scania-elektromobil-ASKO-5

Scania Charging Access pro nákladní vozidla a autobusy: Veřejné dobíjení snadno a předvídatelně

Scania připravuje bezproblémový přístup k evropské nabíjecí síti, která bude vhodná pro flotily elektrických nákladních vozidel a autobusů. Cílem je zjednodušit přechod k elektrifikaci a splnit požadavky zákazníků na další možnosti dobíjení. Služba Scania Charging Access nabídne pevně stanovené a předvídatelné náklady bez skrytých poplatků a pohodlný fakturační systém. Prostřednictvím jediné služby budou moci zákazníci plánovat dobíjení, používat veřejné stanice a vše i platit. Služba Scania Charging Access bude spuštěna v několika evropských zemích v říjnu a později se bude rozšiřovat tak, aby pokryla sítě veřejných dobíjecích stanic pro nákladní vozidla.

„Scania Charging Access pomůže překonat překážky a stres spojený s dobíjením na trase tím, že nabídne přístup k rozsáhlé síti stanic a bezproblémovou administrativu,“ říká Fredrik Allard, senior viceprezident a vedoucí oddělení E-mobility ve společnosti Scania. „Tuto službu nepochybně uvítají váhaví dopravci i objednatelé přepravy. Máme za to, že v Evropě přispěje k rozsáhlé elektrifikaci flotil autobusů a nejrůznějších typů nákladních vozidel.“

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz Česká republika uspořádal úspěšnou roadshow s elektromobily Enjoy Electric

Výchozím zákaznickým rozhraním bude zavedený portál My Scania (přehled, plánování a správa) a nově představená aplikace Scania Driver, která řidičům umožní najít, kde se nabíjecí stanice nachází, ale také vypočítat vzdálenost k ní a sledovat celý proces nabíjení. Služba Scania Charging Access je otevřena i pro zákazníky se smíšenými flotilami.

„Snažíme se vytvořit takové řešení dobíjení, které pro zákazníka znamená skutečnou přidanou hodnotu, je tedy jednoduché a maximalizuje čas na silnici,“ říká Allard. „Prostřednictvím naší nabíjecí služby mohou zákazníci získat spolehlivé a relevantní informace o tom, kde najít nabíjecí stanice vhodné pro nákladní vozidla, a také jistotu, že budou platit férové místní ceny. Doposud se zákazníci potýkali s nutností používat celou řadu různých aplikací, rozličnými podmínkami a odlišnými fakturami, což je podobné nepořádku, který zažívali uživatelé osobních vozů.“

Společnosti ABB E-mobility a Scania úspěšně provedly první zkoušku megawattového dobíjecího systému MCS

Čas strávený v pohybu na silnici a spolehlivost jsou v nákladní dopravě klíčové pro všechny druhy zákazníků a Scania zaznamenala reálnou poptávku po snadném a předvídatelném nabíjení. Scania zatím nemůže zveřejnit své partnerské sítě, ale Allard říká, že existuje možnost, aby se k této službě připojily sítě dobíjecích stanic, které budují místní zastoupení a prodejci značky Scania, i hlavní poskytovatelé veřejného dobíjení.

„Celé odvětví dopravy touží po tom, aby se něco takového objevilo,“ říká. „Scania Charging Access je v první řadě snahou vytvoření správných podmínek pro skutečnou elektrifikaci našeho odvětví. Neříkám, že jsme filantropové, ale naším hlavním cílem je vytvořit potřebnou infrastrukturu pro udržitelnou dopravu. Opravdu doufám, že ostatní výrobci vozidel naše úsilí podpoří a také zavedou sdílené sítě pro smíšené flotily, které zákazníkům nabídnou přístup k nejširší možné síti nabíjecích stanic pro nákladní vozidla v Evropě.“

Služba Scania Charging Access bude spuštěna v říjnu, zjednoduší nabíjení a nastartuje bezproblémový přechod k elektrifikaci v celé Evropě.

Přečtěte si také:  Elektrifikace nákladní dopravy vyžaduje cílené a promyšlené investice do dobíjecí infrastruktury, vyplývá ze studie Eurowagu

„Je to unikátní iniciativa. Nikdo jiný v oboru nenabízí jedno chytré řešení, ve kterém si všichni zákazníci mohou najít provozovatele nabíjecích stanic vhodných pro nákladní automobily a autobusy. To vše s jednou souhrnnou fakturou za měsíc,“ říká Allard. „Podstatou je sjednotit různá řešení zpoplatnění a vytvořit službu, která pomůže přesvědčit i ty zákazníky, kteří zatím váhají s elektrifikací své přepravy.“