Bolt by Taxify Scooters in Paris 2

Lime jako dopravní řešení. V době uzavírek nábřeží a Malé strany vzrostl počet jízd na koloběžce o 20 %

V době uzavírek Smetanova nábřeží a Malé strany, které skončily minulý týden, vzrostl počet jízd na elektrických koloběžkách Lime v oblastech s omezením o více než 20 %. Ukazuje se tak, že elektrické koloběžky mohou dobře sloužit coby dopravní řešení a pro obyvatele se stát variantou náhradní ekologické dopravy.

Smetanovo nábřeží bylo pro individuální automobilovou dopravu uzavřeno celkem na tři týdny a omezena byla rovněž automobilová doprava na Malé straně, kde byl vjezd povolen pouze rezidentům. Důvodem uzavírek byl podle vedení města sběr dat, na základě kterých chce město opětovně zvážit případná dlouhodobá omezení dopravy na obou březích Vltavy. O těch už se v minulosti vícekrát uvažovalo, ale uskutečněna nikdy nebyla.

„V čase uzavírek na obou březích Vltavy jsme o elektrické koloběžky zaznamenali zvýšený zájem a na základě zpětné vazby, kterou jsme dostali, se nám ukazuje, že řada Pražanů díky uzavírce začala Lime vnímat coby plnohodnotný dopravní prostředek, který jim umožní flexibilní, bezemisní a mnohdy rychlejší pohyb po městě,“ komentuje dopad uzavírky provozní manažer Limu Ondřej Široký a dodává:

„Lime je řešením na chronické dopravní zácpy a je svým způsobem samozřejmě smutné, že lidé začnou o zelenější alternativě dopravy přemýšlet až ve chvíli, kdy je jízda autem nemožná, ať už kvůli zákazu, nebo kvůli neúnosné ztrátě času v zácpě. Věřím ale, že i v Praze se přístup k pohybu po městě postupně promění. Šetrnějším a méně prostorově náročným způsobům dopravy bezesporu významně pomůžou i vylepšení na straně infrastruktury pro cyklisty, aby se lidé nemuseli bát pustit se do provozu jinak než právě v autě.“

Přečtěte si také:  Jak se rodila Škoda Elroq? Při vývoji ve škodovce zkoušeli dosud nepoznané postupy

Řešit dopravní situaci a umožnit obyvatelům světových měst ekologičtější, pohodlnější a svobodnější pohyb po městě je ostatně pro společnost Lime hlavním posláním. Každá čtvrtá jízda na koloběžce dle průzkumu firmy nahrazuje jízdu autem a prostředky mikromobility se tedy podstatným způsobem zasazují o snížení znečištění měst, pomáhají bojovat s klimatickými změnami a snižují zácpy ve městech.

Sdílené koloběžky byly po Praze poprvé rozmístěny na konci září 2018 a po méně než roce provozu v pražské metropoli si služba připsala miliontou jízdu. Za první rok Pražané a návštěvníci Prahy na koloběžkách najezdili téměř 1 800 000 kilometrů, což je ekvivalent vzdálenosti, kterou by člověk urazil při 45 výletech kolem zeměkoule. Oproti jízdě autem tak uživatelé Limu ušetřili desítky tun emisí oxidu uhličitého a přes 100 000 litrů paliva.