MicrosoftTeams-image (7)
NEWS Ostatní

Společnost GEFCO testuje využití alternativního pohonu LNG v logistice, cílem je snižovat uhlíkovou stopu

Společnost GEFCO, globální expert v oblasti multimodálních řešení dodavatelských řetězců a evropský logistický lídr v automobilovém odvětví, dokončuje testování nákladních automobilů na LNG. Tato iniciativa je součástí kontinuálního úsilí GEFCO o zlepšení environmentálního přístupu a je v souladu s ambiciózní CSR strategií, která je založena na udržitelných řešeních dodavatelského řetězce.

Perspektivní a efektivní technologie

První výsledky testů tahače na zkapalněný zemní plyn (LNG) se ukázaly jako příznivé a potvrzují kromě ekologického přínosu i provozní schopnosti. Testy byly realizovány na třech pravidelných mezinárodních trasách společnosti GEFCO a celkově LNG kamion ujel během tří týdnů 8 460 km. Pozitivní je údaj o spotřebě, ta je v průměru o 15 % menší, než je současná spotřeba dieselových kamionů, což znamená méně produkovaných emisí a nižší náklady. Podrobné výsledky testu momentálně společnost GEFCO zpracovává, očekává data z telemetrického systému tahače i srovnání přímé spotřeby tahače.

Přečtěte si také:   DHL rozšiřuje flotilu ekologických kamionů na zkapalněný zemní plyn

„Před testem bylo pro nás výzvou vybrat vhodné toky, vytvořit časový plán testování, včetně plánu tankování. Síť LNG stanic není až tak dostupná a zejména na území Slovenska a Čech mluvíme o 1 až 2 stanicích v každé zemi. Výzvou bylo sladit všechny aktéry tak, abychom mohli testování využít na
100 % v plném provozu vozidla,“ říká Zuzana Tryzňová, Cluster Innovation & Lean manager společnosti GEFCO. „S předběžnými výsledky jsme velmi spokojeni. Kromě výrazných úspor z hlediska spotřeby paliva a emisí CO2 dosahuje LNG tahač při jízdě v tichém režimu jen 71 dB a přispívá tak k celkovému snížení hlučnosti při průjezdu krajinou.“ Z tří doposud testovaných tras vyplynulo, že díky přepravě kamionem na LNG pohon klesly emise CO2 o 17 % ve srovnání s přepravou kamionem na naftový pohon. Tento typ alternativního paliva by na dané trase umožnil snížit emise až o 25 tun CO2 ročně.

Cesta k odstranění uhlíkové stopy

LNG produkuje až o 95 % méně částic, o 90 % méně oxidů dusíku a při provozu na biometan snižuje emise CO2 až o 95 %. Jde tedy o ideální alternativu k dieselovým motorům. Poptávka po nízko-uhlíkových technologiích je stále silnější nejen ze strany veřejnosti ale i na obchodní a politické úrovni.

Přečtěte si také:   Zájem o LNG v Česku roste, státní podpora obnovy vozidel však vázne

Při dosažení očekávaných výsledků testů plánuje společnost GEFCO zavést tento typ alternativního pohonu pro zákazníky, kteří iniciativně projevují zájem o ekologická řešení. Po získání zkušeností s LNG technologií plánuje logistická společnost GEFCO rozšíření i na ostatní zákazníky.