toyota-c-hr-druhe-generace- (1)

Turecká Toyota bude jako první evropský závod automobilky vyrábět plug-in hybridní vozidla a baterie

Závod Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) bude v tureckém městě Sakarya vyrábět Toyotu C-HR druhé generace. Nová Toyota C-HR, nabízená v hybridním a plug-in hybridním provedení, bude zároveň prvním plug-in hybridním osobním vozem vyráběným v Turecku. TMMT se dále stane prvním evropským závodem automobilky Toyota vyrábějícím plug-in hybridní vozidla a prvním s linkou na výrobu baterií.

Sestava pohonů pro novou Toyotu C-HR, zahrnující výhradně elektrifikovaná ústrojí, potvrzuje zasazení Toyoty nabízet v největším a nejkonkurenčnějším evropském segmentu trhu odpovídající řešení ke snižování emisí CO2.

Přečtěte si také:  Sdílená auta pomáhají firmám být ekologičtější. A to kvůli zaměstnancům i splňování ekologických norem

Nová plug-in hybridní Toyota C-HR, vybavená bateriemi montovanými přímo v místě výroby vozu, ještě zvýší různorodost technologií pohonu od Toyoty (vedle hybridního provedení) v rámci strategického cíle do roku 2035 dosáhnout 100% snížení emisí CO2 vozů z evropské modelové nabídky této značky.

Spuštění výroby plug-in hybridního vozidla a baterií je strategický milník v evropském regionu

Kromě linky na výrobu vozidel bude závod TMMT disponovat i novou montážní linkou na baterie pro plug-in hybridní vozidla o roční kapacitě 75 tisíc kusů. Montáž baterií pro plug-in hybridy bude spuštěna v prosinci 2023, čímž vznikne přibližně 60 nových kvalifikovaných pracovních míst.

Vznik montážní linky na baterie v TMMT je strategickým milníkem na započaté cestě k elektrifikaci a do budoucna pomůže i dalším evropským závodům Toyota prostřednictvím kvalifikovaných pracovníků a know-how. Celkové investice do uvedeného projektu dosáhnou cca 317 milionů eur, a úhrnné investice do TMMT tak vzrostou přibližně na 2,3 mld. eur.

TMMT v rámci investic do nového modelu vylepší a rozšíří stávající výrobní linku a současně připraví půdu k naplnění budoucích požadavků na různorodost a pružnost výroby – což jsou klíčové aspekty obchodní strategie Toyota Europe se zaměřením na dlouhodobou udržitelnost.

Přečtěte si také:  Elektromobilitu začíná více využívat kvůli udržitelnosti jen třetina Pražanů, dávají přednost praktičnosti a pohodlí

Zelený závod

Toyota se zasazuje do roku 2040 dosáhnout v Evropě úplné uhlíkové neutrality; dále má v plánu do roku 2030 docílit uhlíkové neutrality ve všech svých výrobních závodech. K tomuto cíli TMMT směřuje zaváděním technologií pro minimalizaci spotřeby energie a postupným přechodem k obnovitelným energiím v rámci celého závodu Sakarya. V rámci těchto opatření byly zavedeny nové technologie lakovny k minimalizaci emisí CO2 a dále se např. využívá sluneční energie k dosažení energetické soběstačnosti závodu.

„V tomto projektu, který dokazuje zkušenosti TMMT s výrobou vysoce kvalitních vozidel i její schopnosti uplatňovat moderní konstrukční metody, se svých úkolů zhostíme s maximální odpovědností. Jde o vzrušující krok do budoucnosti TMMT, která bude pokračovat s výrobou oblíbených, atraktivních a velmi kvalitních modelů. Tento projekt znovu dokazuje, že náš výrobní závod ve městě Sakarya je pro Toyotu místem světového významu. Jménem našich zaměstnanců i vážených dodavatelů vyjadřuji hrdost na dosažení tohoto důležitého milníku. I nadále budeme jako jeden tým a s maximálním nasazením přispívat k rozvoji města Sakarya a tureckého hospodářství,“ říká Erdoğan Şahin, prezident a generální ředitel Toyota Motor Manufacturing Turkey

Přečtěte si také:  Firemním flotilám dominují elektromobily značky Škoda. Většinou je dobíjejí na pomalých nabíječkách

„S radostí oznamujeme, že TMMT zahájí výrobu Toyoty C-HR druhé generace včetně prvního plug-in hybridního vozidla v Evropě. S ohledem na mimořádné schopnosti a zasazení našich zaměstnanců z TMMT se tento nový model setká s ohromným úspěchem, podobně jako jeho předchůdce. Zároveň jde o další důležitý milník v podobě spuštění naší první evropské montážní linky na baterie, což je důležitá součást našeho evropského plánu elektrifikace,“ říká Marvin Cooke, výkonný viceprezident pro výrobu, Toyota Motor Europe.