Poprvé jsme se svezli s nejvýkonnější a nejdražší škodovkou současnosti. Jak jezdí Škoda Enyaq Coupé RS iV?

prvni_jizda-test-2022-skoda_enyaq_coupe_rs_iv- (11)

Škoda uvedla na trh další elektromobil. Vychází z již dříve představeného Enyaqu iV, ale přijíždí se stylovější karoserií, kterou automobilka označuje jako coupé. My jsme se se Škodou Enyaq Coupé iV před pár v italském Toskánku svezli. A vyzkoušeli jsme i vrcholné RS.

Hezčí karoserie s lepším odporem vzduchu

Enyaq Coupé iV vychází z klasického enyaqu. Z čelního pohledu až po B-sloupky se prakticky nic nemění (nárazníky jsou u Coupé vždy stejné jako u Enyaqu iV ve verzi Sportline), změny jsou až v zadní části karoserie, kde začne výrazněji klesat střecha.

Ta je navíc u verze coupé vždy prosklená speciálním sklem, které odráží paprsky. Protože je ale střecha výrazně prohnutá a dosud vůbec největší v historii automobilky, nemůže ji překrýt posuvný elektrický kryt jako třeba u Superbu nebo Octavie. Tady bude podobně jako u modelu Fabia dodatečná skládací clona. Na rozdíl od Fabie, kde si ji musíte dokoupit, bude v Enyaqu Coupé iV ve standardní výbavě.