Kia EV6 a IONITY_charging_2
Elektromobil (EV) NEWS

Kia EV6 získala pětihvězdičkové ohodnocení v bezpečnostních testech Euro NCAP

Čistě elektrický crossover Kia EV6 získal nejvyšší bezpečnostní ohodnocení v zevrubných testech Euro NCAP, přední nezávislé evropské organizace se zaměřením na bezpečnostní zkoušky. EV6 dosáhla maximálního pětihvězdičkového ohodnocení, které je dalším důkazem pozoruhodných bezpečnostních parametrů tohoto modelu.

Kia EV6 dosáhla 90% skóre za ochranu dospělých cestujících, 86 % za ochranu dětských pasažérů, 64 % za ochranu zranitelných účastníků silničního provozu včetně chodců a 87 % v kategorii ‚bezpečnostních asistentů‘, kde se vozidlo hodnotí podle nabídky nejrůznějších technologií pro předcházení dopravním nehodám.

Přečtěte si také:   Volkswagen spouští v Emdenu druhou výrobu elektromobilů v Německu

Zástupci Euro NCAP v případě EV6 pochvalně zmínili zachování integrity prostoru pro cestující po čelní nárazové zkoušce a zajištění dobré ochrany v oblasti kolen a stehen všech členů posádky. V testech předních sedadel a hlavových opěrek se prokázala dobrá ochrana před rizikem poranění krku v případě zadního nárazu. Ve zkoušce zahrnující náraz do boční bariéry a ještě náročnější zkoušce simulující boční náraz do sloupu inkasovalo EV6 maximální množství bodů s ohledem na robustní ochranu všech klíčových částí těla řidiče i zbytku posádky. EV6 též dosáhlo dobrých výsledků v ochraně dětských pasažérů, kdy vozidlo prokázalo schopnost ochránit všechny klíčové části těla testovacích figurín představujících šesti- a desetileté cestující. Při testování bezpečnostních asistentů EV6 pak zástupci Euro NCAP poukázali na schopnosti systému automatického nouzového brzdění (AEB), jenž dobře reagoval na ostatní vozidla a dokázal zamezit střetům ve většině testovacích scénářů.

Z dalších bezpečnostních prvků zmiňovaných zástupci Euro NCAP jmenujme multikolizní brzdový asistent (MCB), jenž po nárazu automaticky použije brzdy, aby zamezil sekundárním srážkám, nebo systém eCall pro informování záchranných složek v případě nehody.

Přečtěte si také:   Levnější vodíkové palivové články posílí zelenou energii

K bezpečnostním parametrům EV6 přispěla vysokopevnostní podvozková platforma E-GMP (Electric-Global Modular Platform) a tuhá konstrukce karoserie. K bezpečnosti prostoru pro cestující přispívá použití ultra vysokopevnostní oceli tvořící 63,6 % struktury karoserie EV6; výsledkem širokého použití vysokopevnostních ocelových dílů lisovaných za tepla je pozoruhodná torzní tuhost na úrovni 48,5. Na palubě EV6 najdeme celkem sedm propracovaných airbagů vč. středového bočního airbagu, který pomáhá chránit před vzájemným střetem hlavy řidiče a předního spolujezdce. Všechna provedení EV6 jsou standardně vybavena stabilizačním systémem VSM (Vehicle Stability Management) a elektronickým řízením stability vozu (ESC), pomáhajícím řidiči udržet kontrolu nad vozidlem při brzdění a průjezdu zatáčkami.