Na test BMW i3 ve verzi REX jsme se hodně těšili. Už když jsme před nějakou dobou zkoušeli čistě elektrickou i3, vryla se nám nesmazatelně do paměti a tak nějak nám vysvětlila, že elektřina v autech smysl určitě má. Ale samozřejmě, jak v kterých. Tentokrát jsme testovali verzi s „prodlužovačem dojezdu“ REX („range extender„), což je benzínový motor, který slouží jako výrobce elektřiny pro elektromotor v případě, že se vyčerpají baterie.
Verze s označením REX si tak musí získat už opravdu každého. Takové BMW i3 totiž kromě baterií disponuje navíc malým spalovacím motorem, který v případě nutnosti prodlouží dojezd auta. Nepohání auto jako takové, ale vytváří elektrickou energii pro pohon. Jde tedy o takový malý, ale hodně účinný generátor. Jeho objem je 647 cm³ a výkon 28 kW a reálně i3 přidává nějakých 120 km dojezdu k dobru. Podobně to měl například i Opel Ampera[…]
Příspěvek Test elektromobilu BMW i3 REX pochází z auto-mania.cz