Je jedno, jakou má značka historii, nabídku modelů anebo motorů, pokud chce prodávat na evropském trhu, výraznější elektrifikaci se už nevyhne. A připravuje se na to i Jeep, který už představil několik plug-in hybridů, včetně off-roadu Wrangler 4xe, který jsme otestovali.
Designově se liší decentně, technikou více
Že nejde o běžný Jeep Wrangler poznáte podle některých drobností. Je to zejména modrá barva na logách na boku, ale i v označení 4xe na zádi. Největší změnou je ale takový zvláštní „nádor“ na blatníku u levého A-sloupku, který u spalovacích verzí nenajdete. Ten totiž ukrývá dobíjecí konektor.
Protože jde o plug-in hybrid, umí auto docela běžně jezdit jak na elektřinu, tak i na benzin. Kapacita baterií je 17,3 kWh a čistě elektrický dojezd udává Jeep až 45 km. Podle zkušeností je to ale poměrně optimistická hodnota, počítejte spíše kolem 30 kilometrů. Bude ale záležet na tom, jestli se budete pohybovat ve městě, kde bude auto více rekuperovat, anebo mimo město.