Nový elektromobil CUPRA Born má speciální 3D interiér

„Jakmile nastoupíte do vozu CUPRA Born, aktivují se všechny vaše smysly,“ říká Francesca Sangalliová, vedoucí konceptu a strategie v oddělení barev a materiálů značky CUPRA: To bylo hlavním cílem týmu vnitřního designu, který chtěl vytvořit prostor s DNA značky plný smyslových zážitků. Interiér, který lze cítit a prožívat ve třech dimenzích.

Harmonie na první pohled. Designový tým značky CUPRA dosáhl působivého interiéru kombinací nejmodernějších technologií a sofistikovaným využitím barev a textur. „Vsadili jsme na neutrální barvy a efekty a textury jsme zvýraznili použitím parametrických metod,“ říká Sangalliová. Na modrých sedadlech vytvářejí 3D efekty mikroperforace, jimiž prosvítá barva mědi pod povrchem. „Tato laserová technologie nám umožnila dodat sedadlům pohyb. Není to statický grafický efekt. Mění se, zesiluje se a oslabuje, vypadá, že se zvětšuje,“ dodává designérka. Četné detaily v charakteristické barvě značky doplňuje ozdobné prošívání v témže odstínu na sedadlech a dveřích.

Pozornost věnovaná detailům. Parametrická technologie nalezla uplatnění také na dalších místech, například na přístrojové desce. I v tomto případě se pracuje s efektem slábnoucího vizuálního vjemu, jímž vzniká dojem pohybu. „Chtěli jsme vytvořit hodně 3D efektů, abychom zvýšili význam všech prvků a vzájemně je koncepčně propojili,“ říká Sangalliová.

Přečtěte si také:  Sophiina volba dodavatelů automobilek: Rozhodování mezi spalovacími motory a elektromobily není již tak jasné, jako bylo dříve

Trvale udržitelné emoce. Kromě nejnovějších technik vyniká také použití nových materiálů u sedadel i v ostatních částech interiéru. „Interiér je velmi vyvážený. Sedadla jsou vyrobena z trvale udržitelných materiálů. Základní verze modelu CUPRA Born se dodává s tkaninami SEAQUAL YARN z projektu, který vyrábí tkaniny z recyklovaných materiálů sbíraných z moří,“ vysvětluje Sangalliová. Používá se také DINAMICA, recyklované mikrovlákno z ekologických zdrojů.

Vnímání nových technologií. Interiér vyniká svou prostorností díky integraci řady funkcí do 12“ informačního a zábavního systému a dodatečného 5,3“ displeje za volantem. Tyto zobrazovací plochy nahrazují tradiční ukazatele a poskytují řidiči všechny potřebné základní informace. Nabídka zahrnuje také nový prvek výbavy, průhledový displej s rozšířenou realitou, který za jízdy promítá informace o rychlosti jízdy spolu s pokyny asistenčních a navigačních systémů přímo do zorného pole řidiče. „Je to velmi působivé, protože tyto informace můžete sledovat mimo vozidlo jako 3D projekci na vozovku, nikoli na okno. Řidič tak může snadno a přirozeně řídit, aniž by musel odvracet zrak od vozovky,“ říká Miguel Garcia, vedoucí oddělení informačních a zábavních systémů. Ovládací prvky na volantu jsou citlivé na dotek, podobně jako u tabletu, a dva přidružené prvky umožňují řidiči přepínat jízdní režimy stisknutím tlačítka.

Přečtěte si také:  Pochvala od autoklubu ADAC: Volkswagen ID.3 přesvědčil v dlouhodobém testu na 100 000 km

Zvuk pocitu. U designu tohoto interiéru bylo klíčové vytvořit prostor, v jehož středu bude řidič prožívající potěšení z jízdy elektromobilem. „Všechny smyslové vjemy, od doteků přes tvary až po způsob, jakým je řidič obklopen… Jsme přesvědčeni o tom, že elektromobil musíte vnímat všemi smysly. Díky našemu pojetí interiéru jsme dosáhli toho, že řidič bude mít pocit, že sedí v něčem, co bylo vytvořeno pro něj. Sedadla, konzola, volant… všechno směřuje tímto směrem,“ říká Jaume Sala, vedoucí oddělení vnitřního designu.