Hybrid a PHEV NEWS

Průzkum tvrdí, že firmy chtějí do flotil hybridy. Hlavně kvůli cenové úspoře

Celkem 58 procent manažerů firemních flotil si myslí, že hybridní vozy jsou vhodné pro podnikové vozové parky. K pořízení hybridu motivuje zejména úspora provozních nákladů. Pro polovinu podniků jsou ale stále preferovanou variantou diesely, 29 procent upřednostňuje benzín a hybridní pohon volí 18 procent. Vyplývá to z průzkumu agentury NMS Market Research pro automobilku Toyota.

O přechodu na hybridní vozy už ale uvažuje 55 procent firem. Možnost slevy nebo individuální nabídky uvádí jako hlavní motiv hybridů pětina a nižší spotřebu zmiňuje 13 procent. Celkem pět procent by se rozhodovalo kvůli vyšší zůstatkové hodnotě auta na hybridní pohon.

Nejoblíbenější fleetovou hybridní značkou je Toyota, která je zastoupená v 30 procentech tuzemských flotil. Čtyři z deseti respondentů by si rádi Toyotu nebo Lexus otestovali a 14 procent si chce vyzkoušet Mercedes-Benz.

S funkčností hybridního pohonu, který kombinuje jízdu na konvenční spalovací motor s elektromotorem, je obeznámeno osm z deseti dotázaných. Jen pětina má v tomto směru mezery.

Zhruba 39 procent podniků vypisuje výběrové řízení na dodavatele nových vozů jednou za tři až pět let. Každý rok tendr vypisuje čtvrtina firem a jednou za dva roky necelá pětina (18 procent).

Krátkodobý leasing ustupuje do pozadí

Celkem 77 procent firem pořizuje auta prostřednictvím finančních produktů, zbytek platí hotově. Z finančních produktů je nejoblíbenější operativní leasing, který využívá 67 procent zákazníků, půjčku pak volí 11 procent, stejně jako klasický leasing.

Přečtěte si také:   Ve světě se loni prodalo přes 10 milionů elektromobilů a hybridů. Trh poroste i letos, rychlost růstu je ale s otazníky

Krátkodobý operativní leasing se podle Aleše Kamaryta z Toyota Financial Services firmám vyplatí pouze tehdy, pokud mají zájem vozy rychle obnovovat a je-li výše měsíční splátky pro ni akceptovatelná v porovnání vůči jiným délkám smluv o operativním leasingu.

„Po několikaletém boomu krátkodobých pronájmů na 12-24 měsíců se totiž trh konečně vrací k více logickému přístupu a začíná se stabilizovat na pronájmech na 36-48, v některých případech až 60 měsíců,“ dodal.