Společnost Volvo Cars dnes ve své továrně v belgickém Gentu, kde se začne v další části letošního roku vyrábět první čistě elektrický vůz Volvo, model XC40 Recharge P8, slavnostním otevřením formálně zahájila provoz nové montážní linky na akumulátory.
Otevření této linky představuje nejnovější důkaz, že to společnost Volvo Cars myslí se svou ambiciózní elektrifikační strategií i se svým akčním klimatickým plánem zcela vážně. Cílem švédské automobilky je oproti roku 2018 dosáhnout do roku 2025 zredukování uhlíkové stopy na životní cyklus jednoho vozidla o 40 %, což by se mělo stát prvním krokem k dosažení její ambice stát se do roku 2040 klimaticky neutrální společností.
V průběhu následujících pěti let má společnost Volvo Cars navíc v úmyslu každý rok představit nový plně elektrický model, což plně odpovídá jejímu předsevzetí, že budou do roku 2025 tvořit polovinu jejího globálního prodeje plně elektrická vozidla, zatímco zbytek budou hybridní modely. Všechny plně elektrické nebo plug-in hybridní vozy Volvo s možností dobíjení budou patřit do společné skupiny zastřešené názvem Recharge.
„Je mi ctí, že mohu oslavit tento významný moment společně s našimi zaměstnanci zde v Gentu,“ uvedl Geert Bruyneel, ředitel pro globální výrobní operace. „Továrna v Gentu, která se stala prvním závodem vybaveným montážní linkou pro akumulátory, hraje průkopnickou roli v přípravě naší výrobní sítě na elektrifikaci.“
V průběhu následujících let by se montážní linka na akumulátory měla stát klíčovou součástí globálních výrobních operací automobilky Volvo Cars, která hodlá pokračovat v elektrifikaci celého svého portfolia. Jedním z dalších úkolů gentské továrny bude předat ostatním výrobním závodům důležité znalosti a zkušenosti vztahující se k optimalizaci a zefektivnění výrobního procesu.
Mimoto společnost začátkem letošního roku oznámila, že má v plánu postavit montážní linku na akumulátory ve své americké továrně poblíž Charlestonu v Jižní Karolíně. K zahájení výstavby této linky by podle očekávání mělo dojít letos na podzim.
Společnost chce vyrábět elektrická vozidla využívající jako zdroj energie akumulátor také v továrně provozované automobilkou Volvo v čínském Luqiau, kde se vyrábějí modely Volvo postavené na platformě CMA společně s vozidly sesterských automobilových značek, kterými jsou Polestar a LYNK & CO.
V loňském roce podepsala společnost Volvo Cars dlouhodobou dodavatelskou smlouvu se dvěma předními světovými dodavateli akumulátorů – čínskou společností CATL a jihokorejským výrobcem LG Chem. Smlouva platná po dobu následujícího desetiletí se vztahuje na dodávku akumulátorů pro příští generaci modelů Volvo a Polestar, a to včetně Volva XC40 Recharge P8.
Továrna v Gentu je jednou ze dvou evropských továren společnosti Volvo Cars a vozy Volvo se v ní vyrábějí již od roku 1965. V současné době zaměstnává kolem 6 500 lidí.
Volvo XC40 Recharge P8 je prvním členem rodiny plně elektrických vozů Volvo. Nejenže se jedná o první elektromobil společnosti, ale současně jde o první vůz Volvo vybavený zbrusu novým systémem infotainmentu s operačním systémem Android značky Google.
Jakožto plně elektrická varianta úspěšně prodávaného SUV XC40, jež se stalo prvním vozem značky, který vyhrál prestižní ocenění Evropské auto roku, je Volvo XC40 Recharge P8 postaveno na platformě CMA. Ta představuje vyspělou automobilovou architekturu, na jejímž vývoji automobilka spolupracovala v rámci skupiny Geely Group.