volvo-v60_plug-in_hybrid_recharge_nabijeni
Hybrid a PHEV NEWS

Nový plug-in hybridní pohon Recharge automobilky Volvo Cars převyšuje průměrný denní dojezd na jedno nabití

Společnost Volvo Cars představila pro své modely řady 60 a 90 nové vylepšené plug-in hybridní pohonné ústrojí Recharge, mezi jehož přednosti patří výrazně delší dojezd, který je doprovázen nižšími emisemi CO2, vyšším výkonem a lepší ovladatelností.

Nová, vylepšená hybridní pohonná jednotka automobilky Volvo Cars nabízí v čistě elektrickém režimu předpokládaný dojezd až 90 kilometrů na jedno nabití. Vzhledem k faktu, že majitelé prémiových vozů najedou ve všední dny v průměru méně než 50 kilometrů, většina řidičů využívajících vozy Volvo nabíjené v domácích podmínkách získá možnost absolvovat v novém plug-in hybridním volvu své každodenní dojíždění jen s elektrickým pohonem.

Mezi nejzásadnější změny k lepšímu patří nový akumulátor podporující dlouhý dojezd, jehož součástí je třetí vrstva článků zvyšující nominální kapacitu akumulátoru z 11,6 kWh na 18,8 kWh, a také silnější elektromotor, který nyní nabízí výkon 145 koní. Díky zvýšení výkonu elektrického agregátu činí celkový kombinovaný výkon 350 koní u varianty Recharge T6 a 455 koní u modelů Recharge T8. Druhá motorizace dělá z daných vozů nejsilnější automobily Volvo, které kdy byly vyráběny. Kromě nové pohonné jednotky se mohou některé modely pochlubit i dalšími vylepšeními, jako je například ovládání jedním pedálem.

Přečtěte si také:   Test Peugeot 308 HYBRID 225 e-EAT8 (2022)

Vyšší kapacita akumulátoru v praxi umožní většímu počtu řidičů využívat primárně čistě elektrický režim jízdy, přičemž má nový pohonný agregát podle odhadů automobilky potenciál snížit emise CO2 až o 50 % (podle metodiky WLTP).

„Máme rok 2021 a lidé by se při dojíždění již nadále neměli spoléhat na benzínové nebo naftové pohony,“ uvedl Henrik Green, technický ředitel společnosti Volvo Cars. „Naše nejnovější plug-in hybridy nabízejí elektrický dojezd, který uspokojí potřeby každodenního dojíždění většiny lidí.“

Nový, vylepšený elektromotor přenáší na zadní kola o 65 % více síly, výsledkem čehož je lepší výkonová charakteristika a ovladatelnost, což se vztahuje na všechny možné situace. Spolu s posíleným akumulátorem přispívá zdokonalený elektrický motor k lepším jízdním vlastnostem pohonu všech kol. To může být přínosné především v nízkých rychlostech, při tažení nákladu nebo při jízdě po kluzkém povrchu, kdy je potřebná vyšší trakce a stabilita.

Mezi provedená vylepšení patří také přidání ovládání jedním pedálem, jež může přispět k obzvláště plynulé jízdě a intuitivnímu jízdnímu zážitku. Tato funkce, kterou jsou již nyní vybaveny čistě elektrické modely Volvo, nabízí řidičům možnost regulovat zrychlování i zpomalování jen prostřednictvím akceleračního pedálu. V první fázi bude uvedená funkce představena pro plug-in hybridní modely Volvo XC60, S90 a V90 Recharge.

Přečtěte si také:   Stoupající popularita elektrických a hybridních aut zvyšuje nároky na automechaniky. Bude tato auta kde servisovat?

Vyšší kapacitu akumulátoru řidiči ocení také v chladných zimních obdobích nebo naopak za horkých letních dnů. Řidiči dále získají možnost využívat funkci předběžného vyhřátí nebo ochlazení kabiny, aniž by vůz musel být připojen ke zdroji napájení, přičemž si mohou tento požadavek zadat na dálku prostřednictvím aplikace Volvo Cars. Akumulátor i tak zajistí velkorysý dojezd v režimu čistě elektrické jízdy.

Společnost Volvo Cars se zavázala stát se lídrem na rychle se rozrůstajícím trhu prémiových elektrických vozů. Automobilka má ambici prodat po celém světě do poloviny současného desetiletí 1,2 milionu vozů, z nichž by nejméně polovinu měla tvořit čistě elektrická vozidla. Do roku 2030 se pak hodlá stát výrobcem výhradně elektrických automobilů.

Ze zákaznických průzkumů vyplývá, že řidiči plug-in hybridních vozů Volvo již nyní využívají při svých jízdách zhruba z poloviny čistě elektrický režim. Současné vylepšení plug-in hybridního pohonu zvýší procentuální podíl využívání čistě elektrického režimu a upevní pozici těchto aut jako „částečně elektrických vozů“.

„Řízení plug-in hybridního vozu často představuje odrazový můstek k plně elektrickým automobilům,“ uvedl Henrik Green. „Věříme, že tento upgrade mnoha lidem ukáže, že je elektrická jízda naší budoucností, a posune nás blíže k našemu cíli stát se do roku 2030 výrobcem výhradně elektrických vozů.“

Přečtěte si také:   Model CUPRA Born, první 100% elektromobil značky, získal 5hvězdičkové hodnocení bezpečnosti Euro NCAP

Nová pohonná jednotka bude představena pro všechny plug-in hybridní modely Volvo Recharge postavené na modulární platformě SPA, což se vztahuje na Volva S60, V60, XC60, S90, V90 a XC90 Recharge.

V rámci vylepšení pohonného ústrojí došlo u benzínového motoru T8 s přeplňováním turbodmychadlem k vylepšením, díky nimž nabízí větší efektivitu zpracování paliva a lepší výkon. To znamená vyšší výkon motoru v nižších otáčkách a při rozjezdu, přičemž je zajištěna také kultivovanější elektrifikovaná jízda při nižších emisích CO2 ve výfukových plynech.