Volvo hlásí za rok 2022 podíl plně elektrických vozů na celkovém prodeji ve výši 10,9 %

Společnost Volvo Cars dnes zveřejnila informaci, že za celý rok 2022 prodala celkem 615 121 automobilů, což oproti loňskému roku znamená pokles prodeje o 12 %. Nicméně podíl plně elektrických vozů na celkovém prodeji stoupl v roce 2022 oproti předchozím 3,7 % na 10,9 %.

Celkový prodejní výkon společnosti Volvo Cars byl za celý rok negativně ovlivněn problémy v rámci dodavatelského řetězce a také omezeními ve výrobě z důvodu nedostatku komponentů. Roli hrály i čínské lockdowny spojené s onemocněním covid-19. Navzdory všem těmto překážkám zůstala poptávka po vozech Volvo i nadále silná.

Přečtěte si také:  Jak připravit auto na zimu? Přezutí gum nestačí

Jen v prosinci prodala společnost Volvo Cars po celém světě 72 663 vozů, což oproti stejnému měsíci předchozího roku přestavuje nárůst o 12,8 %.

Podíl modelů Recharge s čistě elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem na celkovém prodeji dosáhl v průběhu prosince 43,8 %. Pokud jde o plně elektrické vozy, jejich podíl na celkovém prodeji byl v prosinci 20,1 %.

Ke konci roku 2022 se mimoto zvýšil počet aktivních uživatelů předplacených služeb, který se oproti stejnému období loňského roku zvedl o 49 %. Za celý rok 2022 také vzrostl počet vozů, které společnost Volvo Cars prodala online: ve srovnání s rokem 2021 došlo k nárůstu o 17 %. Toto zvýšení bylo dáno poptávkou ze strany zákazníků v kombinaci s rozšířením online nabídky na větší počet trhů.

Ve Spojených státech amerických prodala automobilka Volvo v loňském roce celkem 102 038 vozů, což v porovnání s rokem 2021 znamená pokles o 16,5 %. V prosinci pak prodala společnost Volvo Cars na území USA celkem 11 111 vozů, tedy o 6,4 % více než v loňském roce.

V Číně se za celý rok 2022 prodalo 162 322 vozů, což oproti roku 2021 znamená pokles prodeje o 5,4 %. Během prosince prodala společnost Volvo Cars v Číně celkem 16 950 vozů – o 15,8 % více než v loňském roce.

Přečtěte si také:  Modelová řada Škoda Enyaq překonala hranici 200 000 vyrobených kusů

V Evropě došlo při prodání 247 413 vozů k meziročnímu poklesu prodeje o 15,7 %. Nicméně jen v prosinci společnost Volvo Cars v Evropě prodala celkem 33 407 vozů, což je o 17 % více než v loňském roce.

V celosvětovém měřítku se v roce 2022 na pozici nejlépe prodávaného modelu značky stále držel model Volvo XC60, kterého bylo v průběhu loňského roku prodáno celkem 195 338 vozů (2021: 215 635). Po něm následovalo Volvo XC40 s celkovým množství 169 206 prodaných vozů (2021: 201 037), zatímco třetím nejlépe prodávaným modelem bylo Volvo XC90 s 97 130 prodanými vozy (2021: 108 231).

 

      Leden–prosinec      
Prosinec          
  2022 2021 Změna 2022 2021 Změna
             
Evropa 33 407 28 561 17,0 % 247 413 293 471 -15,7 %
Recharge 22 661 16 513 37,2 % 135 714 130 557 3,9 %
– plug-in hybridní varianty 12 082 13 259 -8,9 % 90 024 113 986 -21,0 %
 – plně elektrické varianty 10 579 3 254 225,1 % 45 690 16 571 175,7 %
             
Čína 16 950 14 642 15,8 % 162 322 171 676 -5,4 %
Recharge 1 933 1 610 20,1 % 12 215 11 697 4,4 %
 – plug-in hybridní varianty 1 156 1 416 -18,4 % 9 216 10 792 -14,6 %
 – plně elektrické varianty 777 194 300,5 % 2 999 905 231,4 %
             
USA 11 111 10 440 6,4 % 102 038 122 173 -16,5 %
Recharge 3 202 2 977 7,6 % 27 909 22 820 22,3 %
 – plug-in hybridní varianty 2 070 2 222 -6,8 % 20 601 16 428 25,4 %
 – plně elektrické varianty 1 132 755 49,9 % 7 308 6 392 14,3 %
             
Ostatní 11 195 10 793 3,7 % 103 348 111 373 -7,2 %
Recharge 4 030 2 745 46,8 % 29 514 24 142 22,3 %
 – plug-in hybridní varianty 1 930 2 179 -11,4 % 18 762 22 283 -15,8 %
 – plně elektrické varianty 2 100 566 271,0 % 10 752 1 859 478,4 %
             
Celkem 72 663 64 436 12,8 % 615 121 698 693 -12,0 %
Recharge 31 826 23 845 33,5 % 205 352 189 216 8,5 %
 – plug-in hybridní varianty 17 238 19 076 -9,6 % 138 603 163 489 -15,2 %
 – plně elektrické varianty 14 588 4 769 205,9 % 66 749 25 727 159,5 %