Hybrid a PHEV NEWS

Nová Honda HR-V e:HEV je hybrid. Přesto si má řidič užít zábavy za volantem

Nová generace modelu HR-V, nejoblíbenějšího kompaktního SUV společnosti Honda, byla vyvinuta s cílem poskytnout řidiči maximální radost a pohodlí. V porovnání se svým předchůdcem má zcela nový model HR-V tužší konstrukci karoserie a získal rozsáhlá vylepšení zavěšení kol, řízení a brzd. Díky tomu přesněji reaguje na podněty řidiče a zajišťuje jistější, hodnotnější a pohodlnější zážitek z jízdy.

Model HR-V, nabízený výhradně jako hybrid, byl vytvořen s důrazem na mimořádnou radost, citlivost na řízení a také vysokou účinnost. Dvoumotorové hnací ústrojí e:HEV (hybridní elektrické vozidlo), které je rovněž součástí nově představeného modelu Honda Jazz, je výsledkem dvacetiletého vývoje hybridní technologie společnosti Honda. Aby mohlo být použito v modelu HR-V, bylo třeba provést řadu úprav. Toto SUV je totiž větší a těžší než model Jazz. Výkon a točivý moment se tak zvýšil na 96 kW (131 HP) a 253 Nm, zatímco převodový poměr převodovky se snížil a poskytuje lepší jízdní projev.

Přečtěte si také:   Ojetých elektromobilů a hybridů je meziročně o 11,7 % víc, zatímco trh se celkově zmenšil

Baterie systému e:HEV v modelu HR-V má vyšší výkonnost při generování energie, což umožňuje generovat vyšší výkon. Počet článků baterie byl zvýšen o 25 % – ze 48 článků na 60.Tato zvýšená kapacita umožňuje HR-V plně zvládat potřebné jízdní vlastnosti charakteristické pro SUV vozy. Baterie je ideální velikosti a nejenže přispívá k většímu výkonu motoru, ale je také kompaktní natolik, že nenarušuje interiérovou stránku vozu a umožnuje ve vozu udržet rovnou podlahu.

Konstruktéři společnosti Honda také analyzovali každý aspekt zážitku z jízdy s cílem optimalizovat dynamiku modelu HR-V. Věnovali pozornosti každému detailu a zvýšili torzní tuhost a změnili nastavení řízení, což podporuje pocit plynulejších změn směru. Počáteční zatáčení je přímější, přičemž celkový pocit při manévrování je mnohem lineárnější ve srovnání s předchozí generací modelu HR-V. Vůz díky stabilnímu a předvídatelnému ovládání vzbuzuje důvěru.

Zavěšení kol je v porovnání s předchozím modelem citlivější a hned od prvních okamžiků řízení je patrný nižší odpor. Toho bylo dosaženo zvýšením přesahu pružiny, aby byly sníženy boční síly na tlumič, který má také menší vnitřní tření. To v kombinaci s kulovými čepy s nižším třením a optimalizovanými pouzdry zajišťuje lineárnější a plynulejší pohyb.

Vzadu došlo k úpravě konstrukce i designu pružných pouzder. Díky tomu poskytují lepší ovládání zadních kol a jízdní komfort. Nová pouzdra naplněná kapalinou nabízejí vyšší tlumicí výkon a vynikající tlumení nízkofrekvenčních vibrací pro lepší jízdu na nerovném povrchu. Při přepracování designu pouzdra byla přidána příruba omezující boční pohyb napříč pouzdrem. Díky bezpečnějšímu usazení byla také snížena tuhost pružin pouzdra s cílem dále zlepšit ovladatelnost a jízdní pohodlí.

Přečtěte si také:   Kia e-Niro vítěz studie J.D. Power 2022 zaměřené na zákaznické zkušenosti s elektromobily

Spolehlivou brzdnou sílu zajišťuje výkonný brzdný systém s 293mm vzduchem chlazenými kotoučovými brzdami na předních kolech a 282mm kotouči na zadních kolech. Kromě toho speciálně vyrobená elektrická servobrzda spojená se systémem e:HEV hladce ovládá rekuperační a hydraulické brzdy a řidič má pocit hladkého brzdění. Brzdový pedál modelu HR-V je navíc umístěn s vyšším důrazem na ergonomii, což snižuje únavu při řízení na dlouhé vzdálenosti.

Ideální platforma pro špičkovou dynamiku a pohodlí

Současná globální malá platforma společnosti Honda byla pro model HR-V upravena, přičemž se zvýšil podíl vysokopevnostní oceli s cílem dosáhnout lepší tuhosti karoserie. Kromě toho se u příčného nosníku podlahy a vnitřního středového sloupku používá ocel s vysokým lambda poměrem 980, což dále zvyšuje pevnost a snižuje hmotnost o 1,5 kg. Za zadní sloupky byla přidána prstencová konstrukce s cílem posílit podvozek, což zajišťuje lepší kontrolu nad jednotlivými koly a nabízí lepší jízdní vlastnosti a dynamické chování.

Kromě zlepšení bezpečnostních vlastností se dodatečná tuhost vzájemně doplňuje s vylepšením odpružení s nízkým třením a delším rozvorem, což poskytuje působivou stabilitu podvozku. Díky tomu jsou velké nerovnosti vozovky snadno absorbovány, což zajišťuje hladší jízdu, zatímco vibrace z vozovky jsou potlačeny a rezonance motoru je snížena.

Všestranný přístup společnosti Honda k řízení hluku a vibrací (NVH) se rozšiřuje na snížení změny akustického tlaku při nastartování motoru po přechodu z režimu EV a potlačení hluku motoru při vyšších rychlostech. Konstruktéři také pracovali na snížení nízkofrekvenčního hluku z vozovky způsobeného změnami povrchu vozovky. Díky tomu prostředí v kabině poskytuje ještě příjemnější jízdu.

Přečtěte si také:   Test Honda HR-V e:HEV (2022)

Opakovaným laděním a testováním každého prvku, který přímo ovlivňuje zážitek z jízdy, společnost Honda výrazně zlepšila celkovou ovladatelnost a pohodlí modelu HR-V. Kromě toho, že se tento nový dynamický charakter dokonale hodí k agilnímu elektrifikovanému hnacímu ústrojí modelu HR-V, doplňuje také vynikající současný design vozu a špičkovou úroveň vnitřního pohodlí a prostoru. Díky všem těmto vlastnostem vůz v oblíbeném segmentu B kompaktních SUV vynikne mezi konkurenty.