2019 - Nouvelle Renault ZOE
Elektromobil (EV) NEWS

Nový RENAULT ZOE se představuje na e-Salonu : Radost ze 100% elektrické jízdy získává nový rozměr

Nové ZOE je výkonnější než kdykoliv předtím, především díky akční výbavě a zvýšenému výkonu. Jeho sebevědomý design posiluje jeho charakter. Nabízí celou paletu výbavy na vysoké technické úrovni pro větší komfort na palubě. Radost ze 100 % elektrické jízdy získává nový rozměr! Uvedení na trh třetí generace nejvýraznějšího elektrického vozu od Renaultu je hlavním krokem ve strategii skupiny pro rozvoj elektrických vozidel na vysoké úrovni. Sedm let po uvedení první řady se tento model stal nejprodávanějším elektrickým vozem v Evropě. Nové ZOE přináší revoluci ve kvalitě a technologii.

Renault jako průkopník elektrické mobility v Evropě má unikátní a komplexní vědomosti o potřebách a očekáváních spojených s tímto trhem. Nové ZOE to jen dokazuje.

Historie modelu ZOE v číslech

Více než 160 000 registrací ke konci srpna 2019 a stejně tolik řidičů! Prodeje modelu ZOE zaznamenávají stálý růst od okamžiku jeho uvedení na trh. Kumulované prodeje dokazují, že se jedná o nejčastější elektrický automobil na evropských silnicích.

18,2 % podíl na evropském trhu v roce 2018. S více než 40 000 novými registracemi je každé páté elektrické vozidlo prodané na evropském kontinentu vůz Renault ZOE. Je jedničkou v prodejích v Německu, ve Španělsku nebo ve Francii, kde dosahuje 54,9 % podílu na trhu za rok.

Více než 60 získaných ocenění po celé Evropě. Model ZOE je pravidelně oceňovaný tiskem, od roku 2014 se těší ocenění „nejlepší elektrický vůz za cenu pod 30 000 liber“ uděleného britským časopisem What Car.

Více než 4 miliardy ujetých kilometrů. Vlajková loď stoprocentní elektrické řady značky Renault již překonala vzdálenost ze Země na Měsíc více než 10 400krát, aniž by při provozu vyprodukovala jediný gram CO2!

… a několik dat

  • 27. září 2012. Renault slaví úspěch na Světovém autosalonu v Paříži při oficiálním uvedení modelu ZOE. Několik měsíců předtím model své sladěné linie a svůj kompaktní interiér poprvé odhalil před veřejností v Ženevě.
  • 11. prosince 2014. Byl odhalen nový elektrický motor, který skupina Renault celý vyvinula ve Francii. Na trh byl uveden na jaře 2015 a přinesl vylepšení efektivity provozu a umožňuje modelu ZOE profitovat z dodatečných 30 kilometrů při stejném výkonu.
  • 30. listopadu 2016. Druhá generace modelu ZOE přináší dvakrát větší dojezd díky uvedení baterie Z.E. 40. Současně s tím došlo k inovaci konektivity koncipované za účelem zjednodušení propočtů při plánování cesty a nabíjení baterie.
  • 19. února 2018. Uvedení motoru R110 umožňuje modelu ZOE lepší pružné zrychlení a univerzálnější použití. Více potěšení z jízdy a větší bezpečnost při hustém provozu a předjíždění.
  • 21. března 2019. Renault uvedl v Nizozemí první prototypy modelu ZOE s reverzibilním nabíjením. Tento zásadní experiment byl prvním krokem při přípravě řešení obousměrného nabíjení, které dále posílilo efektivitu elektrických vozidel při přenosu elektrické energie.
  • 17. června 2019: Renault odhalil třetí generaci modelu ZOE, s ještě rozmanitější nabídkou a vyšší úrovní pohodlí.
Přečtěte si také:   Renault představuje akumulátory, které skladují energii ze slunce i větru

Design: výrazný charakter

Od mladistvé energie až po vyspělou dynamičnost – nový Renault ZOE přináší revoluci v oblasti designu. Jemné tvary předchozí generace se nyní propojují s čistými liniemi výraznějšího charakteru, díky kterým je vůz na silnici nepřehlédnutelný.

Přední maska byla koncipována zcela nově, prolisy kapoty se sbíhají do zvětšeného a zvýrazněného loga, které lze odklopit pro nabíjení. Nový tvar nárazníku integruje chromované prvky na úrovni masky chladiče, nárazníku a mlhovek, které rozšiřují spodní část. Zahrnuje také boční deflektory, které posilují aerodynamické kvality vozu.

Design přebírá světelný podpis ve tvaru C společnou pro všechny nové vozy značky Renault, nové Full LED světlomety posilují expresivní dojem. Rozměry nového modelu ZOE se nezměnily, ale vůz je výraznější. Je sebevědomější a nese všechny znaky elektrického vozu s charakteristickým modrým lemováním na obrysu loga značky Renault.

