CNG NEWS

Škoda Scala na zeleno: Automobilka představila verzi G-TEC

Příznivci ekologičtější a ekonomičtější přepravy se mají na co těšit. Nabídka konvenčních spalovacích motorů Škody Scaly se brzy rozšíří o tříválec 1.0 TSI G-Tec a nabídne finančně úspornější a environmentálně šetrnější jízdu. Model bude k prodeji v posledním čtvrtletí letošního roku.

Vedení automobilky Škoda si sice intenzivně zabývá elektrifikací, ale nezapomíná ani na další oblasti, které jsou stále aktuální. Stlačený zemní plyn považuje za chytré řešení a v minulosti tímto pohonem vybavila Škodu Octavii. Té bude zanedlouho sekundovat Škoda Scala, jejíž verze 1.0 TSI G-Tec (výkon 66 kW, točivý moment 160 N.m.) byla představena v rámci letošního berlínského veletrhu CNG Mobility Days. Tříválcový motor v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou se objevil například ve vozech Seat Ibiza a Arona.

Škoda Scala dostane stejně jako starší sourozenec Octavia 1.5 TSI G-Tec tři tlakové nádrže na CNG o celkovém objemu 13,8 kg plynu. Na ten vozidlo urazí až 410 km. Chybět nebude ani nádrž na benzin, ovšem vejde se ho do ní pouze devět litrů. Celkový dojezd vozu bude až 635 kilometrů.

ekologickaauta.cz_auto-poly_cz_01

Menší emise, absence pevných částic a velmi levný provoz

V čem je provoz škodovky na CNG lepší oproti konvenčnímu benzinovému motoru? Z ekologického hlediska je nespornou výhodou fakt, že při spalování nedochází k uvolňování pevných částic. Za zmínku samozřejmě stojí také výrazně nižší emise CO2 (až o čtvrtinu) a oxidu dusíku.

Zájemci se naopak musí smířit s menší přepravní kapacitou – zástavba plynových nádob ukrojí z kufru 128 litrů. Bude to pro české zákazníky, kteří si na velkorysý zavazadlový prostor potrpí, akceptovatelné? Dozajista ano. Hlavním tahákem je totiž ultralevný provoz. S ohledem na cenu zemního plynu se budou náklady na kilometr pohybovat kolem koruny.

Cena Škody Scala 1.0 TSI G-Tec zatím zveřejněna nebyla. Pokud vás eko jízda oslovila, sledujte aktuální informace na webu oficiálního dealera www.auto-poly.cz.

Zdroj/ foto: skoda-storyboard.com.