SEAT-SA-and-Volkswagen-Group-to-mobilize-more-than-7-billion-euros-to-electrify-Spain_01_HQ
Elektromobil (EV) Hybrid a PHEV NEWS

SEAT S.A. a Volkswagen Group mobilizují více než 7 miliard eur na elektrifikaci Španělska

Společnosti SEAT S.A. a Volkswagen Group oznámily záměr mobilizovat více než 7 miliard eur na elektrifikaci Španělska v rámci svého úsilí o rozvoj této země a vývoj elektromobility. Jednalo by se o největší průmyslovou investici v historii Španělska. Program Future: Fast Forward bude případně zahrnovat výstavbu závodu na výrobu akumulátorových článků v přístavním městě Sagunto v provincii Valencia. Veškeré plány a investice stále závisejí na finálním schválení přihlášky do programu PERTE.

„Tento projekt je velmi významný – pro Volkswagen, pro Španělsko a pro celou Evropu. Naší ambicí je elektrifikovat Španělsko a společně s externími dodavateli chceme investovat více než 7 miliard eur do elektrifikace našich výrobních závodů v Martorellu a Pamploně i do vybudování dodavatelského a výrobního řetězce pro akumulátorové články ve Valencii,“ řekl Thomas Schmall, člen představenstva společnosti Volkswagen AG odpovědný za technologie a předseda správní rady společnosti SEAT S.A.

Přečtěte si také:   Hannover elektrizuje: Zahájení výroby modelu ID. Buzz v závodě, kde vzniká Bulli

Volkswagen Group hodlá vybudovat výrobní kapacitu 40 GWh ročně a ve Valencii plánuje zaměstnat více než 3000 lidí. Časový plán je napjatý, protože výstavba výrobního závodu musí být zahájena do konce letošního roku, aby byl připraven na spuštění výroby v roce 2026. Prvním milníkem musí být přijetí přihlášky do programu PERTE a získání všech povolení. „Ve Valencii nevybudujeme nic menšího než novou generaci výroby akumulátorových článků. Standardizovaná továrna bude vyrábět nejmodernější unifikované akumulátorové články koncernu Volkswagen. Trvale udržitelnou výrobu akumulátorů umožní používání elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Tento výrobní závod také vytvoří mnoho dalších příležitostí v celém dodavatelském řetězci pro výrobu akumulátorů ve Španělsku i dalších zemích,“ řekl Schmall.

Wayne Griffiths, předseda představenstva společnosti SEAT S.A., řekl: „Future: Fast Forward má potenciál transformovat španělský automobilový průmysl a demokratizovat elektromobilitu v celé Evropě. Částka více než 7 miliard eur, kterou by společnosti Volkswagen Group a SEAT S.A. mohly mobilizovat a vynaložit na program Future: Fast Forward, by se stala největší průmyslovou investicí v historii Španělska.“

Cílem společností Volkswagen Group a SEAT S.A. pro Pyrenejský poloostrov je elektrifikovat Španělsko vytvořením evropského elektromobilového centra, vybudováním závodu pro výrobu akumulátorových článků a výstavbou kompletního lokálního ekosystému.

Růstová strategie značky CUPRA

Společnost ukázala v předpremiéře jeden z nových modelů CUPRA, který bude uveden na trh v roce 2024. Zcela nové elektrifikované SUV s mild-hybridními a plug-in hybridními verzemi se bude vyrábět v Maďarsku. Půjde o prvního zástupce nové generace plug-in hybridních vozů s dojezdem 100 km při použití výhradně elektrického pohonu.

Přečtěte si také:   1. pololetí v elektromobilitě: Odběry bezemisní energie na stojanech ČEZ rostly o třetinu, na „elektropumpy“ přijelo 24 tisíc nových zákazníků

Nové SUV je jedním ze čtyř nových modelů, které brzy rozšíří produktovou řadu značky CUPRA. V roce 2024 přijde na trh CUPRA Tavascan a uvedené nové SUV. V roce 2025 bude následovat městský elektromobil a ještě jeden model. CUPRA plánuje pro rok 2022 zdvojnásobení svého prodeje, prodejní sítě i výnosů z prodeje na 5 miliard eur – na dvojnásobek vzroste také počet specialistů CUPRA Master a showroomů CUPRA City Garage na celém světě.

Předseda představenstva společnosti SEAT S.A. vysvětlil, že se společnost musí sama transformovat na odolnější a trvale udržitelnější organizaci s vyšší konkurenceschopností a ziskovostí: „Budoucí trvalou udržitelnost naší společnosti zajistí růst značky CUPRA. Naši novou značku CUPRA vnímáme jako páku na zvyšování ziskovosti, a na její růst musíme vynaložit veškeré naše úsilí,“ řekl Griffiths.

2021: Rok nečekaných událostí

Do finančních výsledků společnosti za rok 2021 se promítlo hned několik trendů, které budou významně ovlivňovat i budoucnost. Loňský rok se vyznačoval nejistotami a globálním nedostatkem polovodičů. Společnost SEAT S.A. se kvůli tomu nedočkala oživení, ve které doufala. To vedlo k masivní ztrátě objemu výroby, negativnímu vlivu na prodeje a k negativnímu provoznímu hospodářskému výsledku -371 milionů eur (2020: -418 milionů eur). Zisk po zdanění byl -256 milionů eur (2020: -194 milionů eur) a výnosy z prodeje vzrostly na 9,256 miliardy eur (+5,4 %), zatímco průměrné výnosy z prodeje na vozidlo dosáhly 16 850 eur, a byly tedy o téměř 480 eur na vozidlo vyšší než v roce 2020.

„Navzdory negativním podmínkám a ztrátám jsme pokračovali v našich agresivních investičních plánech. V roce 2021 jsme investovali více než 900 milionů eur do výzkumu a vývoje plus na investiční výdaje, což představuje nárůst o 7 % v porovnání s rokem 2020. Dokládáme tím naše intenzivní a nepřetržité úsilí o uvádění budoucích produktů na trh. Navíc jsme pokračovali ve velkých investicích do budování značky CUPRA,“ řekl David Powels, člen představenstva společnosti SEAT S.A. odpovědný za finance a IT.

Globální nedostatek polovodičů omezil výrobu i schopnost společnosti SEAT S.A. uspokojovat vysokou poptávku po vozech obou značek SEAT a CUPRA, která se vrátila na úroveň před pandemií. Prodeje společnosti vzrostly o více než 10 %, z 427 000 na 471 000 vozů, a to především díky modelům CUPRA a vysoké oblibě elektrifikovaných verzí.

Přečtěte si také:   Rekordní spotřeba a výrazný zájem: Plynová mobilita potvrdila význam pro ČR

Značka CUPRA ztrojnásobila své prodeje na téměř 80 000 vozů a její výnosy z prodeje se zvýšily z 932 milionů eur v roce 2020 na téměř 2,2 miliardy eur v roce 2021. Prodeje značky SEAT přesáhly 391 000 vozů. To představuje 2% pokles oproti roku 2020. Jeho příčinou je i v tomto případě nedostatek polovodičů. Celkové prodeje elektromobilů a hybridních vozů CUPRA a SEAT vzrostly čtyřnásobně z 15 000 na 61 000 vozů.