SEAT_Tarraco_e-HYBRID-a-SEAT_Leon_e-HYBRID- (1)
Hybrid a PHEV NEWS

SEAT Leon e-HYBRID a Tarraco e-HYBRID se poprvé společně vydali do ulic Barcelony

Hybridní vozy již patří mezi nejoblíbenější automobily u řidičů na celém světě. V roce 2020 bylo v Evropě prodáno 619 129 hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení, což znamená meziroční nárůst o 210 %. Tarraco e-HYBRID následuje model Leon e-HYBRID v rámci elektrické ofenzivy značky SEAT, a oba modely se poprvé vydávají na společnou jízdu barcelonskými ulicemi.

Elektrická ofenziva. SEAT Leon e-HYBRID se začal prodávat před pouhými několika měsíci. Nyní následuje SEAT Tarraco e-HYBRID jako první SUV značky SEAT s označením „ZERO emission“ (NULOVÉ emise): „Kombinace elektromotoru a spalovacího motoru poskytuje mimořádné výhody z hlediska jízdní dynamiky a hospodárnosti, a pomůže tak značce urychlit příchod ekologičtější budoucnosti,“ říká Dr. Werner Tietz, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj.

Přečtěte si také:   Poprvé za volantem nového plug-in hybridu Ford Explorer: Jede jako z praku!

Nepřetržitá konektivita. Externě nabíjitelné hybridní modely značky SEAT nabízejí nové funkce, které představují další krok v oblasti konektivity. Uživatelé hybridních verzí mají prostřednictvím aplikace SEAT CONNECT pro mobilní telefony přístup k datům vozidla i na dálku, a mohou tak ovládat proces nabíjení akumulátorové baterie nebo mohou dokonce ovládat a naprogramovat činnost automatické klimatizace před nastoupením do svého vozu. SEAT CONNECT poskytuje také vyšší úroveň bezpečnosti díky automatickému nouzovému volání a tlačítku, které předá záchranným či servisním službám data vozidla a přesnou polohu v případě nehody nebo poruchy.

Hospodárnost se štítkem „ZERO emission“ (NULOVÉ emise). Oba modely nabízejí různé systémy pohonu v závislosti na potřebách uživatele. Vůz s nabitou sadou akumulátorů se rozjíždí v režimu výhradně elektrického pohonu. Hybridní pohon se aktivuje, jakmile stav nabití akumulátorů klesne pod určitou úroveň nebo rychlost jízdy přesáhne 140 km/h. Díky různým režimům hybridního systému má řidič pod kontrolou stav nabití akumulátorové baterie. Zásobu energie může zvýšit pomocí hybridního režimu s rekuperací kinetické energie. Nebo může použít funkci e-Mode, která zvýší hospodárnost provozu. SEAT Leon e-HYBRID ujede na jedno nabití sady akumulátorů až 64 km v režimu výhradně elektrického pohonu podle homologačního cyklu WLTP. SEAT Tarraco e-HYBRID má dojezd až 49 km.

Sportovnost a komfort s pozoruhodnými výkony. Kompaktní model je vybaven zážehovým motorem 1.4 TSI v kombinaci s elektromotorem a sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh. Nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy je 204 k (150 kW) a maximální točivý moment 350 N.m. „SEAT Leon dokáže překonávat delší vzdálenosti v režimu výhradně elektrického pohonu díky použití nejvyspělejší technologie elektromotoru a akumulátorů. Tímto způsobem jsme optimalizovali jízdu s NULOVÝMI emisemi, ale současně může řidič v případě potřeby využívat výkon spalovacího motoru,“ říká Dr. Werner Tietz.

Přečtěte si také:   Citroën C5 Aircross Hybrid už je na českém trhu. Ceny startují na 895 000 Kč

Externě nabíjitelný hybridní systém modelu SEAT Tarraco e-HYBRID kombinuje zážehový motor TSI 1,4 litru o výkonu 150 k (110 kW) a elektromotor poskytující nejvyšší výkon 115 k (85 kW). Řidič má díky tomu k dispozici nejvyšší celkový výkon 245 k (180 kW).

Technické údaje hybridních modelů SEAT s možností vnějšího nabíjení:

 

SEAT Tarraco e-HYBRID

SEAT Leon e-HYBRID

Spalovací motor

1.4 TSI 150 k (110 kW)

1.4 TSI 150 k (110 kW)

Počet válců/ventilů 4 válce/16 ventilů 4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem 1395 cm3 1395 cm3
Vrtání x zdvih 74,5 x 80,0 mm 74,5 x 80,0 mm
Nejvyšší výkon elektromotoru

115 k (85 kW)

115 k (85 kW)

Kapacita akumulátorové baterie

13 kWh

13 kWh

Nejvyšší celkový výkon

245 k (180 kW)

204 k (150 kW)

Nejvyšší celkový točivý moment

400 N.m

350 N.m

Dojezd v elektrickém režimu

44-49 km [WLTP)

58-64 km (WLTP)

Spotřeba paliva

1,6-2,1 l/100km [WLTP)

1,1-1,3 l/100km (WLTP)

Emise CO<sub”>2

41-47 g/km [WLTP)

25-30 g/km (WLTP)