Charging solutions Scania 25 P BEV 6x2 rear-steer general cargo transport

Scania zakládá společnost, která se bude zabývat řešeními v oblasti nabíjení

S cílem pomoci zákazníkům s přechodem na elektromobilitu oznámila společnost Scania CV AB založení společnosti Erinion, nového subjektu specializujícího se na řešení v oblasti nabíjení v soukromém a poloveřejném sektoru. Tento strategický krok přinese 40 000 nových nabíjecích míst nainstalovaných u zákazníků a v budoucím dopravním ekosystému posílí nabídku skupiny Scania v oblasti elektromobility.

Novou společnost Erinion zakládá Scania s cílem poskytovat řešení v oblasti nabíjení v depech a cílových destinacích a urychlit zavádění elektrických nákladních vozidel. V souladu se snahou společnosti Scania je podpora přechodu k udržitelnému systému dopravy. Řešení společnosti Erinion umožní zákazníkům jednoduše přejít na vozový park vyznačující se nulovými emisemi a jedinečnou dobou provozuschopnosti. To bude klíčovým faktorem při naplňování deklarované ambice společnosti Scania, aby do roku 2030 elektrická vozidla představovala 50 procent jejích prodejů v Evropě.

Přečtěte si také:  Sophiina volba dodavatelů automobilek: Rozhodování mezi spalovacími motory a elektromobily není již tak jasné, jako bylo dříve

Nabíjení v depech a cílových destinacích

Z oborových studií vyplývá, že primárním zdrojem energie pro dopravu na krátké i dlouhé vzdálenosti bude nabíjení v depech. Nabíjení v depech a cílových destinacích doplní veřejné nabíjecí sítě a poskytne speciální nabíjecí infrastrukturu v domovském depu zákazníka nebo na jiných předem určených místech. Má to řadu výhod: harmonogramy nabíjení, které lze snadno plánovat, a zajistit tak plné nabití vozidel, delší dobu provozu a především maximální provozní efektivitu a úsporu nákladů díky předvídatelným a stabilním cenám energie odpovídajících konkrétním provozním potřebám jednotlivých zákazníků.

Díky predikovatelné výši nákladů na energie a řešením šitým na míru provozním potřebám každého zákazníka vytváří nabíjení v depech a cílových destinacích též předpoklady pro optimalizaci hladin výkonu a harmonogramů nabíjení. To zároveň prodlužuje životnost baterie a celkovou účinnost vozidla. Protože nabíjení v depu často probíhá v době mimo špičku, znamená to také nižší a lépe kontrolované sazby za elektřinu. Nabíjení v cílové destinaci se zase může provádět operativně, když má řidič přestávku nebo doručuje zboží.

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických nákladních vozidel o další řešení

Výzkum společnosti Scania, potvrzený pilotními programy u zákazníků, odhalil, že vylepšená nabíjecí řešení nabízejí velký potenciál pro úspory nákladů. Zákazníci mohou očekávat snížení potřebných investic až o 50 % a úspory na provozních nákladech až 15 000 eur na vozidlo ročně.

Řešení na míru

Nabíjení v depech je v dnešní době stále vyspělejší. Nejde jen o dodávku nabíječek, zasíťování a zajištění instalace. Nová firma zákazníkům společnosti Scania v oblasti dopravy nabídne pokročilý integrovaný software a hardware i provozní servis a podporu. Účelová a modulární řešení lze nabízet jako standardní přeprodej (s okamžitou bezhotovostní platbou) nebo v hybridním modelu financování s flexibilní cenou, který zákazníkům umožní kombinovat zálohy, finanční leasing a průběžné platby za servis a údržbu.

Ze začátku bude nová společnost působit na trhu ve Švédsku, Norsku, Velké Británii, Nizozemsku, Francii a Německu. Postupně se její působení rozšíří v globálním měřítku. Řešení není vázáno na konkrétní značku, takže z výhod nabíjecí infrastruktury a provozního servisu společnosti Erinion mohou těžit firmy všech typů bez ohledu na značky vozidel. Do roku 2030 by evropské silnice mělo brázdit 230 000 nákladních elektromobilů. Aby tento růst podpořila, plánuje Erinion nainstalovat u zákazníků do roku 2030 minimálně 40 000 nabíjecích míst.

Přečtěte si také:  Po sto letech začlenil ČEZ do vozového parku užitkový elektromobil s korbou

„S naším řešením se zákazníci zbaví starostí a budou se moci zaměřit na hlavní činnost, protože o hardware, software, financování a provozní služby potřebné k provozu nabíjení ve velkém se ve špičkové kvalitě a s efektivními náklady postará specializovaný tým,“ vysvětluje Jonas Hernlund, vedoucí oddělení energie a infrastruktury skupiny Scania.

„Během tohoto přechodu se systém dopravy zcela změní. Naše nová společnost zabývající se řešeními v oblasti nabíjení v depech je skvělým příkladem iniciativy, která bude pro naše zákazníky hrát při přechodu na elektromobilitu v budoucím dopravním ekosystému důležitou roli,“ říká Gustaf Sundell, výkonný viceprezident a vedoucí oddělení podniků a nových obchodů skupiny Scania.