Podle některých jsou elektromobily vhodné pouze pro města. To ale není celá pravda. Elektrické modely značky Opel prokazují své schopnosti i v kopcovitém a hornatém terénu – díky vysokému točivému momentu, skvělé trakci, rekuperaci energie při brzdění a při jízdě s kopce, prvotřídní ovladatelnosti díky nízko položenému těžišti a v neposlední řadě dlouhému dojezdu.
Skutečným králem kopců je Opel Grandland X Hybrid4. S celkovým systémovým výkonem 221 kW/300 k z kombinace spalovacího motoru a dvou elektromotorů má SUV německé značky vždy k dispozici dost sil a energie i v největších kopcích. Elektrický pohon všech čtyř kol zajišťuje vynikající trakci za všech podmínek. Díky tomu je řízení nejen zábavné, ale také bezpečné. Po náročné jízdě do kopce přijde v klesání ke slovu rekuperace – elektromotory u přední i zadní nápravy v klesání a při brzdění pracují jako generátory a přeměňují kinetickou energii na elektřinu. Pokud řidič přepne do jízdního režimu B, zvýší se rekuperace i zpomalení. Při rekuperaci se 13,2 kWh baterie vozu dobíjí s nulovými náklady – šetří energii pro další jízdu.
Při rekuperaci (zejména v režimu B) vůz výrazně zpomaluje, řidič nemusí nijak podřazovat ani stále brzdit provozní brzdou. Plug-in hybridní Grandland X klouže z kopců mírnou rychlostí, rychlost se nezvyšuje ani v prudších úsecích, protože současně se zvyšuje nabíjecí napětí a s ním i odpor. Brzdění pedálem před zatáčkou je v mírných až středních sjezdech většinou zbytečné, protože díky zvýšené rekuperaci vozidlo samo zpomaluje. Taková rekuperace je mimořádně příjemnou vlastností, které se konvenční automobily nemohou pochlubit.
Užitečná rekuperace energie a příjemné zpomalování je charakteristickou vlastností všech elektrických vozů značky Opel. Agilita a vynikající jízdní vlastnosti (zejména v případě modelů Opel Corsa-e a Opel Mokka-e) jsou dalšími výhodami elektrických modelů Opel v kopcovitém terénu. Baterie každého elektrického Opelu je začleněna přímo do podlahové platformy, což příznivě snižuje těžiště. Ani v zatáčkách se tedy vůz příliš nenaklání a jede „jako po kolejích“. Modely Corsa-e i Mokka-e jsou poháněny elektromotory o výkonu 100 kW/136 k a mají poháněná přední kola. Okamžitě po rozjezdu má řidič k dispozici mohutný točivý moment 260 Nm.
Sebevětších kopců se nebojí ani lehké užitkové modely Opel Combo-e a Opel Vivaro-e – ty jsou také poháněny elektromotorem o výkonu 100 kW/136 k s točivým momentem 260 Nm. S baterií 75 kWh má Vivaro-e (podle WLTP) dojezd asi 330 km. Takový dojezd samozřejmě není reálný, pokud by cesta vedla stále do kopce. Ale po každém stoupání následuje klesání. V tom okamžiku se elektromotor na přední nápravě stává generátorem, který zpomaluje rychlost jízdy a zároveň dobíjí baterie. Dole v údolí má dodávka dostatek energie, aby v pohodě dojela k další rychlonabíječce. Dobití 75 kWh baterie Vivara-e z nuly na 80 procent trvá jen 45 minut (nabití menší 50 kWh baterie na 80 procent trvá jen 30 minut). A pak se Vivaro-e může znovu vydat do kopců…