volkswagen_id3-test-100_000_km-adac

Pochvala od autoklubu ADAC: Volkswagen ID.3 přesvědčil v dlouhodobém testu na 100 000 km

Zkušební technici autoklubu ADAC vystavili modelu Volkswagen ID.3 výborné vysvědčení. Inženýři testovacího a technického centra v bavorském městě Landsberg am Lech ujeli s tímto elektromobilem již více než 100 000 kilometrů. Nejdůležitější poznatek se týká vysokonapěťové sady akumulátorů, která má stále ještě 93 procent původní využitelné kapacity. Testu byl podroben model ID.3 Pro S1 s využitelnou kapacitou akumulátorové baterie 77 kWh. Volkswagen poskytuje na modely ID.3 i na všechny ostatní modely ID. záruku, že sada akumulátorů bude mít po osmi letech provozu nebo 160 000 ujetých kilometrech minimálně 70 procent své původní využitelné kapacity.

Testovací řidiči autoklubu ADAC sadu akumulátorů nešetřili. Hranici 100 000 kilometrů chtěli překonat co nejdříve, a tak byl elektromobil ID.3 nabíjen často na 100 procent na rychlonabíjecích stojanech. Vůz navíc stával v rozporu s doporučením výrobce u nabíjecího stojanu většinou se 100% stavem nabití, často i několik dnů, aby byl připraven pro dalšího testovacího řidiče.

Přečtěte si také:  V roce 2023 byl Fiat 500e po 2. v řadě za sebou nejúspěšnějším městským elektrickým vozem v Evropě

Je to první dlouhodobý test, který absolvoval vůz z rodiny ID. Inženýři elektromobil Volkswagen ID.3 mezi testovacími jízdami opakovaně kontrolovali v testovacím a technickém centru v obci Landsberg am Lech. ADAC přitom zkoumá osm hlavních kritérií a více než 300 dílčích kritérií – jejich spektrum sahá od techniky a bezpečnosti přes užívání a ovladatelnost až po zatížení životního prostředí.

vw_id3-test-100_000_km-adac

ADAC má pro zákazníky jednoznačné doporučení: Rozhodně si nechte nainstalovat aktualizace softwaru. Elektromobil Volkswagen ID.3 obdržel v průběhu dlouhodobého testu několik softwarových aktualizací. Kromě odstranění různých chyb přinesly aktualizace mimo jiné také zvýšení nabíjecího výkonu až na 170 kW. Aktualizace měly pozitivní vliv rovněž na spotřebu elektrické energie, a tím i na dojezd. Nový software výrazně snížil spotřebu elektrické energie především na krátkých trasách a při zimních teplotách od 0 do 5 °C.

Přečtěte si také:  Jak dobíjejí řidiči u ČEZ? Rychlejší stanice zvedly za poslední tři roky průměrný odběr o 47 % a zkracují dobu dobíjení

Inteligentní plánovač tras pro elektromobily, který Volkswagen ID.3 obdržel také prostřednictvím aktualizace, si od testovacích řidičů autoklubu ADAC vysloužil rovněž pochvalu. Na delší trase plánuje zastávky pro nabíjení tak, aby vůz dojel do cíle co nejdříve. Systém přitom zohledňuje kromě stavu nabití sady akumulátorů také aktuální dopravní situaci a prognózy jejího vývoje. Vyhodnocování zastávek pro nabíjení probíhá dynamicky a řídí se i výkonem nabíjecího stojanu. Plánovač tras tak ve výsledku může navrhnout dvě krátká nabíjení vysokým výkonem místo jednoho dlouhého s nízkým výkonem.

Všechny ostatní informace a naměřené údaje z testu naleznete zde.