V interiéru se designéři značky Renault především zaměřili na kvalitu materiálů a detailů, komfort a ergonomii. Když si sednete za volant, hned Vás zaujme 10palcový přístrojový štít, který je součástí základní výbavy.

Jemný a kvalitní potah a matný charakter nově navržené palubní desky přispívá ke komfortnímu a kvalitnímu vzhledu. Zcela nová středová konzole pod obrazovkou multimediálního systému Renault EASY LINK nabízí technologické novinky vyvinuté skupinou Renault pro model ZOE: elektronické řadicí tlačítko, automatická parkovací brzda, indukční nabíječka atd. Interiér v detailech

Obrazovka řidiče s 10 palci

Nový model ZOE přichází s 10palcovou obrazovkou s nevídanými vlastnostmi a funkcemi v daném segmentu.

Zobrazení integruje hlavní asistenční prvky řízení a všechny specifické parametry elektrické jízdy, včetně ekonometru, který dále podporuje ekologickou jízdu. U verzí vybavených navigací rovněž zobrazuje mapy GPS. Řidič si dle svého přání nastaví barevnost počítače a rozvržení různých informací na obrazovce. Horizontální linka a různé efekty perspektivy zobrazení vytvářejí prostředí, které posiluje zážitek z řízení.

Multimediální obrazovka

Dotyková multimediální obrazovka 9,3 palce umožňuje přístup k celé řadě služeb spojených s navigací nebo zábavou.

Ovládá hlavní nastavení vozidla, různé asistenty řízení . Multimediální systém Renault EASY LINK je rozšířen o specifické funkce elektrického vozidla jako je zobrazení zbývajícího času k nabití a kilometrů do nabití. Konečně také umožňuje propojení se smartphonem a zobrazení aplikací pomocí Apple CarPlay a Android Auto.

Palubní deska

Palubní deska je zcela nová, získala moderní jemný a kvalitní povrch. Horizontální středový pás, který je potažen speciální tkaninou, přispívá k atmosféře tepla a komfortu. Uspořádání, výběr materiálů, integrace různých obrazovek – celá palubní deska byla navržena znovu s důrazem na co nejlepší kvalitu provedení.

Tkanina vyrobená na základě principu udržitelné ekonomiky

V provedení ZEN nový model ZOE přináší speciální tkaninu, jejíž materiál je ze 100% recyklovaný.Renault vychází z tradičního procesu výroby mykaného vlákna, které umožňuje získat kvalitní tkaninu bez „tavení“ či chemické úpravy. Toto vlákno je vyrobeno z vyřazených textilií (materiál zbývající při procesu stříhání nových textilií), bezpečnostních pásů a plastových lahví (PET). Tato tkanina představuje zásadní inovaci v automobilovém světě. Celý proces zpracování a výroby v krátkém cyklu, který odpovídá principům udržitelné ekonomiky, snižuje o více než 60 % emise CO2. Touto tkaninou je rovněž potažen pás palubní desky a díl středové konzoly. Nové ZOE tak obsahuje 22,5 kg recyklovaných syntetických materiálů, tedy více než předcházející generace.

Přečtěte si také:   Test elektromobilu Škoda CITIGOe iV (2020)

Dojezd a dobíjení: ZOE vždy dojede dál

Nové ZOE využívá baterii Z.E. 50, která zajistí dojezd až 395 kilometrů WLTP. Nabízí zároveň možnost rychlého nabíjení stejnosměrným proudem, které doplňuje soubor možností dobíjení střídavým proudem doma nebo na veřejném místě.

Zvětšení energetické kapacity není spojeno s žádnou změnou velikosti baterie, pohodlí vozidla je tak zachováno. Nová baterie Z.E. 50 má ještě další výhodu: její schopnost dodávat větší proud se výrazně podílí na výkonu nového motoru R135.

ZOE má jedinečnou všestrannost nabíjení díky nabíječce Caméléon, využívající zásuvku typu 2, která umožňuje vytěžit maximum z terminálů střídavého proudu až do 22 kW a je tak nejrychleji nabíjeným elektrickým vozidlem na dobíjecích místech, které jsou běžné zejména ve veřejném prostoru.

Dnes tento výkon doplňuje inovace: Nové ZOE nyní obsahuje nabíječku určenou k dobíjení stejnosměrným proudem (DC). Tato jedinečná a 100 % vlastní konstrukce Renault je instalovaná mezi skupinou elektrického motorového pohonu a baterií a umožňuje vozidlu nabíjení až do 50 kW na terminálech DC. Tato nová možnost dobíjení je přizpůsobená dlouhým trasám, zejména dálničním koridorům.
Samotné elektrické vozidlo má k dispozici zároveň dobíjení AC až do 22 kW (v sérii) a dobíjení DC (na přání) do 50 kW, Nové ZOE tedy nabízí nejširší všestrannost nabíjení, jaká je v Evropě k dispozici.

Energetická účinnost v prvním plánu

Dojezd Nového ZOE souvisí zejména se zvýšením kapacity baterie Z.E. 50, využívá však také četných optimalizací použitých značkou Renault v jednotlivých stádiích vývoje vozidla pro zlepšení energetické účinnosti. Nové ZOE poskytuje jeden z nejlepších poměrů na trhu mezi kapacitou baterie a ujetou vzdáleností.

