Test Opel Astra Sports Tourer GSe: sportovní kombi s elektrickým dotykem

Test Opel Astra Sports Tourer GSe: sportovní kombi s elektrickým dotykem

Opel přichází s novým označením pro své sportovně laděné modely – GSe. Historicky známé označení „GSi“ je nahrazeno a my jsme měli možnost otestovat jeden z prvních modelů v této nové linii – Opel Astra Sports Tourer GSe.

Elektrifikovaný výkon

Dnešní „e“ v názvu GSe znamená „Grand Sport electric“. Nejde však o čistě elektrické auto, ale o plug-in hybrid kombinující 1,6litrový benzinový motor (180 koní) a elektromotor (110 koní). Celkový výkon dosahuje 225 koní a 360 Nm točivého momentu, což umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. Čistě na elektřinu můžete jet rychlostí až 135 km/h a dojezd na baterii dosahuje přibližně 64 km.

Přečtěte si také:  Škoda Elroq zní jedinečně. Poslechněte si ho ve videu

Nabíjení z prázdné baterie na plnou trvá přibližně dvě hodiny při maximálním nabíjecím výkonu 7,4 kW (dostupném za příplatek). I když se baterie vyčerpá, stále lze pokračovat v jízdě díky rekuperaci nebo dobíjení během jízdy benzinovým motorem.

Design a technologie

Opel Astra Sports Tourer GSe se pyšní moderním a dynamickým designem. Charakteristickými prvky jsou černá maska chladiče s logem Opel Vizor, přepracovaný přední nárazník a drobné detaily jako znak GSe na víku kufru. Podvozek je o 10 mm snížený, vybavený tlumiči KONI s technologií FSD, která zajišťuje optimální tlumení v různých situacích. Změny zasáhly také řízení a brzdy, což zlepšuje jízdní dynamiku.

Interiér nabízí sportovní sedadla s čalouněním z Alcantary a ergonomickým certifikátem AGR. Sedadla jsou pohodlná i při delších cestách, s dobrým bočním vedením. Výbavu doplňují sportovní volant a kovové nášlapy pedálů. Na rozdíl od jiných modelů koncernu Stellantis si Astra zachovala fyzické ovladače, což zvyšuje komfort ovládání.

Jízdní dojmy

Za volantem je Astra GSe příjemně tichá a dobře odhlučněná. Při běžné jízdě dominuje elektromotor, který zajišťuje svižné zrychlení a plynulý přechod mezi jednotlivými režimy. Při sportovní jízdě se však ukazuje, že hybridní pohon má své limity. Připojení benzinového motoru při vyšších rychlostech může působit ne zcela hladce a dynamika klesá, když se baterie vyčerpá.

Podvozek je tužší, ale stále pohodlný, přičemž se auto drží dobře i na horších cestách. Ačkoli Astra GSe není čistě sportovní model, svižná jízda jí rozhodně není cizí.

Spotřeba a závěr

Udávaná spotřeba 1,3 l/100 km je v praxi dosažitelná jen při pravidelném nabíjení. V běžném provozu lze při nabíjení dosáhnout spotřeby okolo 3 l/100 km, bez nabíjení pak počítejte se 7–8 l/100 km.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen ID.7: Vlajková loď elektromobilů s důrazem na komfort a efektivitu

Opel Astra Sports Tourer GSe je stylový a svižný rodinný kombík, který kombinuje sportovní ambice s praktičností. Cena startuje na 1 039 990 Kč, ale slabší verzi s výkonem 180 koní můžete pořídit již od 979 990 Kč.

Celkově jde o atraktivní volbu pro ty, kdo hledají pohodlné a dynamické auto s přídavkem elektrického pohonu, aniž by se museli vzdát praktičnosti.