Automobilky zařazují do svých nabídek čím dál tím více nových hybridních a plug-in hybridních automobilů, ale i elektromobilů. Jen díky nim mohou plnit stále přísnější emise. Renault už elektromobily v nabídce nějakou dobu má, teď přidává právě hybridní a plug-in hybridní modely E-TECH.
A nejde jen o jeden model, ale hned o tři. Do nabídky přichází hybridní Clio a plug-in hybridní modely Megane a Captur. V Renaultu při konstrukci využívali zkušenosti ze závodů Formule 1 a úkolem bylo stvořit auto, které využívá primárně elektrický pohon, k němuž připojuje spalovací motor.
Renault Clio E-TECH je hybrid
Nejmenším z nejnovějších modelů E-TECH je Clio, které přišlo v loňském roce v nové generaci. Jako jediné z nabídky je „jen“ hybridní, tedy bez možnosti externího nabíjení. Pohonné ústrojí hospodaří s elektřinou zcela automaticky, bez zásahu řidiče.
Elektrická energie je ukládána do baterií s kapacitou 1,2 kWh, která je umístěna u zadní nápravy. Energii si Clio E-TECH vyrábí výhradně při jízdě – a to ponejvíce při regenerativním brzdění, tzv. rekuperací.
O pohon auta se stará kombinace elektromotoru, startér-generátoru a spalovacího motoru. Tím je atmosférický čtyřválec s objemem 1,6 litru s výkonem 67 kW/91 koní a točivým momentem 144 Nm. Spalovací motor má nepřímé vstřikování paliva, ale dostal filtr pevných částic. Pro co nejlepší účinnost a tedy nejnižší spotřebu paliva pracuje v Atkinsonově cyklu.
Když jsme sedali do plug-in hybridního Meganu Grandtour, svítila na displeji hodnota čistě elektrického dojezdu 54 km. To jsme si sice nevyzkoušeli, protože trasa tak dlouhá nebyla, ale není důvod tomu nevěřit. S tím jak najeté kilometry přibývaly, tak ty na dojezdu úměrně tomu ubývaly. Jezdili jsme ale na režim „B“, tedy zvýšenou rekuperaci.
To, jaký pohon auto při jízdě zrovna využívá, si můžete prohlížet nejen v kapličce přístrojů, ale i na povedené animaci v displeji na středovém tunelu. Samozřejmostí jsou i další grafy, zobrazující spotřebu paliva i elektřiny a podobně.
A spotřeba paliva? Při běžné jízdě kolem Příbrami jsme s Meganem s plně nabitými bateriemi před startem dokázali ujet asi 30kilometrovou cestu se spotřebou paliva 2,1 l/100 km a elektřiny necelých 14 kWh. V případě Clia, které jsme protáhli i ucpanou Příbramí a nakonec i po dálnici, to bylo 4,3 l/100 km.
Ceny
Elektrifikace se zatím podepisuje na vyšších pořizovacích cenách a nejinak je tomu i u všech tří novinek značky Renault. Ceníkové ceny startují na 494 000 Kč v případě modelu Clio E-TECH, za Captur E-TECH Plug-in dáte 750 000 Kč a Megane Grandtour E-TECH Plug-in začíná na 795 000 Kč. Automobilka ale v České republice nabízí akční ceny, které ubírají z těch ceníkových 20 000 Kč.
Příspěvek Renault uvedl na český trh nové hybridy a plug-in hybridy E-TECH. Svezli jsme se s nimi pochází z auto-mania.cz