Historie rychlých volkswagenů sahá daleko do minulosti. Až docela nedávno se k nim přidaly elektrifikované modely, které navenek vypadají povědomě. Sportovní design je ale namísto červené spojen s modrou barvou a označením GTE.
Na první pohled ovšem vypadá stejně sebevědomě jako zbytek jeho sportovní rodiny. Je tady výrazný tvarovaný nárazník, mlhovky tvořené pěti světelnými segmenty a nechybí ani decentní křídlo na zádi.
Pozornější pozorovatel si všimne koncovky výfuku, která je jen naznačená, GTE totiž zplodiny v zásadě nevypouští. Nebo alespoň nemusí, dokáže totiž jezdit výhradně na elektřinu, kterou ho krmíte konektorem v levém předním blatníku.
Starý známý
Pasáž o pohonné jednotce bych si mohl klidně ulehčit funkcí CTRL+C a CTRL+V, protože je shodná s ostatními koncernovými plug-in hybridy, kterých už jsme měli v testu bezpočet. Základem je zážehová čtrnáctistovka o výkonu 110 kW (150 koní), které pomáhá třífázový synchronní elektromotor. Ten přidává dalších 85 kW a hlavně 330 newtonmetrů.