2020-elektromobil-Volvo-XC40-Recharge-P8-AWD- (1)
Elektromobil (EV) NEWS

O první elektromobil Volvo XC40 Recharge P8 AWD je zájem. Objednávky se jen hrnou

Volvo XC40 Recharge P8 AWD, jež je prvním plně elektrickým modelem automobilky vycházejícím z jejího SUV, aktuálně slaví velké prodejní úspěchy.

Zájem o ně projevily desetitisíce spotřebitelů, přičemž společnost obdržela několik tisíc závazných objednávek ještě před formálním zahájením prodeje. V Česku by měl být objednávkový systém otevřen v létě.

Počáteční příval objednávek potvrzuje značný zájem o modelovou řadu Recharge, do níž automobilka Volvo zařazuje všechna svá plně elektrická a plug-in hybridní vozidla. Společnost usiluje o to, aby v roce 2025 polovinu všech jejích prodaných vozidel tvořily plně elektrické automobily a zbytek vozy s hybridním pohonem.

V roce 2019 prodala společnost Volvo Cars téměř 46 000 plug-in hybridních vozů, což v meziročním srovnání s rokem 2018 představuje zvýšení o 23 % a zároveň se jedná o více než dvojnásobnou hodnotu oproti roku 2017. Během čtvrtého kvartálu roku 2019 zaujímaly plug-in hybridy více než 20% podíl z celkového počtu vozů Volvo prodaných v Evropě.

Volvo XC40 se představuje jako elektromobil

Mimoto společnost zaznamenává také silný a trvalý nárůst s ohledem na využívání on-line konfigurátoru pro vozy řady Recharge. V posledním čtvrtletí roku 2019 tvořily tyto konfigurace v regionu EMEA kolem jedné třetiny všech uskutečněných konfigurací.

„Je očividné, že se zákazníkům naše nabídka modelů Recharge líbí,“ uvedl Björn Annwall, ředitel pro EMEA region a pro globální obchodní operace. „Naše modely Recharge zosobňují vše, co zákazníci od značky Volvo očekávají, a navíc se mohou pochlubit vysoce moderním plně elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem.“

Přečtěte si také:   Hvězdou 4. ročníku e-SALON bude elektrické SUV Škoda Vision 7S

Jakožto plně elektrická varianta úspěšně prodávaného SUV XC40 – jež se stalo prvním vozem Volvo, který vyhrál prestižní ocenění Evropské auto roku – je Volvo XC40 Recharge P8 postaveno na kompaktní modulární platformě CMA. Ta představuje vyspělou automobilovou architekturu, na jejímž vývoji automobilka spolupracovala v rámci skupiny Geely Group.

Volvo XC40 Recharge P8 s pohonem všech kol nabízí na jedno nabití dojezd více než 400 km (WLTP) a výkon 408 koní. Při využití systému pro rychlé nabíjení je možné akumulátor vozu dobít na 80 % jeho kapacity během 40 minut.

Tento „zakladatel“ rodiny plně elektrických vozů Volvo představuje pro automobilku skutečný milník, protože se jedná nejen o první čistě elektrický vůz značky, ale také o první model Volvo vybavený zbrusu novým infotainmentem, řízeným operačním systémem Android společnosti Google.

Ten udělá na zákazníky dojem bezprecedentní úrovní personalizace, ještě vyšší intuitivností a integrovanou technologií Google, s níž se pojí celá řada rozmanitých služeb, jako jsou Google Asistent, Mapy Google a obchod Google Play. Volvo XC40 Recharge P8 zaujme i faktem, že lze většinu jeho softwaru a operační systém aktualizovat na dálku (vzduchem).

Volvo XC40 Recharge je první elektromobil značky. Ujede 400 km

Přestože inženýři automobilky Volvo Cars vycházeli ze stavby mimořádně bezpečného Volva XC40, museli kompletně změnit konstrukci přídi a posílit její strukturu tak, aby došlo k vykompenzování absence spalovacího motoru a současně byla zajištěna stejná úroveň bezpečnosti jako v jiných vozech Volvo.

Přečtěte si také:   Norsko a Německo plánují vybudovat potrubí na vodík

Akumulátor je chráněn bezpečnostní klecí, která je integrována ve střední části podvozku. Umístění akumulátoru v podlaze vozu současně snižuje těžiště vozu, což mimo jiné znamená také lepší ochranu před převrácením.

Vzhledem k inovativnímu přístupu prosazujícímu všestrannou funkčnost má posádka vozu k dispozici spoustu míst pro uložení různých věcí. Mimo zavazadlového prostoru a kapes ve dveřích jsou zde například i úložná místa pod sedadly. Protože vůz není vybaven spalovacím motorem, nabízí dokonce ještě více úložného prostoru než standardní Volvo XC40. Konkrétně se jedná o tzv. přední kufr pod kapotou.