2022-Volkswagen-ID_AERO-elektromobil- (1)

Volkswagen poskytne do roku 2025 potřebnou kvalifikaci pro elektromobilitu 22 000 zaměstnancům z výroby ve Wolfsburgu

Největší závod pro výrobu automobilů v Evropě zahajuje vzdělávací ofenzivu. V jejím rámci budou zaměstnanci z výroby školeni a vzděláváni v oblasti elektromobility. Značka Volkswagen tak pokračuje v transformaci německých výrobních závodů na produkci elektromobilů. Po Cvikově a Emdenu přejde v nadcházejících letech na výrobu elektromobilů také závod ve Wolfsburgu. Tento výrobní závod sází při zásadní transformaci nejen na odborná školení, ale také na emoce. Za tím účelem byl v závodě Wolfsburg otevřen eMotionRoom. Celkem 22 000 zaměstnanců z výroby se bude v tomto školicím centru v příštích měsících hravým způsobem seznamovat s procesem transformace, v němž budou automobily poháněné spalovacími motory nahrazeny elektromobily.

„Ve Volkswagenu na naší cestě k poskytovateli trvale udržitelné a softwarově orientované mobility nepřetržitě pracujeme na inovativních konceptech vzdělávání a rekvalifikace. Ty jsou pro nás klíčem ke zdárné transformaci. Čím digitálnější bude náš svět, tím důležitější budou schopnosti našeho týmu pro naši konkurenceschopnost,“ řekl Gunnar Kilian, člen koncernového představenstva odpovědný za personální oblast, při otevření školicího centra eMotionRoom. „Volkswagen zahájil ve svých německých výrobních závodech široce pojatou vzdělávací ofenzivu, v níž hrají důležitou roli také takzvané únikové hry. Po Cvikově a Emdenu realizujeme nyní tento úspěšný koncept také v hlavním závodě Wolfsburg.“

Přečtěte si také:  Prodej CNG letos vzrostl o více než třetinu, hlásí innogy

Místopředseda ústřední podnikové rady Gerardo Scarpino říká: „Naši zaměstnanci v Cvikově už mají s principem školicího centra eMotionRoom velmi dobré zkušenosti. Tam se tato nabídka setkala s nejlepšími ohlasy – a proto jsme ji převzali také pro Wolfsburg. Transformace na elektromobilitu je možná pouze společně s našimi zaměstnanci. Pro náš úspěch je naprosto zásadní vzít je včas s sebou, nadchnout je a poskytnout jim potřebnou kvalifikaci. Transformace se nám totiž může podařit pouze společně – a eMotionRoom je v tomto puzzle důležitým dílkem.“

Koncepce školicího centra eMotionRoom ve Wolfsburgu vznikla interně ve spolupráci mezi Volkswagen Group Academy a organizací výrobního závodu. Centrum má tři složitě uspořádané místnosti, v nichž mají zaměstnanci vždy 20 minut na to, aby vyřešili různé hádanky a splnili úkoly. Všechno začíná cestou do minulosti, do 19. století (vynález prvního elektromotoru). Druhá místnost účastníky zavede historií výrobního závodu Wolfsburg do současnosti (výroba vozidel se spalovacími motory). Nakonec následuje pohled do digitální budoucnosti cestování automobilem.

Stejně jako v klasických únikových hrách musejí čtyřčlenné týmy řešit v každé místnosti různé úkoly, aby si otevřely východ. O každou skupinu se přitom starají dva školitelé z Group Academy prostřednictvím připojitelného video přenosu. Centrum eMotionRoom je součástí jednodenní akce eMotionDay, během níž jsou účastníkům představována další témata školení – například používání brýlí s virtuální realitou ve výrobě nebo nová povolání, například specialista na zprovoznění vozidla. Školicí centrum eMotionRoom bude využíváno minimálně do konce roku 2024.

Přečtěte si také:  Automobilka Ford zahájila sériovou výrobu nového plně elektrického Exploreru ve svém závodě na výrobu elektromobilů v Kolíně nad Rýnem

„Po Cvikově a Emdenu zahájí nyní transformaci na elektromobilitu v německé výrobní síti značky také náš závod ve Wolfsburgu,“ poukazuje Christian Vollmer, člen představenstva odpovědný za výrobu a logistiku značky Volkswagen, na zásadní transformaci výroby automobilů v Německu. „Wolfsburg je výjimečný tím, že tu ještě mnoho let budou vyráběna také vozidla poháněná spalovacími motory. Jinými slovy: Ve Wolfsburgu znamená nadcházející transformace především integraci – plynule do pokračující výroby. To je opravdu mimořádná výzva.“

Na podzim bude v závodě Wolfsburg zahájena částečná montáž modelu ID.31. Od poloviny roku 2024 pak budou při maximální výrobě sjíždět z montážní linky hlavního závodu významné počty oblíbeného modelu s elektrickým pohonem. „Díky nové výrobní lince budeme ve Wolfsburgu disponovat historicky nejvyšší flexibilitou,“ říká vedoucí výrobního závodu Rainer Fessel. „Bude to první montážní linka v německém závodě pro výrobu osobních vozů značky Volkswagen, která na jedné lince umožní souběžnou výrobu vozidel se spalovacími motory a modelů na základě platformy MEB. S budoucí platformou SSP se tak Wolfsburg za několik let stane víceplatformovou továrnou značky Volkswagen. Pro vytížení hlavního výrobního závodu v nadcházejících deseti letech to bude velká výhoda. V závodě Wolfsburg tím zajistíme pracovní místa a našim zaměstnancům poskytneme jasnou perspektivu pro budoucnost.“ Zkratka SSP znamená Scalable Systems Plattform.

Přečtěte si také:  Bude nová podpora státu Game Changer v elektromobilitě? Její absence doposud odrazovala od elektromobility až třetinu firem v Česku

Nová výrobní linka pro ID.3 a nový Tiguan bude sestavena v nadcházejících měsících. Volkswagen za tím účelem investuje v první fázi – do začátku roku 2025 – 460 milionů eur. Největší část z uvedené investice bude vynaložena na výrobní zařízení, zbývající částka poslouží k financování školení a vzdělávání – například v centru eMotionRoom – a rekonstrukcí.

Po modelu ID.3 začne v blízké budoucnosti sjíždět z montážní linky ve Wolfsburgu další model (SUV) na základě platformy MEB. Tím se v příštích letech ještě posílí postavení výrobního závodu Wolfsburg jako „srdce značky VW“.