Společnost Nissan zajišťuje mobilitu pro finále soutěže UEFA Champions League – poskytne totiž 363 vozidel Nissan LEAF a dodávek e-NV200, které budou přepravovat organizátory soutěže a návštěvníky do Madridu. Bude se jednat o obrovský vozový park, jehož vozidla ujedou přes 220 000 kilometrů pouze na elektřinu.
Společnost Nissan je oficiálním automobilovým sponzorem největší světové sportovní události už pátou sezónu a poskytnutím největšího vozového parku s nulovými emisemi v historii soutěže chce zajistit vyšší kvalitu ovzduší a snížit dopad, který bude mít hustá doprava o finálovém víkendu na prostředí hostitelského města.
Letos do vozového parku společnosti Nissan patří i soutěžní vůz Nissan LEAF NISMO RC 2.0, kterým brazilská fotbalová legenda Roberto Carlos přiveze pohár soutěže UEFA Champions League z festivalu UEFA Champions v Puertě del Sol na stadion Estadio Metropolitano.
Se dvěma elektrickými motory, pohonem všech kol, dynamickým tvarem karoserie a na zakázku vyrobeným aerodynamickým prostorem pro vystavení poháru je model LEAF NISMO RC 2.0 ukázkou nejnovější, na výkon zaměřené technologie v rámci vize Nissan Intelligent Mobility. Ve srovnání se svým předchůdcem vůz disponuje dvojnásobným nejvyšším výkonem a točivým momentem a je vybavený pokročilými technologiemi baterie a součástmi hnacího ústrojí, které pocházejí z modelu Nissan LEAF – nejprodávanějšího elektromobilu světa.
Finále přichází v době, kdy společnost Nissan připravuje dodávky nového modelu LEAF e+ evropským zákazníkům. Model bude mít novou 62kWh baterii, dojezd 385 km, nové možnosti personalizace a technologie Nissan e-Pedal a ProPILOT.
Gareth Dunsmore, divizní generální ředitel společnosti Nissan Europe pro marketingovou komunikaci, služby pro připojená vozidla a pro péči o zákazníka, řekl: „Finále soutěže Champions League se k elektrickým vozidlům Nissan dokonale hodí. Obojí je totiž vzrušující a vrcholem ve svém oboru. Jsme nadšeni, že můžeme návštěvníkům nabídnout, aby si v Madridu – městě, které se již dostalo do čela revoluce v elektromobilitě – vyzkoušeli přepravu s nulovými emisemi.“
Ve snaze omezit dopravní zácpy a snížit znečištění zakázalo vedení Madridu v některých čtvrtích centra provoz vozidel se starým vznětovým i zážehovým pohonem. Nízkoemisní zóna má rozlohu 472 hektarů (1 166 akrů) a vjezd do ní mají zakázán zážehová vozidla s rokem výroby do 2000 a vznětová vozidla s rokem výroby do 2006. Výjimkou jsou vozidla obyvatel této zóny a vozidla splňující další stanovené podmínky. V centru Madridu je možné jezdit pouze vozidly s nulovými emisemi a město kvůli další podpoře elektrifikace nainstalovalo přes 110 nabíječek elektromobilů.
Kvůli posílení této infrastruktury během finálového víkendu soutěže UEFA Champions League společnost Nissan do okolí města umístila dalších 36 nabíječek, které se po skončení události rozmístí po Španělsku.
Model Nissan LEAF se vyrábí v oceňované továrně společnosti Nissan v britském Sunderlandu, odkud se vyváží na trhy celé Evropy, včetně toho španělského. Model LEAF i nadále zůstává světově nejprodávanějším elektromobilem s celosvětovým prodejem více než 410 000 vozů a s evropským bezkonkurenčním prodejem 41 589 vozů v roce 2018.