Scania L 320 6x2 hybrid
CNG Hybrid a PHEV NEWS Ostatní Pohon

Scania představuje novou generaci hybridních nákladních vozidel

„Naše účast na veletrhu IAA se nesla ve znamení obrovské popularity, kterou naší společnosti přineslo představení nové generace nákladních vozidel,“ říká Alexander Vlaskamp, senior viceprezident a člen vedení společnosti Scania Trucks. „Společně s kolegy z divize Scania Buses and Coaches zde názorně prezentujeme nadšení, se kterým přistupujeme k udržení pozice špičky v oblasti udržitelných řešení a služeb zapadajících do koncepce systému mobility a nabízejících zákazníkům tu nejlepší celkovou provozní úsporu.“

Přímo ve své expozici měla společnost Scania sedm nákladních vozidel. Tři další pak byla vystavena ještě před stánkem. Spolu s nákladními vozidly byly u stánku ještě autobusy Scania, z nichž jeden měl hnací ústrojí typu LNG. Všechna vystavená vozidla disponují hnacím ústrojím navrženým pro spalování obnovitelných paliv a řešeními, která umožňují udržitelným způsobem bojovat proti změně klimatu.

„Kromě zcela nové generace nákladních vozidel představila Scania na veletrhu IAA i další novinky,“ říká Vlaskamp. „Naše hybridní řešení spalovacího motoru spojuje ty nejlepší vlastnosti pohonu na elektřinu a HVO. Výsledkem je nabídka motorů použitelná v mnoha oblastech městského provozu. Společnost Scania teď soustředí svou pozornost výhradně na vývoj hnacích ústrojí budoucnosti, a to s nejvyšším důrazem na elektrifikaci. Dospěli jsme do přelomového bodu – elektrifikovaná a autonomní vozidla budou hrát stále důležitější roli.“

Společnost Scania také představuje novou funkci špičkového systému tempomatu. Funkce s názvem Scania AiCC Plus propočítává optimální vzdálenost mezi vozidly podle aktuálních jízdních podmínek a je opět o krok blíže k opravdové autonomní jízdě v konvoji. K dalším prvenstvím v odvětví patří představení vesty Scania C-me. Tato připojená bezpečnostní vesta chrání řidiče tím, že v případě neobvyklé situace odešle poplašný signál.

Přečtěte si také:   Adast Systems vyvíjí robotické řešení pro tankování. Do pěti let ho chce využít u LNG

„Veletrh IAA byl pravděpodobně tím nejzajímavějším za posledních mnoho let,“ říká ještě Vlaskamp. „Naše odvětví stojí před změnou a nabízí příležitosti ve zcela nových oblastech. Společnost Scania si chce i nadále zachovat pozici značky, která dokáže v následujícím vzrušujícím desetiletí nabídnout ta nejlepší řešení.“