Goodyear UltraGrip Performance+
Elektromobil (EV) NEWS

Goodyear radí, jak i v zimě dojet s elektromobilem až do cíle

Přechod na osobní dopravu bez škodlivých emisí je v plném proudu. Elektromobily, které nabízejí příjemnou a pohodlnou jízdu díky téměř bezhlučnému pohonu, už na silnicích jezdí a bude jich stále přibývat. Většina baterií elektromobilů pracuje nejlépe při podobných teplotách jako lidské tělo. Stejně jako lidem jim tedy extrémně nízké – nebo naopak vysoké – teploty moc nesvědčí.

Nízké teploty omezují dojezd elektromobilů, takže teoretická vzdálenost, kterou můžete s elektromobilem překonat, je kratší. A přestože strach, zda dojede do cíle (dojezdová úzkost) už pro řidiče elektrických vozidel představuje menší hrozbu než dříve, pomoci mohou i jednoduché kroky, které jim s jistotou pomohou prodloužit dojezdovou vzdálenost. Díky nim budou moci dojet dál i v chladných zimních podmínkách, které jsou pro baterie daleko náročnější.

Přečtěte si také:   Škoda posunuje elektromobilitu v ČR o velký krok kupředu

Zimní pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ jsou vhodné pro mnoho různých elektromobilů a jsou také součástí standardní výbavy celé řady oblíbených elektrických vozidel, jako je například Volkswagen ID.3. Pneumatiky Goodyear si pro své vozy vybrali i další přední výrobci elektromobilů, jako například Audi, Porsche nebo Tesla. Vyjadřují tak značce důvěru, že vyvíjí pneumatiky s užitnými vlastnostmi vhodnými pro elektromobily. Goodyear dnes již spolupracuje se všemi významnými výrobci vozidel v oblasti elektrické a hybridní mobility a celá polovina nově vyvíjených pneumatik Goodyear pro prvovýrobu je v Evropě určena pro elektrické a hybridní vozy.

Pneumatiky zimní řady Goodyear UltraGrip již samy o sobě prodlužují kilometrový výkon, ale pro řidiče elektromobilů má Goodyear i několik dalších tipů, díky nimž mohou v zimě dojet dále.

Dbát na dostatečné nabití

V zimě se baterie elektromobilů se nabíjejí delší dobu. Proto nevybíjejte baterii na minimum, ale snažte neklesnout pod úroveň 20 % nabití. V drsnějších a chladnějších zimních podmínkách se část dostupné energie spotřebuje již na úvodní zahřátí vozu, takže jí méně zbývá na rozjezd. V zimě nabíjejte přes noc, a pokud můžete, parkujte v garáži, aby nebyl vůz a jeho baterie vystaven mrazu.

Připravit se předem

Energii můžete šetřit ještě dříve, než opustíte dům a vydáte se na cestu. Když je vůz připojen k síti a nabíjí se, nastavte ho tak, aby se začal před jízdou sám s předstihem odmrazovat a vyhřívat, je-li skutečně velmi chladno. To lze obvykle zařídit na dálku pomocí aplikace v chytrém telefonu. Protože je přitom vůz připojen k síti, nebude pro vyhřátí spotřebovávat drahocennou energii vaší baterie a vy ji budete moci využít až na cestě.

Přečtěte si také:   Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Jde to i pomaleji

Pro některé řidiče je jedním z největších lákadel pro jízdu elektrickým vozem jeho schopnost okamžitého zrychlení. Rychlé rozjezdy však negativně ovlivňují úroveň nabití baterie, proto je lepší se rozjíždět se pomalu a šetřit tak energii a dojezdovou vzdálenost. To je ještě důležitější v chladnějších zimních podmínkách, kdy je povrch vozovky kluzký. Díky rozvážné jízdě budete také ve větším bezpečí. Technologie Winter Grip pneumatik Goodyear UltraGrip Performance+ obsahuje kombinaci nových směsí, která zvyšuje pružnost pryže při nízkých teplotách a zlepšuje tak přilnavost pneumatik na sněhu. Vzhledem k vysokému výkonu a točivému momentu mohou elektromobily velmi prudce zrychlit, lepší přilnavost pneumatik Goodyear UltraGrip Performance+ je při tom řidičům napomáhá zvládnout a vyvážit tak jejich výkonnost.

Udržovat správné nahuštění

Pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ jsou vybaveny technologií Traction Protect, která díky nové pryskyřici zlepšuje schopnost deformace a návratu pneumatik do původního tvaru. Díky tomu se brzdné síly lépe promítají do přilnavosti. Nicméně důležitou bezpečnostní radou je udržovat při klesající teplotě správný tlak v pneumatikách. V chladu se vzduch smršťuje, proto se tlak v pneumatikách snižuje. Pneumatiky ovšem podávají optimální výkon a poskytují nejlepší trakci jen při správném tlaku. Vinou vyššího valivého odporu se na nedostatečně nahuštěných pneumatikách navíc snižuje i účinnost elektromobilu. Pro dostatečně dlouhou dojezdovou vzdálenost a také pro vaše bezpečí je proto v zimě nezbytné udržovat v pneumatikách správný tlak.

Technologie Mileage Plus

Nové inovace, jako je technologie Mileage Plus, propůjčují nejnovějším zimním pneumatikám Goodyear UltraGrip 9+ a UltraGrip Performance+ pro vozy typu SUV lepší užitné vlastnosti po delší dobu. Nejnovější pneumatiky UltraGrip Performance+ nabízejí navíc nízký valivý odpor a pomáhají tak šetřit energii pohonu. V nedávném skupinovém testu časopisu Auto Express získaly v kritériu valivého odporu působivé skóre 99,6 %.

Přečtěte si také:   Test Mercedes-Benz EQA 250 (2021)

Laurent Colantonio, regionální technologický ředitel společnosti Goodyear pro osobní pneumatiky v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika, říká: „Ať už jste nový nebo již ostřílený řidič elektromobilu, vysoce hodnocená řada pneumatik UltraGrip společnosti Goodyear je určena pro jakýkoli typ vozu, kterým jezdíte. Vedle lepší trakce, vyšší brzdné účinnosti a vynikajícího kilometrového proběhu nabízí také nízký valivý odpor a tedy i nižší spotřebu energie, takže řidičům elektromobilů zajistí delší dojezd v náročných zimních podmínkách.”