Volvo hlásí za rok 2022 podíl plně elektrických vozů na celkovém prodeji ve výši 10,9 %

Společnost Volvo Cars dnes zveřejnila informaci, že za celý rok 2022 prodala celkem 615 121 automobilů, což oproti loňskému roku znamená pokles prodeje o 12 %. Nicméně podíl plně elektrických vozů na celkovém prodeji stoupl v roce 2022 oproti předchozím 3,7 % na 10,9 %.

Celkový prodejní výkon společnosti Volvo Cars byl za celý rok negativně ovlivněn problémy v rámci dodavatelského řetězce a také omezeními ve výrobě z důvodu nedostatku komponentů. Roli hrály i čínské lockdowny spojené s onemocněním covid-19. Navzdory všem těmto překážkám zůstala poptávka po vozech Volvo i nadále silná.

Přečtěte si také:  Nová generace elektrických vozidel přináší novou energii do nabídky značky Scania

Jen v prosinci prodala společnost Volvo Cars po celém světě 72 663 vozů, což oproti stejnému měsíci předchozího roku přestavuje nárůst o 12,8 %.

Podíl modelů Recharge s čistě elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem na celkovém prodeji dosáhl v průběhu prosince 43,8 %. Pokud jde o plně elektrické vozy, jejich podíl na celkovém prodeji byl v prosinci 20,1 %.

Ke konci roku 2022 se mimoto zvýšil počet aktivních uživatelů předplacených služeb, který se oproti stejnému období loňského roku zvedl o 49 %. Za celý rok 2022 také vzrostl počet vozů, které společnost Volvo Cars prodala online: ve srovnání s rokem 2021 došlo k nárůstu o 17 %. Toto zvýšení bylo dáno poptávkou ze strany zákazníků v kombinaci s rozšířením online nabídky na větší počet trhů.

Ve Spojených státech amerických prodala automobilka Volvo v loňském roce celkem 102 038 vozů, což v porovnání s rokem 2021 znamená pokles o 16,5 %. V prosinci pak prodala společnost Volvo Cars na území USA celkem 11 111 vozů, tedy o 6,4 % více než v loňském roce.

V Číně se za celý rok 2022 prodalo 162 322 vozů, což oproti roku 2021 znamená pokles prodeje o 5,4 %. Během prosince prodala společnost Volvo Cars v Číně celkem 16 950 vozů – o 15,8 % více než v loňském roce.

Přečtěte si také:  Sophiina volba dodavatelů automobilek: Rozhodování mezi spalovacími motory a elektromobily není již tak jasné, jako bylo dříve

V Evropě došlo při prodání 247 413 vozů k meziročnímu poklesu prodeje o 15,7 %. Nicméně jen v prosinci společnost Volvo Cars v Evropě prodala celkem 33 407 vozů, což je o 17 % více než v loňském roce.

V celosvětovém měřítku se v roce 2022 na pozici nejlépe prodávaného modelu značky stále držel model Volvo XC60, kterého bylo v průběhu loňského roku prodáno celkem 195 338 vozů (2021: 215 635). Po něm následovalo Volvo XC40 s celkovým množství 169 206 prodaných vozů (2021: 201 037), zatímco třetím nejlépe prodávaným modelem bylo Volvo XC90 s 97 130 prodanými vozy (2021: 108 231).

 

   Leden–prosinec   
Prosinec     
 20222021Změna20222021Změna
       
Evropa33 40728 56117,0 %247 413293 471-15,7 %
Recharge22 66116 51337,2 %135 714130 5573,9 %
– plug-in hybridní varianty12 08213 259-8,9 %90 024113 986-21,0 %
 – plně elektrické varianty10 5793 254225,1 %45 69016 571175,7 %
       
Čína16 95014 64215,8 %162 322171 676-5,4 %
Recharge 1 9331 61020,1 %12 21511 6974,4 %
 – plug-in hybridní varianty 1 1561 416-18,4 %9 21610 792-14,6 %
 – plně elektrické varianty777194300,5 %2 999905231,4 %
       
USA11 11110 4406,4 %102 038122 173-16,5 %
Recharge3 2022 9777,6 %27 90922 82022,3 %
 – plug-in hybridní varianty2 0702 222-6,8 %20 60116 42825,4 %
 – plně elektrické varianty1 13275549,9 %7 3086 39214,3 %
       
Ostatní11 19510 7933,7 %103 348111 373-7,2 %
Recharge4 0302 74546,8 %29 51424 14222,3 %
 – plug-in hybridní varianty1 9302 179-11,4 %18 76222 283-15,8 %
 – plně elektrické varianty2 100566271,0 %10 7521 859478,4 %
       
Celkem72 66364 43612,8 %615 121698 693-12,0 %
Recharge31 82623 84533,5 %205 352189 2168,5 %
 – plug-in hybridní varianty17 23819 076-9,6 %138 603163 489-15,2 %
 – plně elektrické varianty14 5884 769205,9 %66 74925 727159,5 %