Na třineckých městských linkách jezdí ve zkušebním provozu elektrobus s označením SOR NS 12 ELECTRIC. Desítku zdejších elektrických autobusů značky Škoda Perun doplňuje až do první třetiny prosince. Pro nás v Arrivě není tento elektrobus žádným nováčkem, od začátku prázdnin s osmi těmito zástupci elektrických vozů přepravujeme cestující v kladenské MHD, navíc máme i osm těchto elektrobusů v prodloužené kloubové verzi.
Přesto je ale provoz MHD město od města jiný, nemůžeme srovnávat Kladno s Třincem nebo Trutnov s Bílinou nebo Přerovem, a tak jsme se rozhodli tento elektrobus od výrobce SOR otestovat i v dalším našem provozu.
Testovací vůz jezdí na všech linkách MHD Třinec právě proto, abychom si ověřili a otestovali jeho možnosti. Kolik ujede kilometrů na jedno nabití, jak rychle a na jaké lince ubývá kapacita baterie nejvíc, jak vyhovuje řidičům po stránce jízdních vlastností a cestujícím co do komfortu? To jsou jen některé otázky, na které chceme znát odpovědi.
Co víme od výrobce je, že oproti současným třineckým „Perunům“ by měl mít větší dojezd, což si vyzkoušíme v praxi. Při převozu od výrobce do našeho třineckého depa ujel elektrobus SOR na jedno nabití 224 kilometrů.
Zajímavostí je, že tento zkušební elektrobus má dobíjecí zástrčku umístěnou v zadní části, kdežto u třineckých elektrobusů Škoda Perun jsou v přední části vozu. Jestli je to výhodnější, ukáže náš zkušební provoz.