Projekt Orange Combi Cargo je multimodální projekt spuštěný 7. ledna 2008, jehož podstatou je převedení silniční nákladní přepravy na železnici. „Každodenní využívání železničního spojení mezi Vídní a Bludenzem ušetřilo za dobu trvání spolupráce více než 100 000 tun emisí CO2. Zároveň signifikantně ulevujeme silničnímu provozu. Na základě prodloužení smlouvy mezi Gebrüder Weiss a ÖBB Rail Cargo Group tato spolupráce pokračuje a bude procházet dalšími optimalizacemi,“ uvádí Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR.
Před více než dvanácti lety odstartovali Gebrüder Weiss a ÖBB úspěšný projekt – Orange Combi Cargo. „Block train“ od té doby přepravuje denně náklady po železnici mezi Bludenzem a Vídní a získal pověst spolehlivé a ekologické dopravní alternativy k silničnímu řešení. Oba smluvní partneři nyní oficiálně prodloužili spolupráci na minálně další tři roky. Součástí kontraktu je i zachování zastávky OCC v tyrolském Hallu, která je využívána pro dokládku dalších zásilek. „Díky harmonizaci připojení OCC k destinacím položeným dále na východ od Rakouska prostřednictvím využití intermodálního uzlu ve Vídni poskytují nyní železniční trasy přímé spojení s Rumunskem nebo Tureckem,“ doplňuje Jan Kodada.
„OCC každý den nahrazuje přibližně 60 kamionů, které bychom museli vypravit mezi Vídní a západním Rakouskem. Pozitivní dopad tohoto projektu na životní prostředí je tedy zřejmý. Díky multimodálnímu řešení ušetří přibližně 9 000 tun CO2 ročně. V průběhu dvanácti let jsme zvládli přesunout přes 180 000 cest kamionů ze silnice na železnice,“ říká Walter Konzett, Director Product Management Land Transport společnosti Gebrüder Weiss.
Obě společnosti navíc nyní odsouhlasily přijetí řady opatření v zájmu zvýšení ochrany okolí před hlukem. Současné vagony budou postupně nahrazeny kontejnerovými vozy s nižší úrovní emitovaného hluku.
Plánována jsou rovněž další opatření pro integraci dopravy s cílem nabídnout zákazníkům ze západního Rakouska, východního Švýcarska a jižního Německa ekologičtější a pohodlnější způsob spojení s destinacemi v jihovýchodní Evropě. „Rozšiřováním sítě podél rakouské osy východ – západ významně přispíváme k úsilí o ochranu životního prostředí a zajišťuje lepší podmínky pro větší podporu snahy o další využívání železnice v budoucnosti,“ říká Bernhard Ebner, ředitel intermodální divize ÖBB RCG.