DS E-Tense FE21

DS Automobiles představí tento víkend na E-Prix v Římě své nové hnací ústrojí

Po zahájení sezóny, které bylo pro DS Automobiles a jejího partnera Techeetah velmi napínavé, se ve dnech 10. a 11. dubna uskuteční v italském Římě druhé kole E-Prix světového šampionátu ABB FIA Formule E. Při této příležitosti představí DS Automobiles vůz DS E-Tense FE21, monopost, který převezme štafetu od úřadujícího šampiona DS E-Tense FE20.

Nové hnací ústrojí, které vyvinula DS Performance (soutěžní divize společnosti DS Automobiles) pro tým DS Techeetah, je vzhledem k využití nejnovějších elektrických technologií a obnově téměř všech dílů synonymem velkého technologického kroku vpřed. Vůz DS E-Tense FE21 s motorem, převodovkou a invertorem, které prošly velmi významnými změnami, bude mnohem výkonnější než předchozí monopost. Vývoj tohoto hnacího ústrojí by samozřejmě nebyl možný bez zapojení týmů Total, jejichž odborníci úzce spolupracovali s kolegy z DS Performance na vývoji specifických inovativních maziv a chladicích kapalin.

Přečtěte si také:  Cena CNG se zatím nevrátila na předválečnou úroveň, plyn se ale oproti konvenčním palivům stále vyplatí

Nové hnací ústrojí, na němž společnost DS Automobiles ukázala svůj technologický um, získalo homologaci na 2 roky a jeho cílem bude dovést tým DS Techeetah ke třetímu dvojnásobnému titulu ve Formuli E.

Xavier Mestelan Pinon, ředitel DS Performance: „Kromě toho, že je Řím ikonickým závodem šampionátu Formule E, bude pro DS Automobiles znamenat také klíčový okamžik. Právě na této akci odhalíme naše nové hnací ústrojí, které bude v souladu s předpisy používáno až do konce příští sezóny. Kompletně přepracovaný mechanismus přinese výrazné zvýšení výkonu. To vše se samozřejmě musí ověřit v závodních podmínkách, ale tým si věří. DS E-Tense FE21 by měl být pro naše závodníky i celý tým při jejich snaze získat nové tituly jednoznačným přínosem! V osobnějším duchu bych rád uvedl, že při tomto závodě také předám štafetu Thomasi Chevaucherovi, kterému blahopřeji a upřímně děkuji za to, čeho jsme společně za všechny ty roky dosáhli. Jsem si jist, že dovede tým k novému úspěchu! Rád bych také využil této příležitosti a srdečně poděkoval všem členům „mého týmu“, se kterým jsem prožil tolik výjimečných okamžiků. S dojetím se rozloučím se všemi těmi talentovanými lidmi… s mou rodinou… V každém případě je samozřejmě budu chtít nadále sledovat, což nebude příliš obtížné, protože jsem si jist, že tým bude často vidět na nejvyšších stupních vítězů!“

Přečtěte si také:  V červnu bylo v Česku registrováno přes 1 500 nových osobních bateriových elektromobilů, jejich podíl dosáhl téměř 7 %

Technické vlastnosti vozu DS E-Tense FE21:

  • Typ: Monopost
  • Délka/Šířka/Výška: 516 × 177 × 105 cm
  • Rozvor: 310 cm
  • Hmotnost: minimálně 903 kg s pilotem
  • Baterie: Kapacita 52 kWh, 385 kg
  • Motor: Elektrický spojený se zadními koly
  • Maximální výkon: 250 kW (338 k)
  • Rekuperace energie: 250 kW
  • Napájení: 900 V
  • Brzdění: karbonové kotoučové vzduchem chlazené, 4 písty, elektrické ovládání zadních brzd
  • Maximální rychlost: 230 km/h (optimalizováno pro městské okruhy)
  • 0 na 100 km/h: 2,8 vteřiny
  • Pneumatiky: Michelin Pilot Sport EV Saison 7, 245×40R18 (přední), 305×40R18 (zadní)