Řízení teploty baterie

Provozní teplota baterie je řízena systémem externí ventilace, která vysílá vzduch k ochlazení nebo opětovnému ohřevu, aby se teplota udržela v ideálním provozním rozsahu.

Vysoce výkonný motor

Nové ZOE využívá motoru se synchronním vinutím rotoru, což umožňuje poskytovat výbornou energetickou účinnost. Reduktor převodu energie do kol využívá optimalizace, které zlepšují jeho výkon.

Tepelné čerpadlo

Renault se rozhodl nahradit tradiční odporová tělesa tepelným čerpadlem, aby omezil dopad topení a klimatizace na dojezd vozidla. Aplikace MY Renault nyní umožňuje dálkové zapnutí topení nebo klimatizace u vozidla, které se dobíjí, a to bez dopadu na dojezd.

Rekuperační brzdění

Na palubě Nového ZOE každá fáze zpomalení přispívá k dobití baterie díky konverzi kinetické energie na elektrickou. Zabudování odpojeného brzdového pedálu umožňuje využít možnosti rekuperačního brzdění, na rozdíl od mechanického působení brzdy, které odvádí energii ve formě tepla.

Zaměření na dobíjení a dojezd

Není nutné zajíždět k benzínové pumpě… Elektrický automobil se dobije tam, kde parkuje!

Přečtěte si také:   Elektromobil KIA e-Niro ve službách E.ON Energie

Propojené služby Renault EASY CONNECT a kombinovaná zásuvka usnadňují přístup k dobíjení na jakémkoliv místě.

Snadné dobíjení Nového ZOE je možné ověřit za všech okolností každodenního života: doma nebo v práci, ve městě, v supermarketu nebo v kině, na silnici pro motorová vozidla nebo na dálnici apod.

Potěšení z řízení: elektrizující pocity

Nové ZOE přidává ke kouzlu elektrického řízení i výkonnější motor a nový způsob řízení, adaptovaný zejména pro město a mnoho jízdních asistentů určených pro zlepšení komfortu a bezpečnosti.

Zaostřeno na potěšení z řízení

Renault nabízí dvě úrovně motorizace: motor 80 kW (R110) byl zaveden v předchozí generaci, stejně jako novou variantu 100 kW (R135), která byla představena u Nového ZOE. Nové ZOE využívá také vylepšení, která posilují jeho mnohostrannost a potěšení z řízení, zejména na rychlostních silnicích. Je vybaveno motorem R135, který má točivý moment 245 Nm, jenž umožňuje zrychlit z 80 na 120 km/h pouze za 7,1 sekundy, to je o 2,2 sekundy lepší než s motorem R110. Zrychlí nyní z 0 na 100 km/h za méně než 10 sekund. Kromě toho je nejvyšší rychlost Nového ZOE zvýšena na 140 km/h.

Režim B

Nové ZOE představuje nový způsob řízení, díky kterému řidič téměř nepotřebuje používat brzdový pedál. Když se aktivuje režim B, vozidlo zpomaluje výrazně razantněji od okamžiku, když řidič uvolní pedál plynu. Režim B zjednodušuje řízení, zejména ve městě. Technicky je jeho zavedení doplněno novým systémem vylepšeného brzdění, který také zlepšuje pocit vnímaný na úrovni brzdového pedálu. Co se týče režimu D, je vhodný zejména ve fázích, kdy řidič může využít setrvačnost vozidla, například na rychlostních silnicích. Řidič může podle přání přepínat mezi režimy D a B díky voliči převodovky e-shifter.

Renault EASY CONNECT: zjednodušené použití krok za krokem

Zpřístupnění elektrické mobility velkému množství uživatelů souvisí zejména s nabídkou snadnějšího a příjemnějšího ovládání v souladu s očekáváním stále více propojené klientely. Pro Renault má být elektrické vozidlo určeno k zjednodušení života řidiče a pasažérů: to je Easy Electric Life!

Nové ZOE souzní s našimi stále propojenějšími životy díky nabídce Renault EASY CONNECT. Sdružuje nový multimediální systém Renault EASY LINK a aplikaci MY Renault, čímž řidiči poskytuje soubor aplikací a služeb, které ho mohou doprovázet během všech každodenních aktivit.

U chytrých telefonů aplikace MY Renault kombinuje škálu funkcí, které jsou užitečné při řízení vozidla na dálku: kontrola úrovně baterie a stavu nabití, plánování dobití během dopravní špičky, zapnutí nebo programování topení nebo klimatizace pro dosažení optimální teploty 21 °C v okamžiku odjezdu, aniž by se tím snížil dojezd, ale také zobrazuje akční rádius na navigaci. Plánovač trasy obsažený v MY Renault navrhuje trasu, která zobrazuje nejvhodnější dobíjecí stanice, jejich obsazenost a celkový čas jízdy, včetně zřetele na dobu nabíjení.