id_buzz_lwb_34_back_small.jpg

Volkswagen ID. Buzz s dlouhým rozvorem přijíždí. Jeho evropská premiéra se odehrává na VW Bus Festivalu

VW Bus Festival v Hannoveru (23. až 25. června 2023) zažije dvě hvězdy na jednom pódiu. Herec Ewan McGregor na něm totiž představí ikonický ID. Buzz s dlouhým rozvorem a prostorem pro až sedm osob. Hollywoodská hvězda (Star Wars, Trainspotting) poprvé ukáže elektrické MPV evropskému publiku.

Pětimístný ID. Buzz Pro a ID. Buzz Cargo jsou mezi elektromobily designovými ikonami. Nyní následuje nejnovější varianta sympatického automobilu: ID. Buzz s dlouhým rozvorem. „Made in Germany“ z Hannoveru pro Evropu – a nyní i pro Kanadu a USA. Značka Volkswagen Užitkové vozy totiž vrací s prodlouženou verzí modelu ID. Buzz legendární VW Bus do Severní Ameriky. Zde se uskutečnila také světová premiéra 2. června 2023, a to v rámci největšího setkání fanoušků vozů VW Bus v USA v surfařském ráji Huntington Beach u dálnice Pacific Coast Highway u Los Angeles. Amerika přivítala nový model ID. Buzz velkým gestem: v USA se 2. červen stal jako „Volkswagen Bus Day“ novým svátkem. V rámci VW Bus Festivalu nyní následuje evropská premiéra. Jako pocta věnovaná evropským fanouškům vozů Bulli. První vozy ID. Buzz s dlouhým rozvorem budou evropským zákazníkům dodány v roce 2024.

Přečtěte si také:  Instalace trvá pouhých pět minut a ovládá se aplikací. Schneider Electric představuje Charge, chytrou nabíječku pro elektromobil

Dlouhý ID. Buzz rozšiřuje svou délkou téměř pět metrů a až sedmimístným interiérem spektrum možností využití. Prodloužením vnější délky vznikl prostor pro třetí řadu sedadel, ještě větší zavazadlový prostor a pro větší sadu akumulátorů s využitelnou kapacitou 85 kWh, díky níž se prodlouží dojezd vozu na jedno nabití. V zimě ještě zvýší hospodárnost vozu nové tepelné čerpadlo. Navíc bude ID. Buzz s dlouhým rozvorem uveden na trh s novým elektromotorem o výkonu 210 kW (286 k). Dlouhý ID. Buzz dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za pouhých 7,9 sekundy. A to není všechno. Pro rok 2024 již byla ohlášena verze s pohonem všech kol (GTX) a výkonem 250 kW (339 k). ID. Buzz GTX umožní opravdu rychlé zařazení do jízdního pruhu na dálnici, sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 6,4 sekundy. Sériově dodávaná sada akumulátorů pojme 77 kWh využitelné elektrické energie (celkem: 82 kWh). Velkou sadu akumulátorů lze nabít z 10 na 80 procent maximální kapacity za pouhých
25 minut. Doma, resp. na veřejných nabíjecích stojanech se střídavým proudem je sada akumulátorů nabíjena výkonem 11 kW.

Mezi další novinky elektrického modelu VW Bus patří průhledový head-up displej, zdokonalený informační a zábavní systém nové generace a dálkově ovládané zaparkování vozu prostřednictvím chytrého telefonu. Nově koncipovaná high-tech panoramatická střecha – největší v rámci všech modelů Volkswagen – oživuje vzpomínky na legendární „Samba Bus“ z 50. let.

Přečtěte si také:  Americká firma vybuduje v Evropě síť vodíkových stanic

Design modelu ID. Buzz s prodlouženým rozvorem (interně označovaného Long Wheel Base, krátce LWB) vznikal souběžně s normálně dlouhou verzí (Normal Wheel Base, NWB). Již v procesu vývoje bylo přitom zajištěno, aby měly oba modely navzdory odlišnému rozvoru náprav typicky harmonické proporce a čistý styl modelu VW Bus. Verze NWB má vnější délku 4712 mm, nová varianta LWB 4962 mm. Prodloužení délky bylo dosaženo zvětšením rozvoru náprav z 2989 na 3239 mm. Na bocích je dodatečných 250 mm délky rozděleno mezi posuvné boční dveře rozšířené o 192 mm a plochy mezi střešními sloupky C a zadními koly, které jsou o 58 mm delší. Oba modely mají bez vnějších zpětných zrcátek šířku 1985 mm a jejich vnější výška je v závislosti na výbavě až 1927 mm. V segmentu jednoprostorových karoserií má velmi dobrý součinitel aerodynamického odporu vzduchu, cx = 0,29.

Obě verze modelu ID. Buzz s různým rozvorem náprav sdílejí charakteristicky krátké, a tím přitažlivé převisy karoserie a nezaměnitelný design modelu VW Bus. Mezi jeho typické prvky patří výrazná přední kapota do V, sympaticky působící tvarové řešení LED světlometů a klasická zadní partie vozů VW Bus, která u modelu ID. Buzz nese nepřerušovaný pruh zadních LED světel. Pro VW Bus typická je nabídka celkem pěti různých dvoubarevných lakování karoserie. Novinkou je kombinace odstínu stříbrná Mono (spodní část karoserie) a bílá Candy (horní část).

ID. Buzz s dlouhým rozvorem je jedním z mála elektromobilů, do nichž lze snadno naložit výbavu pro paragliding (objem zavazadlového prostoru až 2469 litrů) nebo polovinu fotbalového týmu včetně sportovních tašek a míčů při jízdě na zápas na hřišti soupeře (šest sedadel plus řidič). V závislosti na konfiguraci může být tato verze modelu ID. Buzz používána jako pětimístný (2/3), šestimístný (2/2/2 se samostatnými sedadly a loketními opěrkami ve druhé řadě sedadel) nebo sedmimístný (2/3/2) automobil. Sedadlo spolujezdce vpředu, krajní sedadla ve druhé řadě a sedadla ve třetí řadě jsou sériově vybavena úchyty dětských sedaček ISOFIX a Top Tether.

Přečtěte si také:  Hyundai Kona Electric N Line elektrifikuje silnice sportovním stylem

Nový ID. Buzz s prodlouženým rozvorem nabízí zavazadlový prostor v typickém formátu vozu VW Bus. V pětimístné konfiguraci je možné využívat objem 1340 litrů (NWB: 1121 litrů), měřeno do výšky opěradel. Při využití vnitřního prostoru až k první řadě sedadel nabídne dlouhý ID. Buzz objem až 2469 litrů. Díky tomu lze přepravovat padáky pro paragliding, jízdní kola i prkna pro nejrůznější sportovní disciplíny. Dokonce i se sedmi osobami na palubě zbývá za třetí řadou sedadel modelu ID. Buzz LWB ještě objem 306 litrů.