Francouzská značka už s hybridní pohonnou jednotkou koketovala u minulé generace pětsetosmičky. Byla to ale poměrně netradiční kombinace vznětového motoru s elektrickým. V současné generaci Peugeot následoval většinu a přezbrojil na tradičnější kombinaci maloobjemového zážehového motoru s elektromotorem.
Navenek peugeot prakticky nedává najevo, že se řadí mezi elektrifikované jedince. Znalci zpozorují víčko dobíjení v předním blatníku nebo speciální registrační značku, jinak se ale pětsetosmička od klasické verze nijak neliší. A je to jen dobře, v téhle bílé perleti v kombinaci s černými doplňky vypadá fantasticky. Slabost mám hlavně pro zadní partie, kde vynikne splývavá záď a propojená zadní světla. Ne, neměnil bych tady vůbec nic.
Dokáže zapůsobit
Skvělý dojem zanechává i interiér. Do auta musíte pořádně zaplout, na poměry rodinných kombíků se tady sedí nezvykle nízko. A dojem ještě umocňuje Horizontální členění palubní desky, která je jemně natočená k řidiči. Ten správný šmrnc tomu dodávají i bezrámová okna v předních a zadních dveřích. Výborně působí i použité materiály. Kůže, alcantara a hliníkové doplňky jsou pěkně sladěné a celkově to utváří sportovně-luxusní dojem. V rámci hybridní verze dostanete novou kombinaci potahů, ale jinak se v zásadě nic nezměnilo.
To se týká i ovládání, které v době svého příchodu vzbudilo velké emoce, dnes ale implementace klimatizace do menu dotykového displeje nikoho nepřekvapí. Naopak je tady ve srovnání s jinými (třeba poslední Volkswagen Golf) tlačítek poměrně hodně. Kde ale celé řešení trochu zaostává, je celková rychlost systému, hlavně při přecházení mezi položkami je sice drobná, ale nepříjemná prodleva.
Svoji malou daň si hybridní pohon vybírá v zavazadelníku. Má sice pořád pravidelný tvar a širokou ložnou plochu, baterky mu ale z jeho původního objemu 500 litrů lehce ubraly na aktuálních 468 litrů. Ani předtím to nestačilo na kombíkové přeborníky, teď už je to na úrovni spíše menších crossoverů. A aby toho nebylo málo, došlo i na zmenšení palivové nádrže na 43 litrů.
Spalovací motor tvoří zážehová šestnáctistovka naladěná na 133 kW/181 koní, kterou doplňuje elektromotor (80 kW) integrovaný do osmistupňové automatické převodovky. Od motoru ho odděluje další spojka, takže auto umí jezdit jak čistě na elektřinu, tak s oběma pohony dohromady, kdy výkon celé soustavy dosahuje na 165 kW a 360 Nm točivého momentu.
Akumulátor slibuje s kapacitou 11,8 kWh dojezd čistě na elektřinu 52 kilometrů, reálně ale počítejte spíše se čtyřiceti. Co se nabíjení týče, z klasické zásuvky si počkáte 8 hodin, výkonnější nabíječka nakrmí baterky za dvě hodiny.
Hladce a tiše. Někdy
Čistě na elektřinu funguje pětsetosmička jako běžný elektromobil, rozjíždí se tedy hladce a tiše, a to až do rychlosti 135 km/h. Po překročení téhle hranice se pochopitelně přihlásí na pomoc spalovací motor, pro který je limitem rychlost 250 km/h.
Dohromady ale nefungují úplně dokonale, a to hlavně kvůli převodovce. Změna stupňů není zdaleka tak hladká, jak by si auto zasloužilo, každé připojení spalovacího motoru navíc provází jemné zhoupnutí.
V intenzivnějším zápřahu už pohonná jednotka odvádí dobrou práci, zátah je plynulý a intenzivní, v nízkých otáčkách to točivým momentem pokryje elektromotor a ve středním pásmu se naplno přidá šestnáctistovka. Peugeot tak umí být příjemně svižným společníkem, a to i co se práce podvozku týče.
Auto ochotně reaguje na změny směru a dokáže velmi obstojně maskovat hmotnost. Řízení je i díky malému volantu příjemně rychlé, což v kombinaci s minimálními náklony znamená, že je 508 poměrně agilní stroj. Co však přidává na agilitě, to ubírá na komfortu. Osmnáctipalcová kola sice podvozek dokáže slušně kontrolovat, celkově je ale naladění spíše tužší. Tlumiče sice disponují několika možnostmi nastavení, ale i v ryze komfortním režimu se vyloženě plavného projevu nedočkáte.
Spotřeba se pochopitelně zásadním způsobem odvíjí od četnosti nabíjení. Pokud budete auto poctivě dávat každou noc do nabíječky, jako to děláte se svým telefonem, můžete hodně z každodenních jízd odbýt na elektřinu. Podle nájezdu dříve nebo později nastoupí spalovací motor, který si v průměru vezme zhruba 7 litrů.
Závěr a cena
Hybridní peugeoty můžou být zajímavou alternativou hlavně v případě, že budete poctivě každý večer dobíjet. Pak můžete těžit ze všech výhod, které by vám nabídl klasický elektromobil, včetně třeba volného parkování na modrých zónách, ovšem bez omezení dojezdu na baterky.
Celkově ale fungování pohonné jednotky nefungovalo tak dobře jako třeba u koncernové konkurence, chování převodovky má k dokonalosti daleko a ani spotřeba není v hybridním režimu moc oslnivá. Na druhou stranu je Peugeot 508 osobitým kusem auta s netradičním interiérem, takže jestli budete volit spíše srdcem než rozumem, nebudu vám to rozmlouvat.
Nejlevněji hybridní peugeot zaparkujete do garáže za 1.290.000 Kč, konkrétní kus by vás dokonce přišel na 1,4 milionu. A to už skutečně není úplně málo, zvlášť pokud se podíváte do ceníku srovnatelné Škody Superb…
Typ vozu: | Nový |
---|---|
Značka: | Peugeot |
Typ: | 508 SW Hybrid |
Motor: | řadový čtyřválec + el. motor |
Objem válců: | 1598 ccm |
Plnění motoru: | přeplňování turbodmychadlem |
Palivo: | benzín |
Pohon: | předních kol |
Výkon spalovacího motoru: | 133 kW/180 koní při 6000 ot./min |
Celkový výkon: | 165 kW/225 koní |
Točivý moment spal. motoru: | 300 Nm při 3000 ot./min |
Celkový točivý moment: | 360 Nm |
Zrychlení 0–100 km/h: | 8.2 s |
Maximální rychlost: | 250 km/h |
Převodovka: | osmistupňová automatická |
Spotřeba paliva (l/100 km): | 1.6 |
Emise CO2: | 36 g/km |
Objem nádrže: | 43 litrů |
Délka: | 4778 mm |
Šířka: | 1859 mm |
Výška: | 1420 mm |
Rozvor: | 2793 mm |
Pohotovostní hmotnost: | 1820 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 468 l |
Ceník: | ke stažení zde |
Příspěvek Test Peugeot 508 SW Hybrid (2020) pochází z auto-mania.cz