Společnost Volvo Cars dnes zveřejnila informaci, že za celý rok 2022 prodala celkem 615 121 automobilů, což oproti loňskému roku znamená pokles prodeje o 12 %. Nicméně podíl plně elektrických vozů na celkovém prodeji stoupl v roce 2022 oproti předchozím 3,7 % na 10,9 %.
Celkový prodejní výkon společnosti Volvo Cars byl za celý rok negativně ovlivněn problémy v rámci dodavatelského řetězce a také omezeními ve výrobě z důvodu nedostatku komponentů. Roli hrály i čínské lockdowny spojené s onemocněním covid-19. Navzdory všem těmto překážkám zůstala poptávka po vozech Volvo i nadále silná.
Jen v prosinci prodala společnost Volvo Cars po celém světě 72 663 vozů, což oproti stejnému měsíci předchozího roku přestavuje nárůst o 12,8 %.
Podíl modelů Recharge s čistě elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem na celkovém prodeji dosáhl v průběhu prosince 43,8 %. Pokud jde o plně elektrické vozy, jejich podíl na celkovém prodeji byl v prosinci 20,1 %.
Ke konci roku 2022 se mimoto zvýšil počet aktivních uživatelů předplacených služeb, který se oproti stejnému období loňského roku zvedl o 49 %. Za celý rok 2022 také vzrostl počet vozů, které společnost Volvo Cars prodala online: ve srovnání s rokem 2021 došlo k nárůstu o 17 %. Toto zvýšení bylo dáno poptávkou ze strany zákazníků v kombinaci s rozšířením online nabídky na větší počet trhů.
Ve Spojených státech amerických prodala automobilka Volvo v loňském roce celkem 102 038 vozů, což v porovnání s rokem 2021 znamená pokles o 16,5 %. V prosinci pak prodala společnost Volvo Cars na území USA celkem 11 111 vozů, tedy o 6,4 % více než v loňském roce.
V Číně se za celý rok 2022 prodalo 162 322 vozů, což oproti roku 2021 znamená pokles prodeje o 5,4 %. Během prosince prodala společnost Volvo Cars v Číně celkem 16 950 vozů – o 15,8 % více než v loňském roce.
V Evropě došlo při prodání 247 413 vozů k meziročnímu poklesu prodeje o 15,7 %. Nicméně jen v prosinci společnost Volvo Cars v Evropě prodala celkem 33 407 vozů, což je o 17 % více než v loňském roce.
V celosvětovém měřítku se v roce 2022 na pozici nejlépe prodávaného modelu značky stále držel model Volvo XC60, kterého bylo v průběhu loňského roku prodáno celkem 195 338 vozů (2021: 215 635). Po něm následovalo Volvo XC40 s celkovým množství 169 206 prodaných vozů (2021: 201 037), zatímco třetím nejlépe prodávaným modelem bylo Volvo XC90 s 97 130 prodanými vozy (2021: 108 231).
Leden–prosinec | ||||||
Prosinec | ||||||
2022 | 2021 | Změna | 2022 | 2021 | Změna | |
Evropa | 33 407 | 28 561 | 17,0 % | 247 413 | 293 471 | -15,7 % |
Recharge | 22 661 | 16 513 | 37,2 % | 135 714 | 130 557 | 3,9 % |
– plug-in hybridní varianty | 12 082 | 13 259 | -8,9 % | 90 024 | 113 986 | -21,0 % |
– plně elektrické varianty | 10 579 | 3 254 | 225,1 % | 45 690 | 16 571 | 175,7 % |
Čína | 16 950 | 14 642 | 15,8 % | 162 322 | 171 676 | -5,4 % |
Recharge | 1 933 | 1 610 | 20,1 % | 12 215 | 11 697 | 4,4 % |
– plug-in hybridní varianty | 1 156 | 1 416 | -18,4 % | 9 216 | 10 792 | -14,6 % |
– plně elektrické varianty | 777 | 194 | 300,5 % | 2 999 | 905 | 231,4 % |
USA | 11 111 | 10 440 | 6,4 % | 102 038 | 122 173 | -16,5 % |
Recharge | 3 202 | 2 977 | 7,6 % | 27 909 | 22 820 | 22,3 % |
– plug-in hybridní varianty | 2 070 | 2 222 | -6,8 % | 20 601 | 16 428 | 25,4 % |
– plně elektrické varianty | 1 132 | 755 | 49,9 % | 7 308 | 6 392 | 14,3 % |
Ostatní | 11 195 | 10 793 | 3,7 % | 103 348 | 111 373 | -7,2 % |
Recharge | 4 030 | 2 745 | 46,8 % | 29 514 | 24 142 | 22,3 % |
– plug-in hybridní varianty | 1 930 | 2 179 | -11,4 % | 18 762 | 22 283 | -15,8 % |
– plně elektrické varianty | 2 100 | 566 | 271,0 % | 10 752 | 1 859 | 478,4 % |
Celkem | 72 663 | 64 436 | 12,8 % | 615 121 | 698 693 | -12,0 % |
Recharge | 31 826 | 23 845 | 33,5 % | 205 352 | 189 216 | 8,5 % |
– plug-in hybridní varianty | 17 238 | 19 076 | -9,6 % | 138 603 | 163 489 | -15,2 % |
– plně elektrické varianty | 14 588 | 4 769 | 205,9 % | 66 749 | 25 727 | 159,5 % |