lexus_rx_450hl

10 zajímavostí o novém hybridním Lexusu RX L

Když se Lexus RX před dvěma desetiletími objevil na trhu, odstartoval vznik segmentu luxusních crossoverů. Od té doby už se po celém světě prodalo více než 2,7 milionu těchto vozů. Uvedení nové verze RX L představuje další velký přelom od premiéry hybridního RX 400h z roku 2005. Seznamte se s deseti zajímavostmi o Lexusu RX L.

  1. Nový RX L je první sedmimístný model Lexusu, který se v Evropě nabízí. Na rozdíl od podobných modelů jiných výrobců, kde se další sedadla prostě jen přidala do pětimístné verze, má RX L speciálně navrženou karoserii.
  2. Zadní část karoserie RX L je o 110 mm delší než u RX. Dodatečný prostor získaný tímto způsobem umožnil zajistit všem cestujícím na palubě vozu stejně komfortní cestování. Pasažérům na zadních sedadlech pak usnadňuje nasedání a vysedání a poskytuje dostatek místa pro nohy a nad hlavami.
  3. Prostor nad hlavami cestujících ve třetí řadě vznikl mimo jiné díky mírnému zvětšení sklonu zadního okna, takže se linie střechy táhne dál k zadní části vozu. Designéři současně zachovali charakteristický profil RX, jehož součástí je i efekt “plovoucí střechy”, který vytvářejí ztmavené zadní sloupky.
  4. Sedadla druhé řady jsou umístěna o něco výše, aby ti, kdo sedí ve třetí řadě, získali více místa na nohy. Snadný přístup do třetí řady se otevírá pouhým jedním stiskem páčky, jež sklopí opěradlo vnějšího sedadla ve střední řadě a současně je přesune dopředu.
  5. Dvě zadní sedadla jsou vybavena držáky lahví umístěné mezi nimi. Třízónová klimatizace umožňuje nezávislé nastavení parametrů pomocí panelu nacházejícího se u levého sedadla.
  6. Sedadla třetí řady se v Lexus RX L také snadno obsluhují. Chcete-li je sklopit do jedné roviny s podlahou úložného prostoru, stačí stisknout jedno z tlačítek umístěných na sedadle prostřední řady nebo v zavazadlovém prostoru.
  7. Pokud jsou zadní sedadla složená, má ložná plocha nákladního prostoru délku 1067 mm. Pro snadnější používání kufru lze RX vybavit elektrickým mechanismem otevírání a zavírání zadních dveří, který se spouští bezdotykovým čidlem, jež reaguje na gesto toho, kdo má u sebe bezkontaktní klíček k vozidlu.
  8. Kvalitu zpracování interiéru podtrhují prvky z hliníku a tmavého dřeva zdobené vzory vytvořenými laserem. Tyto dekorace odhalují hliníkové povrchy nacházející se pod dýhou a vytvářejí rafinované dezény. Vytvořili je odborníci z Yamahy a využili k tomu své zkušenosti získané při výrobě koncertních křídel a akustických kytar.
  9. Hybridní pohonná jednotka RX 450hL je vybavena 3,5litrovým benzínovým motorem V6 s přímým vstřikováním paliva a maximálním výkonem 193 kW / 262 koní podle DIN při 6000 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 335 Nm při 4600 otáčkách za minutu. Celkový výkon hybridní pohonné soustavy (spalovacího motoru a elektromotoru dohromady) činí 230 kW / 313 koní podle DIN. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu začíná na 5,9 l / 100 km a emise CO2 činí 136 g/km.
  10. RX 450hL je vybaven rafinovaným systémem náhonu na všechna kola Lexus E-Four s doplňkovým elektromotorem na zadní nápravě. Toto řešení přináší úsporu energie a pohonných hmot díky omezení pohonu zadních kol výhradně na situace, kdy je to nezbytné, a využívání zadního elektromotoru jako generátoru dobíjejícího trakční baterii s využitím energie získané při brždění.
Přečtěte si také:  Anytime carsharing už nejsou jenom hybridy. Nově přináší i další modely aut, ekonomicky nejdostupnější benzínové i našlapané elektrické. A také skútry

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“4″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“240″ thumbnail_height=“160″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“20″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“1″ slideshow_link_text=“[Ukázat prezentaci]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]