SKODA-ENYAQ-Covered-Drive-40-copy-1920x1279

Pohled do zákulisí: Maskovaná Škoda Enyaq iV v Irsku

Zelené louky, malebné kopce, tradiční venkovské domy a stylové hospůdky, mezi tím vším všelijak zakroucená černá asfaltová linie úzkých cest. A dramatická obloha, která vyšle vaši mysl na výlet do dob dávných Keltů. To je prostředí, ve kterém si v únoru mohli v Irsku asi hodinu a půl jízdy od Dublinu vybraní novináři v únoru poprvé vyzkoušet chystané elektrické SUV ŠKODA ENYAQ iV postavené na platformě MEB.

Auta v převážně zeleném maskování, které ladilo s impozantní krajinou „Zeleného ostrova“, obstála v této náročné zkoušce na výbornou a média v prvních dojmech ENYAQ iV chválí. Tvrdá práce týmu, který testovací jízdy s maskovanými prototypy připravoval, se vyplatila. Přípravy jsou v takových případech ještě důkladnější a komplikovanější než třeba u prvních novinářských seznámení se sériovými vozy.

„Jízdy s maskovanými prototypy ve zcela nové lokalitě, jako je Irsko, jsou pro nás velkou výzvou,“ říká Dr. Florian Weymar, vedoucí vývoje celého vozu ve ŠKODA AUTO. Jeho tým se musel s místními podmínkami důkladně seznámit dlouho před plánovanou akcí. „Jak na místo dostaneme hosty? Jaké jsou nejlepší cesty, kde nebudeme budit moc pozornosti a jaká jsou ideální místa pro fotografování? Kde můžeme naše předsériová auta bezpečně parkovat? Jak zajistíme potřebnou dobíjecí infrastrukturu?“ přibližuje Weymar jen některé z mnoha otázek, které si tým před akcí kladl.

Panské sídlo a elektrické SUV

„S přípravami nám hodně pomohla skvělá dealerská síť v Irsku, kolegové nás podpořili radami i přiložili ruku k dílu,“ říká Weymar. Jako výchozí bod pro pět dní jízd maskovaným elektrickým SUV nakonec jeho tým zvolil Castle Durrow, nádherné venkovské sídlo z 18. století, ze kterého je dnes prvotřídní hotel. Kromě přípravy konferenčních místností, interaktivních prezentací a umístění výstavního vozidla museli organizátoři připravit také mobilní rychlodobíjecí stanice.

Přečtěte si také:  Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických nákladních vozidel o další řešení

Důkladnou přípravou musela samozřejmě projít především samotná auta. Organizátoři vybrali tři prototypy modelu ENYAQ iV, které „doma“ v Mladé Boleslavi ve spolupráci se specialisty z jednotlivých oddělení důkladně zkontrolovali po stránce funkčnosti a bezpečnosti. Pak auta dostala kamufláž v podobě fólie s černými, bílými, šedými a především zelenými prvky. Úkolem kamufláže je zakrýt tvary auta a některé detaily designu. Podobně se zamaskování dočkal i interiér vozu, přístupné zůstaly jen displeje nutné pro ovládání auta.

https://auto-mania.cz/skoda-enyaq-iv-se-predstavuje-prvni-elektromobil-znacky-bude-mit-pohon-zadnich-nebo-vsech-kol-i-verzi-rs/

Týden a půl v zápřahu
 

Po všech těchto přípravách se mohl tým zajišťující akci přesunout na místo konání. Součástí bylo i devět zaměstnanců oddělení Technického vývoje, pod vedením Lubora Loskota, koordinátora tiskových, speciálních a VIP vozů. Do Irska se vydali na zhruba týden a půl dlouhou služební cestu. Jejich úkolem bylo zajistit perfektní přípravu auta před samotnou novinářskou akcí a vždy také každý den před započetím samotných novinářských jízd, které trvaly pět dní.

Ještě než na místo konání dorazili první novináři, projeli si Lubor Loskot a jeho tým důkladně všechny naplánované trasy vedoucí venkovem, malými městy i klidnými horskými průsmyky a kolem úchvatných útesů. Trasu zkontrolovali a také pořídili fotografie, které teď slouží k prezentaci maskovaného SUV.

V zákulisí se jede na dvě směny

V případě jízd s elektrickým SUV ŠKODA ENYAQ iV se to podařilo na výbornou. Na místě řešil tým, jehož součástí byli kromě Loskota tří elektroinženýři, jeden technik, mechanik, lakýrník a řidič doprovodného vozidla, jen drobnosti. Všechna tři testovací auta zvládla novinářské jízdy bez potíží.

Přečtěte si také:  V červnu bylo v Česku registrováno přes 1 500 nových osobních bateriových elektromobilů, jejich podíl dosáhl téměř 7 %

Několik nenadálých situaci se ale přeci jen objevilo. Technici museli řešit výměnu prasklého čelního skla, které rozbil odlétnuvší kamínek, drobnou opravu krytu podvozku, nebo výměnu píchlé pneumatiky. Sem tam bylo také třeba opravit kamufláž, která je na poškození samozřejmě náchylnější, než nalakovaná karoserie.

Jinak byla každodenní příprava aut rutinou. I ta ale znamená, že tým na místě pracuje ve dvou směnách. Každý den byla auta vyčištěna a umyta, zkontrolována. Samozřejmě musely být dobity baterie. Každý den tak byla trojice SUV ENYAQ iV připravena na novou „várku“ novinářů, kteří mohli jako jedni z prvních na světě připravovaný elektromobil ŠKODA vyzkoušet.

„Téměř veškerou práci jsme zvládli v zákulisí,“ říká Loskot, který je nejspokojenější tehdy, když si hosté vlastně jeho a jeho spolupracovníků pečujících o auto během dne ani nevšimnou. Tentokrát byl s celou akcí i reakcemi novinářů nadmíru spokojen.