Weidemann_1390e_3-2

V zemědělství se stále více prosazují stroje na elektrický pohon. Weidemann představuje kolový nakladač

Do zemědělské techniky vstupuje elektrifikace pomalu. Důvodem jsou limity baterií pro velká a energeticky náročná vozidla jakož i nedostatečná infrastruktura pro dobíjení. I zde se elektrifikace pomalu ale jistě prosazuje také. Společnost Weidemann loni uvedla na trh plně elektrický kolový nakladač 1190e a v minulých dnech pak představila klíčový produkt, nakladač 1390, v nové elektrifikované verzi 1390e.

„V zemědělství se často nelze vyhnout práci v krytých či zcela uzavřených prostorách. A zvláště tam pak elektrický nakladač chrání zdraví řidiče i hospodářských zvířat,“ říká produktový specialista Jan Sečkař ze společnosti Agromex, která je dovozcem a distributorem značky Weidemann pro český trh a dodává: „Další výhodou je, že jak u soukromých zemědělců a chovatelů, tak u zemědělských podniků také odpadá zajišťování a skladování pohonných hmot, což je další snížení ekologické zátěže.“

Přečtěte si také:  Jak připravit auto na zimu? Přezutí gum nestačí

U nakladače s elektropohonem hraje zásadní roli typ a kapacita použité baterie. U modelu Weidemann Hoftrac 1190e jsou na výběr celkem tři bezúdržbové lithium-iontové baterie: standardem je kapacita 14,1 kWh, volitelně je k dispozici 18,7 kWh nebo 23,4 kWh.

Baterie je předehřívána na provozní teplotu pomocí integrovaného systému řízení. Tento systém také neustále sleduje teplotu baterie a zvyšuje nabíjecí proudy.

Weidemann 1390e s lithium-iontovou baterií: Všestranný pomocník se elektrifikuje

„Provozní náklady na energii jsou u dieselového stroje výrazně vyšší než u stroje elektricky poháněného. Vyšší pořizovací náklady e-stroje se časem amortizují, a tudíž představují ekonomičtější investici po celou dobu užívání. Kromě toho nyní v mnoha zemích existují programy financování pro snižování CO2, takže vyšší pořizovací náklady lze zohlednit. V souvislosti s vlastním fotovoltaickým zařízením jsou k dispozici další ekonomické výhody. eMachine také boduje ve srovnání s dieselovými stroji, pokud jde o nižší nároky na údržbu, protože není potřeba měnit motorový olej nebo filtry – a také není potřeba čistit chladič,“ říká Jan Sečkař ze společnosti Agromex.

Nový Weidemann 1390e od společnosti Weidemann má provozní hmotnost 2 700 až 3 200 kg v závislosti na výbavě. Překlopné zatížení rovnaného stroje se lžící se pohybuje od 1 670 do 2 280 kg. Elektrický nakladač nabízí zákazníkovi mnoho nových funkcí a možností pro individuální vybavení a práci podle potřeb.

Weidemann_1390e-2

Weidemann 1390e

Disponuje 96V lithium-iontovou baterií, která je k dispozici ve třech úrovních výkonu, takže doby chodu eMachine lze optimálně přizpůsobit provozním požadavkům: standardně je 14,1 kWh, volitelně je k dispozici 18 kWh a 28 kWh Variant. To znamená, že je možná doba provozu až 5,3 hodiny.

Elektrická parkovací brzda s funkcí auto-hold a hill-hold zajišťuje maximální bezpečnost a velmi vysokou úroveň komfortu při každém průběhu jízdy a zastavení. Pomocí brzdového systému se navíc získává zpět energie pomocí tzv. rekuperace, což dále prodlužuje dobu provozu.

Přečtěte si také:  BMW Group zahájilo výstavbu montážní linky vysokonapěťových baterií v továrně v San Luis Potosí

Integrovaný systém správy baterií (BMS) umožňuje bezpečný a efektivní provoz, protože je například neustále monitorována teplota baterie a hluboké nabíjení je kategoricky vyloučeno. Nabíjení probíhá přes snadno přístupnou centrální nabíjecí klapku v zadní části stroje. Za ní je umístěna zásuvka, aktivační spínač a ukazatel stavu nabití. Integrovaný ovládací box na nabíjecím kabelu neustále monitoruje nabíjecí proces a v kombinaci s BMS zajišťuje bezpečné a efektivní nabíjení stroje.

Ve stroji jsou použity dva oddělené elektromotory (výkon dle ECE R085): jeden pro jízdní pohon (33,1 kW) a jeden pro pohon pracovní hydrauliky (21,2 kW). Díky tomu je snížena spotřeba elektrické energie, neboť výkon je požadován pouze tehdy, když je skutečně potřeba. Elektromotor pro jízdu stroji navíc propůjčuje dynamický a výkonný rozjezd.