Interiéry modelů Volkswagen ID. splňují nyní ještě přísnější požadavky na trvalou udržitelnost

Volkswagen zvyšuje u rodiny výhradně elektricky poháněných modelů ID. úroveň trvalé udržitelnosti. Svůj podíl na tom má i výběr materiálů pro interiéry. Již v letošním roce obdrží modely ID.3, ID.4, ID.5 a ID.7 vybrané inovace, které byly poprvé uvedeny do velkosériové výroby s modelem ID. Buzz. Například pro čalounění sedadel používá Volkswagen mimo jiné textilní vlákna Seaqual, při jejichž výrobě se využívá z 10 procent posbíraný odpad z moří a oceánů a z 90 procent recyklované polyesterové vlákno (PES). V porovnání s běžnými povrchovými materiály způsobuje jejich produkce o téměř jednu třetinu méně emisí CO2.

Silke Bagschiková, vedoucí produktové řady Elektromobilita, vysvětluje tento krok následovně: „V interiérech našich modelů ID. již nenajdete žádné kůže původem ze zvířat, a ještě lepší ekologické bilance se nám u nich podařilo dosáhnout širokým využitím recyklovaných materiálů – a to při splnění vysokých požadavků na vnímanou hodnotu a dlouhodobou kvalitu. Na základě pozitivních reakcí našich zákazníků jsme se rozhodli, že v budoucnosti budeme tyto trvale udržitelné přístupy využívat ještě častěji.“

Přečtěte si také:  Konec podpory pro bioplynky se blíží, je vhodné zvážit přechod na biometan

ID. Buzz jako průkopník recyklačních inovací. Volkswagen zvolil pro interiér modelu ID. Buzz mnoho nových materiálů, které bude postupně zavádět i do ostatních modelů rodiny ID. Na mnoha místech interiéru nového „Bulli“ nalézají uplatnění alternativní materiály vyráběné z plastového odpadu z moří a oceánů, resp. ze starých PET lahví (konkrétně 63 kusů o objemu 500 ml). Povrchovou vrstvu čalounění sedadel tvoří tkanina z vláken Seaqual, při jejichž výrobě se používá 10 procent posbíraného odpadu z moří a 90 procent recyklovaných polyesterových vláken (PES). V porovnání s běžnými povrchovými materiály se tím snížily emise CO2 při výrobě o 32 procent. V čalounění sedadel materiálem ArtVelours Eco mají recyklované materiály podíl 71 procent. Povrchové vrstvy čalounění stropu a podlahových koberců v modelu ID. Buzz jsou navíc ze 100 procent tvořeny recyklovaným polyesterem. Recyklované plasty obsahuje také tlumicí vrstva koberce. To samé platí i pro další díly, například kryty spodní části vozu a vložky podběhů kol.

https://auto-mania.cz/416288-2

Volkswagen kromě toho již nepoužívá žádný chrom pro ozdobné prvky na dveřích, přístrojové desce a volantu modelu ID. Buzz, protože výroba tohoto materiálu zatěžuje životní prostředí. Náhradou je tekutý lak se vzhledem chromu, jehož pojivo má biologický základ. Některé z uvedených recyklačních inovací modelu ID. Buzz se budou nyní používat také v modelech ID.3, ID.4, ID.5 a ID.7.

Recykláty jako plnohodnotná alternativa. Recykláty jsou zpracované staré materiály vhodné k použití v nových produktech. U plastů to jsou například PET lahve nebo staré rybářské sítě. Tyto plastové odpady se zpracovávají na granuláty, a následně mohou být nově využity. V závislosti na požadavcích se podíl recyklátů v nových dílech pohybuje od menšinového až po stoprocentní. V interiéru musejí mít zpátky do koloběhu uváděné materiály zásadně stejné vlastnosti jako konvenční materiály. To se týká jak jejich vzhledu a haptických vlastností, tak i jejich odolnosti a dlouhé životnosti.

Přečtěte si také:  Lidl upravil dobíjení elektromobilů. Nyní to jde i prostřednictvím aplikace Lidl Plus

Volkswagen na „cestě k nule“ (Way to ZERO). Do roku 2030 hodlá Volkswagen snížit emise CO2 na vozidlo o 40 procent, nejpozději v roce 2050 chce mít společnost klimaticky neutrální bilanci. Volkswagen proto na své cestě k uskutečnění ambiciózních cílů analyzuje a optimalizuje kompletní životní cyklus vozidel od základního výzkumu přes vývoj a výrobu až po recyklaci na konci životnosti. Volkswagen přitom usiluje o realizaci uzavřených materiálových koloběhů u všech používaných surovin.