Elektromobily už nejsou jen obyčejná auta na přesuny po městě, ale výrobci začínají nabízet i jejich sportovnější verze. V rámci prvního krátkého seznámení jsme vyzkoušeli výkonnější Ford Mustang Mach-E GT.
Jiný elektromotor, ještě víc výkonu
Ford Mustang Mach-E GT vychází z běžného Fordu Mustang Mach-E AWD. Drobně se ale liší designem i použitou technikou.
Pokud se nejprve podíváme na vzhled, GT dostává jinou masku chladiče s odlišným vzorem, přepracovaný přední nárazník s většími otvory pro přístup vzduchu, má lakované plastové nástavce blatníků, na zádi nemá symbol Mustangu, tedy koně, ale nápisy GT. Karoserie je vždy dvoubarevná a kombinuje běžný lak karoserie s černou střechou (připlatit je možné za panoramatické střešní okno a i pak bude střecha černá). Pro karoserii verze GT si automobilka připravila i dvě nové barvy modrou Grabber a oranžovou Cyber.
Mach-E GT má i unikátní kola, která na jiných modelech Mustang Mach-E nenajdete. Jsou to dvacítky a jsou vyráběny kombinací odlévání a kování. Ty jsou standardně obuty do pneumatik Pirelli (245/45 R20), vyvíjených přímo na míru tomuto autu, my jsme ale měli jiné zimní pneumatiky.