Jedno z nejhezčích cestovních aut střední třídy láká i po třech letech nejen na design: ve městě umí jezdit na elektřinu, na dálnicích spaluje benzin, má perfektní bezpečnostní asistenty a zvládne jet potichu a komfortně jako rychle a dravě. Není ale pro každého. Ne že by se snad někomu 508 nelíbila, ale Peugeot na ni uvalil cenovku, s níž je na českém trhu velmi těžké prorazit.
Loftback jak vyšitý
Peugeot mu říká radikální fastback, Petr Boháč loftback. Buď se tento automobilový novinář v jednom ze svých textů uklikl, nebo záměrně vymyslel naprosto geniální pojmenování pro karoserii nizoučkého pětidvéřového jakoby kupé – vždyť jeho záď si s vodovážnou horizontálností vozovky tak moc zahrává, že prosklení pátých dveří skutečně připomíná střešní okna činžákových loftů.
508 je bez okolků to nejhezčí auto, co francouzská lvíčata v Mylhúzách vyrábějí. Co víc – je to nejpohlednější Francouz vůbec. A možná nejhezčí auto střední třídy. Roste ze země, prohlásil jsem o něm před dvěma lety; však na výšku má jen 1,4 metru.