KIA_e-Salon_3

KIA zakládá start-up ‚Purple M‘ k urychlení služeb elektrifikované mobility

Společnost Kia Motors Corporation dnes oznámila, že zakládá nový start-up ‚Purple M‘ v oblasti služeb mobility, zaměřený na nabídku zákaznicky orientovaných služeb elektrifikované mobility.

Purple M je nový podnik se společnou majetkovou účastí vytvořený ve spolupráci firem Kia Motors a CODE42.ai – korejské technologické firmy, která je průkopníkem přechodu k autonomní dopravě jako službě (TaaS – Transportation-as-a-Service). KIA a CODE42.ai plánují prostřednictvím nového start-upu vytvářet nové koncepce služeb mobility na cestě ke společnému cíli, kterým jsou špičkové inovace v oblasti budoucí mobility.

Celosvětová působnost KIA a její zkušenosti na poli mobility by ve spojení s bezkonkurenčními IT technologiemi CODE42.ai měly vést k mnoha synergiím ve vývoji nových zákaznických služeb TaaS. Purple M bude využívat komplexní platformu mobility (operační systém UMOS) firmy CODE42.ai, zahrnující autonomní vozidla a služby letecké přepravy, jako např. služby přivolání taxi přes aplikaci, správu vozového parku, kyvadlovou dopravu na základě poptávky nebo chytrou logistiku.

„Prostřednictvím nově zavedeného subjektu Purple M se KIA znovu zrodí coby leader období e-mobility,“ komentuje Ho Sung Song, generální ředitel a prezident KIA. „CODE42.ai je přední korejská společnost působící v oblasti budoucích inovačních technologií a je ideálním partnerem k úspěšnému rozvoji podnikání v oblasti různorodých služeb e-mobility.“

Průkopníci e-mobility

Služby mobility i přes narůstající zájem zákazníků o elektromobily stále stojí především na vozidlech se spalovacími motory, což je příležitostí pro toho, kdo v oblasti e-mobility sehraje roli průkopníka. Purple M má v plánu vybudovat komplexní a pružnou platformu služeb e-mobility a kráčet v čele vývoje udržitelného systému elektromobilů tím, že bude nasazovat elektromobily do reálného provozu.

Přečtěte si také:  Nový elektrický nový elektrický traktor Fendt e100 Vario se představuje

Purple M rozvine partnerskou spolupráci se specializovanými poskytovateli v rámci vývoje pružné infrastruktury e-mobility a nabídky mnoha různých služeb co nejširší klientele. Purple M chce zejména přispět k oživení domácího korejského odvětví mobility cestou spolupráce s nejrůznějšími hráči na tomto trhu při současném nastolování nových standardů pro obchodní modely mobility v době po odeznění koronaviru.

KIA a CODE42.ai prostřednictvím svých investic do Purple M posílí svoji probíhající partnerskou spolupráci, přičemž každý ze subjektů jmenuje do vedení firmy vlastní vedoucí pracovníky. Předsedou bude Chang Song, zakladatel a generální ředitel firmy CODE42.ai. Songovy široké zkušenosti získané v globálně působících IT firmách a znalosti odvětví budoucnosti bezesporu přispějí k dalším inovacím. Generálním ředitelem Purple M bude Seo Young-wu, někdejší generální ředitel start-upu Poolus, zaměřeného na koordinaci spolujízdy. Pan Seo je považován za ideálního šéfa firmy s ohledem na jeho neocenitelné zkušenosti v odvětvích zaměřených na služby mobility.

„Naším cílem je prostřednictvím Purple M urychlit éru elektromobilů,“ uvedl Chang Song z CODE42.ai. „Integrovaná platforma mobility a logistiky UMOS poslouží jako základ k vybudování ekosystému e-mobility se zahrnutím všeho potřebného, od infrastruktury až po služby.“

1_Start-up,PurpleM´_Ho Sung SONG, KIA(vlevo)_&_Chang SONG, Code42.ai(vpravo)

‚M‘ jako ‚Mobilita‘

Označení ‚M‘ v názvu ‚Purple M‘ značí ‚mobilitu‘; výraz ‚Purple‘ (purpurový, příp. královský) v názvu start-upu symbolizuje snahu odmítat zažité konvence a přetvářet dopravu pro budoucnost. Purple M bude s výhodou využívat skutečnou kulturu start-upu, aby mohla pružně reagovat na rychle se měnící odvětví služeb mobility. Klíčové priority fungování uvedené firmy zahrnují rychlé rozhodování, kulturu horizontální komunikace a odmítání zažitého stavu věcí.

Přečtěte si také:  BMW Group i v tomto roce připravila v rámci projektu GoingGreen by BMW flotilu vozů pro firemní testování odpovědné mobility

Nový start-up by měl posloužit jako model spolupráce mezi většími zavedenými firmami a menšími mladšími společnostmi v Koreji za podmínek, kdy celá země touží vytvořit nový ekosystém start-upů na podporu technologických inovací.

KIA letos již oznámila svoji středně- a dlouhodobou firemní strategii ‚Plán S‘, zaměřenou na postupné budování vedoucí pozice v automobilovém průmyslu příštích let se zahrnutím služeb mobility a elektrifikace vozidel, konektivity a autonomie.

Plán S nastiňuje preventivní a iniciativní posun značky Kia od systému podnikání zaměřeného na spalovací motory směrem k aktivitám zaměřeným na elektromobily a řešení mobility na míru. V rámci Plánu S chce KIA inovovat značku a zvýšit svoji ziskovost.