siemens-dobijeci_stanice
Elektromobil (EV) NEWS

Siemens investuje do společnosti WiTricity na podporu rozvoje bezdrátového dobíjení elektromobilů

Společnost Siemens oznámila, že díky investici ve výši 25 milionů dolarů získává menšinový podíl v americké WiTricity, která vyvíjí technologie pro bezdrátové dobíjení elektrických vozidel. Obě firmy budou spolupracovat na rozvoji inovací na nově vznikajícím trhu bezdrátového dobíjení elektromobilů. Podle výpočtů společnosti Siemens by měl tento trh jen v Evropě a Severní Americe dosáhnout do roku 2028 hodnoty dvou miliard dolarů. Svými aktivitami se obě společnosti snaží překlenout mezery v globální standardizaci bezdrátového dobíjení elektrických osobních a lehkých užitkových vozidel, umožnit interoperabilitu mezi vozidly a infrastrukturou a také podpořit jejich pronikání na trh. Kromě toho budou obě strany spolupracovat na dalším technickém vývoji systémů bezdrátového dobíjení.

„Spojení globální působnosti společnosti Siemens a jejího portfolia pro dobíjení elektrických vozidel s inovativních technologií WiTricity je prvním krokem v dalším zlepšování naší nabídky v oblasti bezdrátového dobíjení. Urychlí zavádění technologií pro bezdrátové dobíjení, podpoří standardizaci a rozšíří veřejnou dobíjecí infrastrukturu o interoperabilní řešení pro pohodlí a potřeby řidičů,“ uvedl generální ředitel Siemens eMobility Markus Mildner.

Přečtěte si také:   Největší česká sít veřejných dobíjecích stanic pro e-auta má už 400 stojanů

Siemens se rovněž stane licenčním partnerem k technologiím, a bude tak moci využít hluboké know-how společnosti WiTricity a desetileté spolupráce s globálními výrobci OEM v automobilovém průmyslu při vývoji osvědčených a v praxi vyzkoušených interoperabilních řešení v oblasti bezdrátového dobíjení.

Inovativní a osvědčená technologie

Dobíjecí podložka umístěná na zemi nebo v zemi si vyměňuje energii s přijímací cívkou připevněnou na spodní straně elektromobilu. Součástí řešení nejsou žádné pohyblivé součásti ani fyzické konektory. Magnetické pole přenáší energii mezi dobíjecí podložkou a cívkou vozidla, když je vozidlo umístěno nad dobíjecí podložkou. Systém využívá rezonanční indukci mezi dobíječkou a přijímačem, aby byla zajištěna vysoká účinnost při různých světlých výškách, od nízko položených sportovních automobilů až po vozy SUV.

Cenově výhodné a celosvětově dostupné řešení, které reaguje na požadavky zákazníků

Konečným cílem spolupráce je urychlit vývoj technologií bezdrátového dobíjení společně s výrobci OEM a partnery v oblasti infrastruktury a současně zajistit jejich ekonomickou dostupnost po celém světě. Podle nedávného průzkumu mezi více než tisícovkou současných a budoucích majitelů elektromobilů, kteří v příštích dvou letech uvažují o koupi elektromobilu, je bezdrátové dobíjení jedním z nejlépe hodnocených doplňků a preferovanou volbou oproti dalším prvkům výbavy, jako jsou například parkovací asistent, výkon nebo prémiové audio prvky.

„Bezdrátové dobíjení umožňuje řidiči jednoduše zaparkovat, odejít a vrátit se k dobitému vozidlu. Díky bezdrátovému dobíjení jsou elektromobily zajímavou variantou pro soukromé uživatele a cenově výhodnější alternativou pro komerční provozovatele. Jsme rádi, že můžeme spolupracovat s takovým lídrem, jako je Siemens, a přispět tak k rozvoji tohoto nového segmentu,“ řekl Alex Gruzen, generální ředitel společnosti WiTricity. „Společnosti Siemens a WiTricity mají stejný cíl – zlepšit situaci v oblasti vlastnictví elektromobilů a správy vozového parku díky bezkonkurenční jednoduchosti a spolehlivosti bezdrátového dobíjení.“

Přečtěte si také:   Elektromobil Kia EV6 získává ocenění ‚Německé prémiové auto roku 2022‘

Eliminace problematických aspektů u autonomních vozidel

Pro větší rozšíření a prosazení autonomních vozidel bude třeba odstranit klíčové problematické aspekty jejich použití, jako je například dobíjení, které stále ještě vyžaduje zásah člověka. Bezdrátový přenos energie bude klíčovou technologií, která umožní bezkontaktní automatické dobíjení s minimálními nároky na údržbu a otevře cestu k plně elektrické a autonomní mobilitě budoucnosti.