SKODA_ENYAQ_iV_wallbox-1-1536x924

ŠKODA AUTO v roce 2030? Elektrifikovanější a digitálnější

Thomas Schäfer na tiskové konferenci věnované budoucnosti značky shrnul její celkový přístup v nejbližších letech: „Jaká bude naše společnost v roce 2030? Jednou větou: ŠKODA AUTO bude ještě více mezinárodní, elektrifikovaná a digitální.“

Na záznam tiskové konference se můžete podívat zde: 

„Abychom toho dosáhli, zaměříme se na tři priority: EXPAND, EXPLORE a ENGAGE. To jsou pilíře, na kterých budeme stavět naše akce. Zůstaneme samozřejmě věrni hodnotám značky – „simplyfiying“, „human“ a „surprising“. Vždy nás odlišovaly, jsou silné a zůstávají relevantní. “

Aby ŠKODA AUTO byla i nadále úspěšná, musí podle Thomase Schäfera naslouchat zákazníkům a trendům. Ty v podobě snižování emisí a s ním spojené elektrifikace a také digitalizace jsou jasně dané, nicméně samotní zákazníci mají mnohem různorodější očekávání. „Lidé očekávají, že se jejich auta budou používat snadno a intuitivně,“ říká Schäfer. A právě taková auta chce ŠKODA zákazníkům dát. Firma sází třeba i na online prodej, už v roce 2025 má takto být prodán každý pátý vůz značky ŠKODA.

skoda NEXT-LEVEL-Infographics

Automobilka chce i v budoucnu nabízet vozy, které mají špičkový poměr ceny a užitné hodnoty a přináší překvapivé a praktické prvky usnadňující každodenní používání vozů. Vozů, jejichž pořízení má být pro zákazníky především příjemnou jistotou.

„Do roku 2030 chceme být jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě,“ nastiňuje ambiciózní plán CEO automobilky. K tomu má pomoci jak nabídka cenově dostupných modelů, jako je třeba nová ŠKODA FABIA, tak rozšíření nabídky elektrifikovaných vozů. „Do svého portfolia zařadíme do roku 2030 nejméně tři další plně elektrické modely,“ oznámil Schäfer. Všechny budou velikostí i cenou pod modelem ENYAQ iV, a zpřístupní tedy elektromobilitu ještě širšímu počtu zákazníků. 

Přečtěte si také:  Škoda Auto podporuje obce: Sdružení místních samospráv ČR zapůjčila 3 elektromobily Enyaq

„V závislosti na vývoji trhů cílíme v Evropě pro rok 2030 na podíl plně elektrických modelů ŠKODA na prodejích ve výši zhruba 50–70 procent,“ prohlásil Schäfer. Automobilka proto podle něj bude podporovat i kompetence v oblasti vývoje a výroby elektromobilů a jejich součástí v České republice. Z tradiční průmyslové země by se měl stát hub elektromobility. Podle šéfa značky se elektromobily nebo jejich součásti mají vyrábět ve všech závodech ŠKODA AUTO v Česku.

Nové obzory

V růstu mají automobilce podle Thomase Schäfera pomoci i mimoevropské trhy. Připomněl, že ŠKODA AUTO je už nyní za celý koncern VW zodpovědná za regiony Indie, Ruska a Severní Afriky. „Náš globální prodejní potenciál sahá k 1,5 milionu kusů,“ říká Schäfer v souvislosti s tímto záběrem. Klíčové tedy budou nadále i specifické modely připravené na míru daným trhům. „Buďte si jisti tím, že pro tyto trhy máme spoustu nápadů,“ slibuje budoucí překvapení.

ŠKODA AUTO se zároveň podle svého šéfa nebojí přijímat ani další nové zodpovědnosti. Důkazem toho je například převzetí vývoje nové generace VW Passat, kterou inženýři české automobilky vyvíjí společně s novou generací vlajkové lodě ŠKODA SUPERB. „Pro naše vývojáře je to velká čest,“ říká Schäfer.

Uhlíkově neutrální

Automobilka chce také do roku 2030 rozšířit svou strategii Simply Clever. Nemá se týkat jenom fyzických řešení v autech značky, ale také služeb a uživatelské zkušenosti s nimi souvisejícími. ŠKODA AUTO se tak chce stát pro zákazníky přístupnější v digitálním prostředí a více jim naslouchat při návrhu svých produktů. 

Přečtěte si také:  Přes 57 % veřejných dobíječek v EU je ve třech zemích, Česko čtrnácté

Sázka na elektrifikaci a moderní technologie má do roku 2030 přinést více než 50% snížení emisí CO2 u vyrobené flotily vozů, zároveň chce automobilka do tohoto roku vyrábět své vozy v České republice a Indii v uhlíkově neutrálních závodech. „Vrchlabí už tento cíl splňuje nyní,“ připomněl Thomas Schäfer fakt, že výrobní závod na východě Čech je CO2 neutrální již od závěru roku 2020.