Hybrid a PHEV NEWS Testy

Renault uvedl na český trh nové hybridy a plug-in hybridy E-TECH. Svezli jsme se s nimi

2020-Renault-E-TECH-Renault-prvni-jizda

Automobilky zařazují do svých nabídek čím dál tím více nových hybridních a plug-in hybridních automobilů, ale i elektromobilů. Jen díky nim mohou plnit stále přísnější emise. Renault už elektromobily v nabídce nějakou dobu má, teď přidává právě hybridní a plug-in hybridní modely E-TECH.

A nejde jen o jeden model, ale hned o tři. Do nabídky přichází hybridní Clio a plug-in hybridní modely Megane a Captur. V Renaultu při konstrukci využívali zkušenosti ze závodů Formule 1 a úkolem bylo stvořit auto, které využívá primárně elektrický pohon, k němuž připojuje spalovací motor.

Renault Clio E-TECH je hybrid

Nejmenším z nejnovějších modelů E-TECH je Clio, které přišlo v loňském roce v nové generaci. Jako jediné z nabídky je „jen“ hybridní, tedy bez možnosti externího nabíjení. Pohonné ústrojí hospodaří s elektřinou zcela automaticky, bez zásahu řidiče.

Elektrická energie je ukládána do baterií s kapacitou 1,2 kWh, která je umístěna u zadní nápravy. Energii si Clio E-TECH vyrábí výhradně při jízdě – a to ponejvíce při regenerativním brzdění, tzv. rekuperací.

O pohon auta se stará kombinace elektromotoru, startér-generátoru a spalovacího motoru. Tím je atmosférický čtyřválec s objemem 1,6 litru s výkonem 67 kW/91 koní a točivým momentem 144 Nm. Spalovací motor má nepřímé vstřikování paliva, ale dostal filtr pevných částic. Pro co nejlepší účinnost a tedy nejnižší spotřebu paliva pracuje v Atkinsonově cyklu.

 

Když jsme sedali do plug-in hybridního Meganu Grandtour, svítila na displeji hodnota čistě elektrického dojezdu 54 km. To jsme si sice nevyzkoušeli, protože trasa tak dlouhá nebyla, ale není důvod tomu nevěřit. S tím jak najeté kilometry přibývaly, tak ty na dojezdu úměrně tomu ubývaly. Jezdili jsme ale na režim „B“, tedy zvýšenou rekuperaci.

Přečtěte si také:   Elektrický nákladní vůz FOTON iBlue získal evropský certifikát WVTA

To, jaký pohon auto při jízdě zrovna využívá, si můžete prohlížet nejen v kapličce přístrojů, ale i na povedené animaci v displeji na středovém tunelu. Samozřejmostí jsou i další grafy, zobrazující spotřebu paliva i elektřiny a podobně.

A spotřeba paliva? Při běžné jízdě kolem Příbrami jsme s Meganem s plně nabitými bateriemi před startem dokázali ujet asi 30kilometrovou cestu se spotřebou paliva 2,1 l/100 km a elektřiny necelých 14 kWh. V případě Clia, které jsme protáhli i ucpanou Příbramí a nakonec i po dálnici, to bylo 4,3 l/100 km.

Ceny

Elektrifikace se zatím podepisuje na vyšších pořizovacích cenách a nejinak je tomu i u všech tří novinek značky Renault. Ceníkové ceny startují na 494 000 Kč v případě modelu Clio E-TECH, za Captur E-TECH Plug-in dáte 750 000 Kč a Megane Grandtour E-TECH Plug-in začíná na 795 000 Kč. Automobilka ale v České republice nabízí akční ceny, které ubírají z těch ceníkových 20 000 Kč.

Příspěvek Renault uvedl na český trh nové hybridy a plug-in hybridy E-TECH. Svezli jsme se s nimi pochází z auto-mania.cz