dobijeci_stanice_sicharge_us-elektrobus-ostrava-1
Elektromobil (EV) NEWS

Nové ostravské elektrobusy dobíjí Siemens

Dopravní podnik Ostrava zahajuje provoz nových elektrobusů, dobíjecí infrastrukturu dodává Siemens Smart Infrastructure. Největší flotilu elektrobusů v České republice bude dobíjet výkonná technologie SICHARGE UC, která využívá nejmodernějšího evropského standardu průběžného dobíjení OppCharge pro elektrické autobusy. V terminálu Hranečník zahájila provoz první dobíjecí stanice v ČR, která komunikuje s elektrobusem prostřednictvím nového standardu OppCharge založeném na Wi-Fi propojení s vozidlem.

Siemens dnes v areálu MHD terminálu Hranečník zprovoznil ultra výkonnou dobíjecí stanici SICHARGE UC. „Naše dobíjecí stanice dosahuje špičkového výkonu 400 kW a v řádu jednotek minut dokáže dodat do trakčních akumulátorů elektrobusu Solaris Urbino 12 electric dostatečné množství elektrické energie pro spolehlivou autobusovou obsluhu Ostravy,“ uvedl Tomáš Hüner, ředitel Siemens Smart Infrastructure. „Díky použité technologii stačí k dobití elektrobusu na celou trasu několikaminutová pracovní přestávka.“ Dopravní podnik Ostrava plánuje vybudovat další dobíjecí stanice ve Valchařské ulici v centru města, kde budou nainstalovány tři dobíjecí stanice SICAHRGE UC.

Přečtěte si také:   ORLEN Unipetrol a ČEZ rychle rozšiřují nabídku sítě Benzina ORLEN o elektrickou energii. Třicátý rychlodobíjecí stojan je v Jihlavě

„Nová nabíjecí infrastruktura na terminálu Hranečník je další fází naší strategie a doplňuje již stávající nabíječku pro elektrobusy v Ostravě-Svinově. Následující součástí plánu je vybudování nabíjecí stanice i na ul. Valchařská v centru města. Ostrava tak bude mít tři strategické body, kde se budou elektrobusy nabíjet,“ uvedl Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel Dopravního podniku Ostrava.

Nejmodernější dobíjecí stanice SICHARGE UC disponují maximálním stejnosměrným výstupním proudem až 500 A a napětím až 1000 V. Jádrem celého systému je dobíjecí centrum, zařízení dále zahrnuje řídicí systém dobíjení a řízené usměrňovače. Z dobíjecího centra je také vyvedeno kabelové napájení dobíjecího ramena. Technologie dobíjecí infrastruktury je bezobslužná, její provoz tak nevyžaduje lidský zásah.

Přečtěte si také:   GEFCO instaluje 290 nabíjecích stanic e-Totem ve svých evropských pobočkách. Cílem je podpora rostoucího trhu elektromobilů

Vedle dobíjecí stanice SICHARGE UC Siemens na terminál Hranečník dodal dobíjecí rameno s výdejníkem a reverzním pantografem, který slouží k mechanickému připojení s vozidlem během nabíjení, vysokonapěťový suchý transformátor 800 kVA, kioskovou trafostanici, rozvaděč vysokého napětí, rozvaděč nízkého napětí, systém pro vzdálené řízení dobíjení, kamerový systém a 24 mobilních stejnosměrných dobíjecích stanic s výstupním výkonem 22 kW pro noční balanční dobíjení.

Veškeré parametry stavu technologie dobíjecí infrastruktury včetně dobíjecí stanice zaznamenává lokální řídicí systém. Ten je přenáší do energo dispečinku DPO, kde je možné informace o provozních stavech sledovat v reálném čase.

Flotilu 24 elektrobusů do Dopravního podniku Ostrava dodá společnost Solaris Bus & Coach. Vybrané modely Solaris Urbino 12 electric budou vybaveny bateriemi Solaris High Power s celkovou kapacitou 91,4 kWh. Tato kapacita je optimální volbou pro časté krátké dobíjení, které je typické pro trasy, na kterých budou tyto vozy nasazeny. Elektrobusy budou dodány v běžné délce 12 metrů, každý pojme až 85 cestujících (stojících a sedících).