FAQ-about-hybrid-vehicles_01_small
Hybrid a PHEV NEWS

SEAT odpovídá na otázky ohledně hybridních vozů

Podle dat, které zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů ACEA, mají tři z deseti automobilů prodaných v Evropské unii hybridní pohon. Údaje organizace ACEA, jež sdružuje 16 významných výrobců automobilů v Evropské unii, potvrzují rostoucí trend prodeje vozidel s alternativními technologiemi pohonu, z nichž nejvýznamnější jsou externě nabíjitelné hybridní vozy (PHEV). Tato stále oblíbenější technologie vyvolává otázky u motoristů z celé Evropy. Níže naleznete odpovědi odborníka společnosti SEAT S.A. na často kladené dotazy o hybridních vozech.

Jaký mají vozy PHEV dojezd na elektrický pohon? Administrativní asistentka Rita Steves de Matosová uvažuje o koupi externě nabíjitelného hybridního vozu. Rita žije v Portugalsku, které nabízí daňová zvýhodnění, ale nejprve chce vědět, jaký mají vozy kategorie PHEV dojezd. César Méndez, vedoucí výzkumu a vývoje hybridních vozů ve společnosti SEAT S.A., zdůrazňuje, že „výhoda vozů PHEV spočívá v tom, že nabíjení jejich akumulátorů není závislé na spalovacím motoru“. „Vůz je vybaven nabíjecí zásuvkou, aby mohl být každé ráno před jízdou kompletně nabitý,“ dodává. Například SEAT Tarraco e-HYBRID má na elektrický pohon dojezd 49 kilometrů. „To postačuje k tomu, aby bylo možné absolvovat každodenní jízdy ve 100% elektrickém režimu,“ říká César.

Přečtěte si také:   Nové výzvy OPD na podporu výstavby plnicích stanic na vodík i pro městské projekty

Jsou hybridní vozy vhodné pro cestování na velké vzdálenosti? Tuto otázku položila account manažerka Aleksandra Rekasová z Polska. V této zemi zažívají externě nabíjitelné hybridní vozy prudký nárůst zájmu zákazníků. „Rozhodně ano,“ odpovídá César. „Díky efektivní kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru lze bez problému překonávat i střední a velké vzdálenosti.“ V případě modelu SEAT Tarraco e-HYBRID je celkový dojezd 730 kilometrů.

FAQ-about-hybrid-vehicles_02_small

Jak dlouho trvá nabíjení? Alberto González ze Španělska se chce ujistit, že nabíjení akumulátorů nebude trvat příliš dlouho. Španělsko je dalším trhem, na němž došlo k největším nárůstům prodeje automobilů kategorie PHEV. „Všechno závisí na druhu kabelu a maximálním nabíjecím proudu,“ říká César. Dobrou volbou pro domácí nabíjení je nástěnná nabíječka SEAT Wallbox. „Za optimálních podmínek nabijete svůj vůz za pouhé tři a půl hodiny.“

Přečtěte si také:   Zbrusu nový Lexus RX 450h+ plug-in hybrid dojede dál

Jak funguje rekuperace kinetické energie? Tuto otázku položil Patrick Röschl, rakouský fotograf a specialista na komunikaci, který kvůli práci jezdí každý den 20 kilometrů oběma směry. „Dvěma způsoby,“ vysvětluje César. Jednak „při uvolnění pedálu plynu začne elektromotor pracovat jako generátor, který využívá setrvačnost vozidla.“ V druhém případě „při sešlápnutí pedálu brzdy funguje elektromotor na prvním úseku jako generátor, a zpomaluje tak vozidlo. Říkáme tomu rekuperační brzdění.“ Patrick potřebuje hodně prostoru pro přepravu svých pracovních nástrojů a pomůcek nebo vybavení pro cyklistiku, lyžování a windsurfing, které provozuje ve svém volném čase. Proto má zájem o model SEAT Tarraco e-HYBRID s objemem zavazadlového prostoru až 1500 litrů.

Jak hybridní vozy fungují za nízkých teplot? Jonathan Björkvik je ve Švédsku vedoucím oddělení lidských zdrojů ve společnosti zaměřené na sportovní výbavu. V této severské zemi rostou prodeje externě nabíjitelných hybridních vozů nebývalým tempem. Jonathan chce však vědět, jak budou tyto vozy fungovat v chladných švédských zimách při teplotách hlubokou pod 0 °C. „To není problém,“ odpovídá César. „I v případě, že teplota vysokonapěťového systému klesne pod -10 °C, zůstane spalovací motor funkční, a elektromotor začne fungovat, jakmile se za jízdy ohřeje,“ říká nakonec.