Testování nového modelu Volkswagen ID.7

Testování nového modelu Volkswagen ID.7 je již téměř u konce

Volkswagen zahájil odpočítávání do startu nového modelu ID.7. V pondělí 17. dubna se uskuteční světová premiéra nového vrcholného modelu ID. se zcela elektrickým pohonem. O necelé dva týdny dříve zveřejňuje Volkswagen další podrobné informace o pohonu, podvozku a komfortní výbavě limuzíny pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Nové ID.7 obohatí segment vyšší střední třídy v Evropě, Číně a Severní Americe. Volkswagen hodlá zvýšit podíl svých elektrických modelů v Evropě na 80 procent. Nové ID.7 je na cestě k tomuto cíli důležitým milníkem, protože v Evropě bude tento model uveden na trh již v roce 2023.

Zamaskované vozy ID.7 ještě absolvují ve španělském regionu Alicante poslední zkušební jízdy pro optimalizaci celkového nastavení. Na horských silnicích s mnoha zatáčkami může nový elektromobil pro dálkové jízdy naplno ukázat své výjimečné kvality. Kai Grünitz, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, k tomu podává následující vysvětlení: „U modelu ID.7 jsme ještě lépe využili potenciál platformy MEB. Použili jsme nový elektromotor, který je ještě hospodárnější a výkonnější. Kromě toho jsme zdokonalili regulaci podvozkových systémů, abychom zvýšili především úroveň jízdního komfortu. ID.7 je ideální cestovní limuzínou díky kombinaci suverénního pohonu, komfortního podvozku a dlouhého dojezdu.“

Přečtěte si také:  Vodíkový autobus pro Mostecko se osvědčil, v zimě jej čekají testy na mráz

Ještě vyšší výkony a hospodárnost díky nově vyvinutému elektromotoru. ID.7 je prvním modelem na modulární platformě pro elektromobily MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten) vybaveným velmi hospodárným pohonem, který byl nově vyvinut značkou Volkswagen. V rámci modelů Volkswagen ID. nabízí tento elektromotor dosud nejvyšší hodnoty výkonu a točivého momentu. Agregát s interním označením APP550 vyvinula společnost Volkswagen Group Components v Kasselu, kde také probíhá jeho výroba.

Nový elektrický pohon se podařilo optimalizovat především z hlediska spotřeby elektrické energie. V závislosti na velikosti akumulátorové baterie dosahuje předběžný údaj dojezdu podle metodiky WLTP až 700 kilometrů2 a nabíjení může probíhat s výkonem až 200 kW. ID.7 tím umocňuje své vynikající vlastnosti pro cestování na dlouhé vzdálenosti, které ocení především řidiči s vysokými počty ujetých kilometrů a fleetoví zákazníci.

Nový podvozek – vysoký komfort a precizní jízdní vlastnosti. Na přání dodávané systémy adaptivní regulace podvozku (DCC) a manažera jízdní dynamiky byly pro cestovní limuzínu zásadním způsobem zdokonaleny. Díky voliči jízdních režimů umožňují širokou škálu nastavení od komfortního až po sportovní. Uvedené systémy zajišťují společně s nově použitým progresivním řízením precizní jízdní vlastnosti s nejvyšší mírou jízdní stability. Také tyto technologie byly na programu testovacích jízdy ve Španělsku.

Velkorysá nabídka prostoru, nový koncept ovládání a minimalizované uspořádání přístrojové desky. Velkoryse dimenzovaný a velmi kvalitně zpracovaný interiér nabízí více než dostatek prostoru jak na předních, tak i na zadních sedadlech. Přístrojová deska byla zcela nově koncipována a klasické přístroje jsou výrazně menší. Veškeré nezbytné standardní informace a výstražná upozornění zobrazuje ID. Cockpit před volantem. Další významné informace předkládá řidiči sériově dodávaný head-up displej s rozšířenou realitou. Hlavním stavebním kamenem konceptu zobrazování a ovládání v modelu ID.7 je sériově dodávaný displej informačního a zábavního systému s úhlopříčkou 38 centimetrů (15 palců), jehož koncept ovládání byl od základu přepracován. Na základě zpětné vazby od zákazníků se například ovládání klimatizace stalo trvalou součástí první úrovně ovládání. K dispozici jsou rovněž libovolně konfigurovatelná tlačítka pro přímý přístup.

Sedadla ergoActive: adaptivní klimatizace sedadel Climatronic a nový masážní systém. Volkswagen vyvinul pro ID.7 novou generaci sedadel řidiče a spolujezdce vpředu. V závislosti na verzi lze tato nová sedadla nastavovat elektricky v až 14 směrech. Sedadla kromě adaptivní klimatizace sedadel Climatronic nabízejí navíc také zcela nově koncipovanou masážní funkci. Jako alternativu individuálních nastavení si mohou řidič i spolujezdec vpředu aktivovat automatický režim klimatizace sedadel. Senzory teploty a vlhkosti v sedadlech přitom rozpoznávají potřebu chlazení a/nebo vyhřívání. Na základě toho probíhá řízení činnosti klimatizace. Mimořádný komfort nabízí nově vyvinutá masážní funkce na přání dodávaných prémiových sedadel ergoActive pro řidiče a spolujezdce vpředu. Nová sedadla definují v segmentu modelu ID.7 standard, který byl dosud známý jen v luxusní třídě.

Přečtěte si také:  Nižší cena, delší dojezd: Firmy v Česku vyhlížejí lepší podmínky pro rozvoj elektromobility

ID.7 posouvá rodinu ID. na novou úroveň. ID.7 zdůrazňuje svým velmi kvalitním produktovým konceptem postavení vrcholného modelu v produktové řadě elektromobilů ID. Kromě dlouhého dojezdu a agilního pohonu nabízí díky svému novému konceptu ovládání a velkorysému interiéru také vysokou úroveň cestovního komfortu. Nové ID.7 se tak prezentuje jako elektrická limuzína pro dálkové jízdy, která do vyšší střední třídy přináší inovativní technologie a vysokou kvalitu.