1-2021 - Nouveau Renault Kangoo Van E-TECH Electrique - Essais Presse
Elektromobil (EV) NEWS

Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický: best-seller v novém

Renault, který je průkopníkem elektromobility, je nezpochybnitelnou jedničkou na trhu užitkových elektromobilů v Evropě již od roku 2011. Elektrické Kangoo od svého uvedení na trh na konci roku 2011 okouzlilo asi 70 000 firemních zákazníků a představuje každý pátý prodaný užitkový elektromobil v Evropě. Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický, který bude představen široké veřejnosti 16. listopadu na autosalonu Solutrans v Lyonu, je připraven převzít otěže. Představuje to nejlepší, co může poskytnout více než 10 let know-how Renaultu v oblasti elektromobilů.

DOJEZD 300 KILOMETRŮ V CYKLU WLTP

Díky nové lithium-iontové baterii o využitelné kapacitě 45 kWh nabízí nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický dojezd až 300 km v cyklu WLTPi. Uživatelé tak mohou bezpečně absolvovat celý svůj pracovní den bez obav o dojezd, a to za velmi příznivých nákladů. Baterie, která je umístěna pod podlahou vozidla, nijak nezasahuje do nákladového prostoru a nesnižuje jeho kapacitu.

Přečtěte si také:   Test Volkswagen ID.4 GTX (2022)

6 JÍZDNÍCH REŽIMŮ

Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický je vybaven motorem o výkonu 90 kW a okamžitě dostupném točivém momentu 245 Nm, pro plynulý a uklidňující jízdní zážitek za všech okolností. Režim Eco omezující výkon a maximální rychlost vozidla optimalizuje dojezd a je vhodný zejména v případě převozu lehčích nákladů.

Řidič si také může vybrat mezi třemi způsoby rekuperace brzdné energie:

  • Sailing (režim B1): režim s omezenou regenerací, vhodný pro řízení na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla.
  • Drive (B2): střední regenerativní režim pro univerzální využití se stejným pocitem jako při využití pedálu ve vozidle se spalovacím motorem.
  • Brake (B3): maximální regenerativní režim pro využití v zácpách a na horách.

U nového Kangoo Van E-Tech elektrický je klasické hydraulické brzdění doplněno o systém ARB (adaptivní regenerativní brzdění), který maximalizuje množství rekuperované energie nezávisle na zvoleném režimu.

Jednotlivé kombinace jízdních režimů a způsobů rekuperace brzdné energie nabízejí řidiči 6 jízdních módů s cílem optimalizovat pohodlí a dojezd podle způsobu využití vozidla a podmínek provozu.

Informace o zvoleném jízdním režimu, řízení toků energie a o asistenčních systémech jsou soustředěny -na plně přizpůsobitelném digitálním 10palcovém displeji, který je k dispozici za příplatek.

170 KILOMETRŮ ZA 30 MINUT

Pro dobíjení baterie nabízí nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický možnost vybrat si z 3 typů nabíjecích zařízení. Standardně je vybaven třífázovou 11 kW nabíječkou Chameleon, vhodnou pro všechny typy domácího nabíjení. Za příplatek je k dispozici 22 kW nabíječka Chameleon pro rychlé nabíjení ve veřejných nabíjecích stanicích a také 80 kW nabíječka pro rychlé nabíjení na stejnosměrný proud, umožňující dosáhnout dojezdu 170 km (cyklus WLPT) za 30 minut. Vozy vybavené 22kW a 80kW dobíjecími systémy mají baterii vybavenou systémem vodního chlazení.

Baterii nového Kangoo Van E-Ttech elektrický lze dobít z 15 % na 100 % za 3 h 50 při použití wallboxu o výkonu 11kW, na Wallboxu 7,4 kW pak za méně než 6 hodin.

Přečtěte si také:   CUPRA potvrzuje účast v Extreme E v roce 2022 a zintenzivňuje úsilí o elektrifikaci a trvalou udržitelnost

TEPELNÉ ČERPADLO PRO OPTIMALIZACI DOJEZDU

Z důvodu zaručení lepšího dojezdu v průběhu všech ročních období je nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický vybaven klimatizací s tepelným čerpadlem. V případě jeho spojení s 22 kW nabíječkou umožňuje rekuperovat teplo z venkovního vzduchu pro vyhřívání interiéru vozidla bez využití elektrického odporového článku spotřebovávajícího energii. Výkon tepelného čerpadla je optimální v rozmezí -15 °C až +15 °C venkovní teploty, což odpovídá rozmezí teplot v chladných obdobích ve většině evropskýchzemí. Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický také nabízí za příplatek vyhřívané čelní sklo, sedadla a volant.

VEŠKERÉ PŘEDNOSTI NOVÉHO KANGOO VAN

Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický nabízí inovace, vybavení a veškeré pohodlí nového Kangoo Van se spalovacím motorem. Jedná se o vynalézavé „Open Sesame by Renault“ nabízející nejlepší boční vstup na trhu v délce 1,45 m, inovativní vnitřní střešní nosič „Easy Inside Rack“ nebo multimediální systém Easy Link s 8“ displejem. Z praktických prvků pro každodenní život s vozem pak lze jmenovat handsfree kartu, automatickou ruční brzdu, 3 sedadla vepředu se sklopným prostředním opěradlem tvořícím mobilní kancelář a přibližně 60 litrů úložných prostor v kabině, mezi než patří i výsuvná přihrádka „Easy Life“. Stejně tak jsou k dispozici moderní asistenty řízení poslední generace, jako je adaptativní tempomat s funkcí zastavení a systém Easy Pilot, první krok k autonomnímu řízení.

Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický má také stejné praktické vlastnosti jako jeho dvojče se spalovacím motorem, tedy až 3,9 m3 nákladového prostoru (4,9 m3 v prodloužené verzi, která bude k dispozici v druhé polovině roku 2022), 600 kg užitečného zatížení (800 kg u prodloužené verze) a může utáhnout přívěs o hmotnosti 1 500 kg.

Přečtěte si také:   Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

ZÁVOD V MAUBEUGE, CENTRUM EXCELENCE

Od roku 2011 vyrábí závod Renaultu v Maubeuge, v kraji Hauts-de-France, Kangoo pro zákazníky z celého světa. K příležitosti zahájení výroby nové řady Kangoo spolu s partnerskými vozidly Mercedes-Benz a Nissan a pro zajištění kvality na nejvyšší úrovni investoval Renault do tohoto závodu 450 milionů eur. Instalována také byla nová montážní linka na baterie.

Elektromotor nového Kangoo Van E-Tech elektrický se vyrábí v závodě Renaultu v Cléonu v Normandii. Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický se začne v Evropě prodávat na jaře 2022.