Test DS 3 Crossback E-Tense (2022)

DS 3 Crossback E-Tense

Rok se s rokem sešel a nám se zase dostal do rukou elektromobil DS 3 Crossback E-Tense. A i když by se mohlo na první pohled zdát, že zůstalo všechno při starém, není tomu tak. Ne úplně. Automobilka totiž zapracovala na dojezdu. Ne snad že by doteď byl špatný, ale jako u každého elektromobilu i tady platí, že když bude o něco lepší, nikdo se zlobit nebude.

Emoce v první řadě

Vizuálně se nic neměnilo, takže tady máme osobitý crossover, který oproti svým sourozencům z rodiny PSA přihazuje pár cukrátek navíc. Třeba adaptivní LED Matrix světlomety, které se po odemknutí efektně rozsvítí fialově. I z ostatních partií vytušíte, že nedostatkem nápadů designéři rozhodně netrpěli. Zajímavé prolisy, netradiční pás denního svícení nebo žraločí ploutev na B sloupku je jen troška z věcí, které tady během obcházení objevíte. Dobrou parádičkou jsou třeba i vyjížděcí kliky ve dveřích, které snižují odpor vzduchu.

Interiér na mě působí pořád stejně sci-fi jako při našem posledním rendez-vous, navíc jsme i tentokrát měli štěstí na nevšední světlou kombinaci. Kromě vrchní části palubní desky je v bílé obšitý třeba i volant a část dveří. Designéři ve velkém vsadili na tvar kosočtverce, který se v různých podobách objevuje v kapličce budíků, prošívání sedadel nebo ztvárněním středového panelu.

Na něm jsou tlačítka sdružena do menších segmentů opět v podobě kosočtverců, jak ale asi tušíte, příliš přehledné to není. Další věcí, na kterou si asi budete chvíli zvykat, je přesunutí ovladačů stahování oken na středový tunel. Na druhou stranu multimédia fungují podle očekávání rychle a svižně, fyzických tlačítek je tady ale docela málo, takže s displejem ukotveným na vrcholu palubní desky přijdete do kontaktu docela často.

Přečtěte si také:  Berlínský startup vylepšil prodej ojetého elektromobilu. Na další rozvoj získal od investorů milion eur

Po technické stránce se DS 3 spoléhá na klasickou techniku shodnou s ostatními sourozenci koncernu PSA. Pod kapotou se tak nachází elektromotor o výkonu 100 kW a 260 Nm točivého momentu. Baterie disponuje kapacitou 50 kWh, reálně využitelných je o deset procent méně. Příjemné ale je, že akumulátory neubraly nic z prostoru pro posádku nebo zavazadla. Kufr nabídne obstojných 350 litrů, ale je trochu škoda, že se nenašlo místo pro dobíjecí kabely. Ty vám tak z kufru ještě pár litrů ukrojí.

Pocitově jede DS 3 stejně jako jeho ostatní elektrosourozenci. Tiše, hbitě a poměrně dynamicky. Na stovce je za 9 sekund a umí jet až 150 km/h. Ve městě je díky instantní odezvě na plyn DS 3 pěkně mrštná. Absence konvenční převodovky navíc zaručuje, že vás nebude obtěžovat žádné škubání, rychlost nabírá plynule tak, jak to elektromobily umějí. Pozitivní dojem zanechal i komfortně naladěný podvozek. Na nerovnostech působí DS 3 plavně, netluče a neodskakuje. V zatáčkách působí neutrálně a na rozdíl od jiných elektromobilů z něj nemám dojem těžkopádnosti.

Dojede dál. A to se hodí

Po technické stránce je tady elektromotor naladěný na 100 kW a 260 Nm točivého momentu, který živí akumulátor o kapacitě 50 kWh. A tady přichází změny, protože předchozí verze slibovala ujetí až 320 kilometrů na jedno dobití, modernizace ale vykouzlila ze stejného akumulátoru až 341 kilometrů podle kombinovaného cyklu WLTP.

Přečtěte si také:  Bude nová podpora státu Game Changer v elektromobilitě? Její absence doposud odrazovala od elektromobility až třetinu firem v Česku

Automobilka toho dosáhla vylepšením standardně dodávaného tepelného čerpadla, které nově disponuje čidlem vlhkosti a ještě tak zvyšuje svoji účinnost. A protože teplo si umí z dojezdu ukrojit pořádný kus, je výsledkem prodloužení dojezdu o 7 %. Na plné dobití tak i v zimě uvidíte dojezd přes tři stovky kilometrů.


Reálně se mi tolik na celou baterku ujet nepodařilo, protože jsem s autem strávil poměrně dost času na dálnici, při příznivých podmínkách to reálné ale je. Navíc se DS vedle prodloužení dojezdu konečně zaměřilo i na samotný ukazatel dojezdu, který ve všech autech koncernu PSA zůstával přehnaně optimistický navzdory vyšší aktuální spotřebě. Teď si konečně můžete udělat docela přesný obrázek o tom, jak daleko ještě ujedete. Reálně si DS 3 ve městě řekne okolo 15 kWh/100 km, mimo město mezi 17 až 20 kWh a na dálnici počítejte s 25 kWh na sto.

Závěr a cena

DS 3 Crossback je spíš umělecké dílo a tak na něj musíte pohlížet, i když se vám vzhledově třeba úplně nelíbí. Tak už to někdy s uměním bývá. DS 3 se ale nedá upřít osobitý design a hodně nevšední interiér, na praktičnost ho ale úplně neužije. V jeho útrobách se ovšem ukrývá tradiční technika, která může být i elektrická. V téhle formě se mi ve finále DS 3 líbilo nejvíc, protože vynikne tichý elektrický pohon. Dojezd je teď díky vylepšení tepelného čerpadla příznivější, což je vždycky dobrá zpráva.

Přečtěte si také:  Potenciál elektromobility v ČR je velký, ale podpora státu je nedostatečná, uvedla v průzkumu více než polovina podnikatelů

Pohled do ceníku prozradí, že se vám DS 3 musí hlavně hodně líbit. Určitě najdete větší nebo technologicky propracovanější auta za dané peníze, emoce ale mohou mít větší váhu než exaktní čísla jako objem kufru nebo maximální rychlost. V takovém případě počítejte s tím, že elektrický DS 3 Crossback E-Tense vás přijde nejméně na 1.045.000 Kč my jsme jezdili verzí Grand Chic, kterou si DS cení na 1.125.000 Kč. S cenou se ale pojí i velmi nadstandardní služby, které zahrnují třeba kompletní servisní služby včetně náhradních dílů, asistenční službu nebo třeba osobního asistenta.

 

Technické údaje:
Typ vozu:Nový
Značka:DS Automobiles
Typ:DS3 Crossback e-tense
Motor:synchronní motor
Pohon:předních kol
Výkon:100 kW
Točivý moment:260 Nm
Zrychlení 0–100 km/h:9
Maximální rychlost:150 km/h
Převodovka:stálý redukční převod
Spotřeba paliva (kWh/km):16.9
Emise CO2:0 g/km
Kapacita akumulátorů:50 kWh
Maximální dojezd:320 km
Délka:4118 mm
Šířka:1791 mm
Výška:1534 mm
Rozvor:2588 mm
Pohotovostní hmotnost:1525 kg
Objem zavazadlového prostoru:350 / 1050 litrů
Ceník:ke stažení zde