Interiéry modelů Volkswagen ID. splňují nyní ještě přísnější požadavky na trvalou udržitelnost

Volkswagen zvyšuje u rodiny výhradně elektricky poháněných modelů ID. úroveň trvalé udržitelnosti. Svůj podíl na tom má i výběr materiálů pro interiéry. Již v letošním roce obdrží modely ID.3, ID.4, ID.5 a ID.7 vybrané inovace, které byly poprvé uvedeny do velkosériové výroby s modelem ID. Buzz. Například pro čalounění sedadel používá Volkswagen mimo jiné textilní vlákna Seaqual, při jejichž výrobě se využívá z 10 procent posbíraný odpad z moří a oceánů a z 90 procent recyklované polyesterové vlákno (PES). V porovnání s běžnými povrchovými materiály způsobuje jejich produkce o téměř jednu třetinu méně emisí CO2.

Silke Bagschiková, vedoucí produktové řady Elektromobilita, vysvětluje tento krok následovně: „V interiérech našich modelů ID. již nenajdete žádné kůže původem ze zvířat, a ještě lepší ekologické bilance se nám u nich podařilo dosáhnout širokým využitím recyklovaných materiálů – a to při splnění vysokých požadavků na vnímanou hodnotu a dlouhodobou kvalitu. Na základě pozitivních reakcí našich zákazníků jsme se rozhodli, že v budoucnosti budeme tyto trvale udržitelné přístupy využívat ještě častěji.“

Přečtěte si také:  Hyundai Kona Electric N Line elektrifikuje silnice sportovním stylem

ID. Buzz jako průkopník recyklačních inovací. Volkswagen zvolil pro interiér modelu ID. Buzz mnoho nových materiálů, které bude postupně zavádět i do ostatních modelů rodiny ID. Na mnoha místech interiéru nového „Bulli“ nalézají uplatnění alternativní materiály vyráběné z plastového odpadu z moří a oceánů, resp. ze starých PET lahví (konkrétně 63 kusů o objemu 500 ml). Povrchovou vrstvu čalounění sedadel tvoří tkanina z vláken Seaqual, při jejichž výrobě se používá 10 procent posbíraného odpadu z moří a 90 procent recyklovaných polyesterových vláken (PES). V porovnání s běžnými povrchovými materiály se tím snížily emise CO2 při výrobě o 32 procent. V čalounění sedadel materiálem ArtVelours Eco mají recyklované materiály podíl 71 procent. Povrchové vrstvy čalounění stropu a podlahových koberců v modelu ID. Buzz jsou navíc ze 100 procent tvořeny recyklovaným polyesterem. Recyklované plasty obsahuje také tlumicí vrstva koberce. To samé platí i pro další díly, například kryty spodní části vozu a vložky podběhů kol.

https://auto-mania.cz/416288-2

Volkswagen kromě toho již nepoužívá žádný chrom pro ozdobné prvky na dveřích, přístrojové desce a volantu modelu ID. Buzz, protože výroba tohoto materiálu zatěžuje životní prostředí. Náhradou je tekutý lak se vzhledem chromu, jehož pojivo má biologický základ. Některé z uvedených recyklačních inovací modelu ID. Buzz se budou nyní používat také v modelech ID.3, ID.4, ID.5 a ID.7.

Recykláty jako plnohodnotná alternativa. Recykláty jsou zpracované staré materiály vhodné k použití v nových produktech. U plastů to jsou například PET lahve nebo staré rybářské sítě. Tyto plastové odpady se zpracovávají na granuláty, a následně mohou být nově využity. V závislosti na požadavcích se podíl recyklátů v nových dílech pohybuje od menšinového až po stoprocentní. V interiéru musejí mít zpátky do koloběhu uváděné materiály zásadně stejné vlastnosti jako konvenční materiály. To se týká jak jejich vzhledu a haptických vlastností, tak i jejich odolnosti a dlouhé životnosti.

Přečtěte si také:  Více než 110 ultrarychlých stojanů a zdvojnásobení lokalit s ultrafasty, slibuje ČEZ pro rok 2024

Volkswagen na „cestě k nule“ (Way to ZERO). Do roku 2030 hodlá Volkswagen snížit emise CO2 na vozidlo o 40 procent, nejpozději v roce 2050 chce mít společnost klimaticky neutrální bilanci. Volkswagen proto na své cestě k uskutečnění ambiciózních cílů analyzuje a optimalizuje kompletní životní cyklus vozidel od základního výzkumu přes vývoj a výrobu až po recyklaci na konci životnosti. Volkswagen přitom usiluje o realizaci uzavřených materiálových koloběhů u všech používaných surovin.