ŠKODA AUTO testuje v Mladé Boleslavi dva elektrické tahače, které se používají v rámci vnitrozávodní dopravy. Další nákladní vozy s elektrickým pohonem budou následovat. Česká automobilka plánuje, že oproti nákladním automobilům vybaveným naftovým motorem takto ušetří 60 tun CO2 ročně. ŠKODA AUTO důsledně minimalizuje uhlíkovou stopu a v rámci firemní strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 výrazně zpřísňuje své ekologické cíle.
„Ve ŠKODA AUTO cíleně sázíme na „Simply Clever“ přístupy, abychom společnost v oblasti výroby a logistiky učinili ještě udržitelnější. Po úspěšném zkušebním provozu obou tahačů s čistě elektrickým pohonem v rámci vozového parku vnitrozávodní dopravy plynule přecházíme na čistě elektrické nákladní automobily. Chceme tím dát impuls také svým lokálním dodavatelům. Ve střednědobém horizontu plánujeme, že veškeré komponenty, které dodávají nákladní vozy z bezprostředního okolí našich závodů, se budou na naše výrobní linky dostávat s nulovými lokálními emisemi,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast Výroby a logistiky.
Od začátku října testuje logistika společnosti ŠKODA AUTO v rámci vnitrozávodní dopravy dva elektrické tahače vybavené standardními návěsy, které do května příštího roku na příslušných trasách nahradí dosavadní tahače poháněné naftovým motorem. V další fázi budou od června 2022 v závodě v Mladé Boleslavi přepravovat speciálně vyrobené zkrácené návěsy baterie pro vozy BEV. Za tímto účelem budou návěsy vybaveny manipulační technikou pro automatickou nakládku a vykládku palet.
Dojezd lokálně bezemisních nákladních automobilů činí na jedno nabití baterií přibližně 80 kilometrů a dobít baterie na plnou kapacitu trvá 4,5 hodiny. Na 100 kilometrů jízdy spotřebují zhruba 200 kWh elektřiny. Používáním těchto vozů plánuje ŠKODA AUTO ušetřit 60 tun CO2 ročně.
V rámci své strategie „Green Future“ sleduje automobilka ŠKODA AUTO ambiciózní cíle udržitelného rozvoje, které si pro oblast výroby a logistiky stanovila v konceptu „Green Logistics“. Poté, co se používáním nákladních automobilů poháněných zemním plynem (CNG) podařilo v areálu závodu snížit emise CO2 oproti vozům s konvenčním pohonem o 25 procent, učinila nyní společnost prostřednictvím nákladních elektromobilů další krok pro další minimalizaci emisí.